Oman paikkakuntasi "kylähullu"?

• Viestiketjun aloittaja alterego
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Meilläpäin -ei tosin ole yhtää hullu- asustaa varsin kuumaverinen mieshenkilö, joka painaa kesät talvet shortseissa, tai käytännössä siis boksereissa ja kengissä. Kaulassa saattaa riippua tekokukkalei, muuta ei yllään todellakaan ole.

Talvipakkasilla hurja näky.
Tää on tainnu joskus olla jossain lehdessä? Lenkkeilee ilman vaatteita, kun siitä tulee niin hyvä olo.

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja Kivarri:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Meilläpäin -ei tosin ole yhtää hullu- asustaa varsin kuumaverinen mieshenkilö, joka painaa kesät talvet shortseissa, tai käytännössä siis boksereissa ja kengissä. Kaulassa saattaa riippua tekokukkalei, muuta ei yllään todellakaan ole.

Talvipakkasilla hurja näky.
Tää on tainnu joskus olla jossain lehdessä? Lenkkeilee ilman vaatteita, kun siitä tulee niin hyvä olo.
Tosin oli sillä aika likasen näköset kalssarit.

css
Pikku mii: Amigolla oli aina tumma puku päällä ja hieno hattu, ja olisko vielä ollu joku kukkanen rintataskus.. Se joutu huutoniemen sairaalaan, ja on kuollutkin jo monia vuosia sitte.
Pikku-tiitu oli mun mielestä se mummu joka hukku joku vuosi sitte.. en tiiä kuinka sinne veteen joutu.
Ja se mummu joka viilettää aina kaupungilla asuu yhessä psyk.potilaiden asuntolassa. Sillä on aina harmaa pitkä takki päällä ja liila baskeri.
Joku on sanonu et se vanha mies jolla on pitkä parta ja joka käyttää niit suojalaseja, et niit ois kaks.. mut en tiiä.. oon mäkin se useesti nähny.

Bee
Lahdessa on ainakin eräs mummeli joka tietyn hautausmaan vieressä näyttelee nyrkkiä kuorma-autoille ja vilkuttelee tavallisille autoille. Oon kuullut sellaisen version että mummon lapsi olisi jäänyt joskus vuonna keppi ja kivi kuorma-auton alle kyseisen tien varressa.. Tiedä sitten, huvittava näky tosin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Tampereella on sellainen pyöräilevä akka, n. 50-60-vuotias. Ajaa pyörällään joka ainoa päivä tuhatta ja sataa pitkin kyliä ja kesällä on ruskea kuin papu. Kaikki vastaantulijat saavat kuulla kunniansa :D Mulle huusi kerran kun koiraa olin kusettamassa, että "Olisit huora pitäny jalkas ristissä ettet noin rumaa pentua olis saanu" (viittas vissiin meitin koiraan tällä kommentilla).

Sitten löytyy pulloja jääkiekkovarustekassissa roudaava mies. Todella ruokkoamaton ulkonäkö ja varustekassikin pysyy häthätää kasassa. Itsekseen kiroilee ja lapsille saattaa karjahtaa ties mitä hävytöntä jos uskaltautuvat tuijottamaan. Huhu kertoo että mies olisi upporikas, tiedä sitten kuinka luotettava tää huhu on.

Tätä ensin mainitsemaasi ei ole ollut ilo tavata mutta jälkimmäinen kyllä.. Asustelee jossain Pispalan suunnalla kun kuljettiin yhteen aikaan aina samalla bussilla. Haju herran ympärillä oli hirvittävä..
Upporikkaasta en tiedä mutta on kuulemma lukenut ja viisas mies, Hulluus ja nerous kun kulkevat usein käsikädessä..
Sen tiedän että lahjoittaa johonkin hyväntekeväisyyteen lähes kaikki pullojen keruulla ansaitsemansa rahat ja on tehnyt kuulemma ihan huomattavia lahjoituksia

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Hammastahnanainen on Kuopiossa edelleen, ihan kuukauden sisällä varmaan olen nähnyt. Ja sillä on se parrakas mies, joka kai hänkin ollut iät ja ajat.

Kun mä olin lapsi, oli naisella vielä koko naama hammastahnan peitossa, nykyään on pelkkä suun ympärys. Siitä voisi jotenkin päätellä että parempaan suuntaan on mennyt hänen terveys. :)
Railin kanssa olen ollut pariinkin otteeseen juttusilla :D asuu vissiin puijonlaaksossa tai neulamäessä nykyään en muista...ja se hänen rakas seppo asuu inkilänmäelle ja siellähän raili käy jatkuvasti..
älkää vaan erehtykö menemään railin ja hänen mukanaan kantaman vihreän repun väliin, se hyökkää silmille ja huutaa että älä varasta sitä :eek: mulle kävi näin kerran kaupassa..

Minun kotipaikkakunnalla on legendaksi muodostunut Martta. Martasta liikkuu mitä hurjimpia huhuja, mm.insestisuhde poikaansa jne, todenmukaisuudesta en sitten tiedä. Martan rykiminen ja äänenkäyttö ovat aivan omaa luokkaansa, kävelytyylistä puhumattakaan. Martasta saa kaverin kun heittää röökin. Martasta ennustetaan myös vuodenaikojen vaihtelu, kun neonkeltainen jättitupsupipo ilmestyy katukuvaan, on syytä kaivaa omakin pipo esiin.
Tarina Martan takana onkin sitten surullisempi juttu, hän on aikanaan ollut hyvinkin kaunis ja tomera emäntä, kunnes juoppohullu aviomies nakkasi seinään muutaman kerran liikaa.

kisis
SEIJA-KAARINA, semmonn hassu "täti"(jotkut sanoo et oikeesti mies,näyttää mieheltä kyllä) todella naisellinen,minari päällä aina, kirkuvan punanen huulipuna ja hiukset aina ponnarilla toisella puolella päätä(suunnilleen tuossa korvan yläpuolella) isolla donitsilla, käsilaukku aina mesissä ja hassun siitä tekee kun tosiaan näyttää ja kuulostaa mieheltä.liikku aina pulimiesten kanssa....

Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin kiva lapsuusmuisto:
Alkuperäinen kirjoittaja Justiina 2004:
Eiköhän se oo jammu-setä :/ :|
Jaa, että missä päin hän nykyään on? Itselläni oli suuri ilo ja kunnia tavata tämä henkilö vain pari päivää ennen Myllypuron surmia. Asuttiin siis niillä kulmilla ja tämä kiva setä pyrki juttusille. Onneksi ei kaverini kanssa jääty jutustelemaan, vaan kiirehditiin kotiin ja kiva Jammu-setähän seurasi meitä. Säikähdyksellä selvittiin ja asiasta tehtiin myös asian mukainen ilmoitus poliisille, mutta eipä siitä niille toisille tytöille hyötyä ollut...
Jammu on edelleen mielisairaalassa pakkohoidossa, jos yleensäkään edes elää (jokin aika sitten lehdessä oli juttua että Jammu on tosi huonossa kunnossa).
Silloin, kun Jammun vapauttamista suunniteltiin, niin häntä oltiin sijoittamassa tänne Turun Harittuun |O eli meidän nurkille. Mutta oman turvallisuutensa ja muiden turvallisuuden takia pitivät kuitenkin Niuvanniemessä pakkohoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Tietääkö kukaan Jyväskylässä sen miehen jolla vaalea tupee, aina puku päällä ja kirjoittaa jotain ylös vihkoonsa. Salkkukädessä kulkee. Mikä hänen "tarinansa" on?
Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Laukaassa oli paljonkin noita "kylähulluja", Hiihatari Hannu tuli nyt ekana mieleen , oikein avulias ja ystävällinen mies joka viihtyi hiihtareissaan. Kovasti touhusi kaikessa mukana.
Tiedän tuon miehen ja on todella "pelottavan" olonen. Usein seisoskelee Halosen edessä tai istuskelee Matkakeskuksella. Hui puistatus, kun sitä ajattelenkin. En ole koskaan nähnyt hänen puhuvan kenellekään.

Ja sit Jyväskylässähän oli joitakin vuosia sitten vielä se "tennis-tuomari". Istui siis aina Jyväskeskuksen edessä ja pää heilui puolelta toiselle luultavastikin jonkin sairauden seurauksena. Usein oli myös aika kännissä. Pelottava setä oli hänkin. Ei vaan ole enää aikoihin näkynyt, että olisiko kuolema korjannut?

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Turussa on Jeesus-mies, joka jo mun ala-asteaikoina kulki samoissa busseissa, istui ensin ihan hiljaa paikallaan, kunnes yhtäkkiä karjaisi että "Jeesus Kristus on meidän herramme! Taivaan häät alkavat pian!" tms.
Sitten on Kaupungin vanhin huora. Keski-ikäinen naisihminen, jolla on aina sangen mielenkiintoiset meikit (Tikkurilan värikartta) ja päällä "seksikkäät" verkkosukkikset, minihame, jne. Puhuu yksikseen ja saa yhtäkkiä kamalia raivokohtauksia jos joku ohikulkija erehtyy vilkaisemaan häneen päin, tai edes hengittää hänen kohdallaan.
Tää nainen...meidän lapset on antaneet sille lempinimenkin, joku maaliakka tms. Ja ovat nähneet hänet vaan autosta ohi ajettaessa!!
Mein kylällä minä olen virallinen kylähullu... mutta on meillä sit yks tosi kamala ukko, kun mä olen vaan hauska hullu, niin se on oikein pelottava, uhkailee lapsia että vääntää niskat nurin ja suolistaa yms. mein likalta uhkaili leikata saksilla vatsan auki. No, onhan täällä muitakin.. Pipsakin.. mutta eikähän tää riitä :D

Meillä on aineki Rytmi Rane. Se onpi sellainen alkoholisoitunut ukko joka istuu linkkupysäkeillä ja heiluttelee käsiä AIVAN KUN OLISI JAMMAILEMASSA TANSSILATTIALLA TÄYSII!!! Huutelee välillä jotai. Tekee sitä pääsääntöisesti silloin ku huomaa että sitä katotaan. Kaveri kertoili että sen nappikuulokkeisiin ei edes tule musaa ku ei oo piuhoja. Mutta mun mies kerran ohimennen heitti sen kanssa jotai läppää ja Rane kuuntelutti nappikuulokkeella musaa. Ja kyllä sieltä jotai oli tullu...
Juttua oon kuullu että oli aikanaan joku fiksu tiedemies (KAI), mutta sekos. tiedä häntä...

Ehe
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Meiltä löytyy legenda mistä Klamydiakin laulaa:Amigo,vaan itse en kyseistä miestä juurikaan muista..Sitten oli pikku-Tiitu tms?Mä olin tuolloin vielä niin nuori.. :D Mut hyvin on mielessä aivan ihana tyyppi:Raimo..koditon mies joka tallas Vaasan katuja n.35vuotta..Mies ois saanut asunnon jos ois lopettanut ottamisen,mut valitsi sit kuitenkin tuon kaduilla elämisen pullon kera.Usein sitä ihmeteltiin kovilla pakkasilla et kuinka ukko tarkenee..Aika raihnainen ja vanhahan se oli,mut niin sulonen ja hyvