Minkälainen on sotkuisin koti, missä olet käynyt??

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Yhellä koulukaverilla oli melkoisen sotkuista, esim. tiskikoneen kansi auki ja likaisia vaatteita siinä kannella. Olikohan ne sinne pestäviks menossa. ;)
Siellä sai aina miettiä mihin jalkansa laittaa, ettei vaan riko mitään kun kaikki tavarat oli aina lattialla.
 
Vieras
Mun ex kaveri, veti keittiössä röökiä vie vaikka oli 7 kk muksu kämpäs, kuulemma ei mee tupakansavu olkkariin kun keittiön ovi oli kiinni, ja se ikkunakin oli sellanen ristikko ikkuna, eli vetoo ei käyny.

Sit siä haisi muutenkin hirveeltä, keittiön pöytä täynnä kaikkee roinaa, ruokaa, hyi v.iddu, rupes särkee päätä ku lähin pois sieltä
 
Sellainen puolivalmis talo, väliovet puuttui, keittiö oli likaisia astioita pullollaan, paljon eläimiä sisällä ja ulkona ja tietenkin eläinten kakkaa sitten lattialla. Tavarat sikin sokin. Iso lapsiperhe asui talossa.
 
mie
Mä en pienistä sotkuista piittaa ja monella ystävällä onkin tavarat hujan hajan. Ainut mistä olen todella ollut järkyttynyt niin on sellainen koti jossa on niin sotkuista ja likaista että se on jo terveydelle haitallista ja ainakin pienemmille lapsille jopa vaarallista kun lattioilla lojuu ties mitä.
Kävin hoitamassa naapurimme kolmea pientä lasta joista pienin oli 10kk vanha vauva. Tämän vauvan pinnasänky oli niin likainen että lakana oli ihan koppura kuivuneesta maidosta yms. Äiti laittoi aina illalla valmiiksi vauvalle maitopullon pinnikseen että jos vauva herää niin ei tarvitse itse nousta maitoa antamaan.
Sängystä löytyi myös jotain ihme matoja tai toukkia kun vaihdoin lakanoita.

Lattiolla oli kissan pissaa ja ulostetta, likaisia vaatteita, ruoka ja mehu yms. tahroja, kolikoita, paristoja ihan mitä vaan. Pöydät täynnä likaisia astioita, ruuantähteitä, lehtiä, leluja ja roinaa. Ruuan jämissä lenteli jotain pikkukärpäsiä
Se oli enempi kaatopaikka kuin koti, silloin oli pakko puuttua asioihin koska olin huolissani lasten puolesta. Selvisikin että äidillä oli masennusta ja sai sitten apua ongelmiinsa. On heillä vieläkin sotkuista mutta ei tuossa mittakaavassa.
 
vieras
Miehen veljen ja avokin koti haisee kissan pissalle ja parveke on täynnä tupakantumppeja...siis varmaan 30 täyttä purkkia jotka tursuu yli. Eipä siellä oo kiva hengittää.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä en pienistä sotkuista piittaa ja monella ystävällä onkin tavarat hujan hajan. Ainut mistä olen todella ollut järkyttynyt niin on sellainen koti jossa on niin sotkuista ja likaista että se on jo terveydelle haitallista ja ainakin pienemmille lapsille jopa vaarallista kun lattioilla lojuu ties mitä.
Kävin hoitamassa naapurimme kolmea pientä lasta joista pienin oli 10kk vanha vauva. Tämän vauvan pinnasänky oli niin likainen että lakana oli ihan koppura kuivuneesta maidosta yms. Äiti laittoi aina illalla valmiiksi vauvalle maitopullon pinnikseen että jos vauva herää niin ei tarvitse itse nousta maitoa antamaan.
Sängystä löytyi myös jotain ihme matoja tai toukkia kun vaihdoin lakanoita.

Lattiolla oli kissan pissaa ja ulostetta, likaisia vaatteita, ruoka ja mehu yms. tahroja, kolikoita, paristoja ihan mitä vaan. Pöydät täynnä likaisia astioita, ruuantähteitä, lehtiä, leluja ja roinaa. Ruuan jämissä lenteli jotain pikkukärpäsiä
Se oli enempi kaatopaikka kuin koti, silloin oli pakko puuttua asioihin koska olin huolissani lasten puolesta. Selvisikin että äidillä oli masennusta ja sai sitten apua ongelmiinsa. On heillä vieläkin sotkuista mutta ei tuossa mittakaavassa.
:( Ei vauvan sängyssä pitäisi olla toukkia. Mutta niin, jos kerran saa sokeritoukkia vaikkapa, on hankala päästä eroon. :/ Mie oisin varmaan siivonnu ja pyykänny.
 
mii
Sotkuinen ja sekainen on eriasia kuin likainen..
Sekaisin koti jossa olen käynyt, oli sellainen, että perheen äiti käveli eteisestä asti edelläni tehden jalallaan polkua tavaroiden keskelle. Kenkiä oli eteisen lattia täynnä, muita vaatteita ja tavaroita muut lattiat kantenaan peitossa. Jollei se äiti olisi raivannut väylää, siellä ei olisi pystynyt kävelemään astumatta tavaroiden päälle.
Sohvat, pöydät, tuolit, kaikki täynnä jotain tavaraa ja pahvilaatikoita. Syytti muuttoa, eivät olleet vielä ehtineet järjestää kaikkea paikoilleen. (olivat muuttaneet siihen jotain 2 tai 3v. sitten)
Olen kyllä käynyt siellä kerran myöhemminkin, silloin siellä pääsi jo kävelemäänkin ja oli puhdasta myös.
 
Nalletar
Mun mummoni eli kyllä ehdottomasti epäsiisteimmässä kodissa. Mummo itse oli sitä mieltä, että koti on siisti joten eipä siihen oikein voinut puuttua. Asunto oli sellanen pieni kaksio jossa poltti sisällä 20 vuotta. Arvaatte varmaan hajun. Tiskasi astiat sillä tavalla, että esim. paistinpannuun saattoi jäädä vielä ruuantähteitä roikkumaan. Kaikki oli sellasessa paksussa liassa. Siellä oli sellanen metallijalkanen pöytä. Sen kun siirsi niin alla kasvoi karvaa! Kai se jotain hometta oli. Se oli jotain ihan uskomatonta. Sielä käydessä ei todellakaan käynyt mielellään vessassa! Mummon kuoltua vuokrattiin roskalava ja kaikki meni sinne. Asuntoon pyydettiin ammattisiivoojat jotka koitti saada sitä inhimilliseen kuntoon, mutta eihän tuollaset lähde.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä en pienistä sotkuista piittaa ja monella ystävällä onkin tavarat hujan hajan. Ainut mistä olen todella ollut järkyttynyt niin on sellainen koti jossa on niin sotkuista ja likaista että se on jo terveydelle haitallista ja ainakin pienemmille lapsille jopa vaarallista kun lattioilla lojuu ties mitä.
Kävin hoitamassa naapurimme kolmea pientä lasta joista pienin oli 10kk vanha vauva. Tämän vauvan pinnasänky oli niin likainen että lakana oli ihan koppura kuivuneesta maidosta yms. Äiti laittoi aina illalla valmiiksi vauvalle maitopullon pinnikseen että jos vauva herää niin ei tarvitse itse nousta maitoa antamaan.
Sängystä löytyi myös jotain ihme matoja tai toukkia kun vaihdoin lakanoita.

Lattiolla oli kissan pissaa ja ulostetta, likaisia vaatteita, ruoka ja mehu yms. tahroja, kolikoita, paristoja ihan mitä vaan. Pöydät täynnä likaisia astioita, ruuantähteitä, lehtiä, leluja ja roinaa. Ruuan jämissä lenteli jotain pikkukärpäsiä
Se oli enempi kaatopaikka kuin koti, silloin oli pakko puuttua asioihin koska olin huolissani lasten puolesta. Selvisikin että äidillä oli masennusta ja sai sitten apua ongelmiinsa. On heillä vieläkin sotkuista mutta ei tuossa mittakaavassa.
:( Ei vauvan sängyssä pitäisi olla toukkia. Mutta niin, jos kerran saa sokeritoukkia vaikkapa, on hankala päästä eroon. :/ Mie oisin varmaan siivonnu ja pyykänny.
Tuskin olivat sokeritoukkia..
Varmaan sellaisia likaisen paikan matoja, joita tulee patjan alle, jos sänky on aina pissassa. yöks.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mun mummoni eli kyllä ehdottomasti epäsiisteimmässä kodissa. Mummo itse oli sitä mieltä, että koti on siisti joten eipä siihen oikein voinut puuttua. Asunto oli sellanen pieni kaksio jossa poltti sisällä 20 vuotta. Arvaatte varmaan hajun. Tiskasi astiat sillä tavalla, että esim. paistinpannuun saattoi jäädä vielä ruuantähteitä roikkumaan. Kaikki oli sellasessa paksussa liassa. Siellä oli sellanen metallijalkanen pöytä. Sen kun siirsi niin alla kasvoi karvaa! Kai se jotain hometta oli. Se oli jotain ihan uskomatonta. Sielä käydessä ei todellakaan käynyt mielellään vessassa! Mummon kuoltua vuokrattiin roskalava ja kaikki meni sinne. Asuntoon pyydettiin ammattisiivoojat jotka koitti saada sitä inhimilliseen kuntoon, mutta eihän tuollaset lähde.
Mummolla oli varmasti huono näkö, eikä nähnyt likaa?

 
Nalletar
Ei se mummon näkökään ihan parhaimpia ollut, mutta eniten taisi vaikuttaa mielenterveysongelmat...Ja siisteys käsitys ei ollut ihan samankaltainen kun normaalisti...Mutta mikäpä siinä, kun ihminen itse on tyytyväinen ja asuu yksin. Lapsiperheessä ei kannattaisi hometta ja ötököitä päästää tulemaan...Likaisuuteen kyllä karaistuu. Mun mummollanikaan ei oikein koskaan ollu flunssia ja sellasia. Itse olin sielä nuorena pari yötä ja tarkotus oli olla kauemminkin, mutta iho alkoi kutisemaan niin paljon että oli pakko lähteä kotiin. Ja meillä kotonakin poltettiin sisällä ja oli ehkä keskivertoa epäsiistimpää.
 
vieras
Sotku ja sekasuus ei mun silmään niin pistä,mutta likaisuus. kahdella kaverilla on niin töhnäiset asunnot että oksat pois. imuria he ei vissiin omista ollenkaan, tai sitä ei ainakaan koskaan käytetä. pölypalleroita on ihan joka paikassa ja ne ei ole pieniä, samoin koirankarvoja ja muita roskia. entäs ne koirien ruokakupit joita ei pestä :eek: saati sittten se alue jolla koirat ruokailevat..
ei meilläkään aina siistiä ole,muruja löytyy yms, mutta kyllä minä vähintään kerran viikossa yritän niille imuria näyttää..
mutta kai siihen tottuu, tuskin he itse tiedostavat että heillä on likaista.
 
Tällä hetkellä varmaan oma koti joka täynnä muuttolaatikoita ja viikon kotihommat tekemättä kun aloitin koulun ja ollu illat ihan poikki.
Muutoin yks puolituttu jolla haisee kosteus, home ja kissankusi, mut siellä ei oo tullut käytyä varmaan vuoteen.
 
Helpotuksen huokaus
Olipa helpottavaa lukea tämä ketju. Meillä on rojua ihan liikaa tässä huushollissa ja pölyä myös aika ajoittain, mutta pahempaakin näköjään on olemassa.
 

Yhteistyössä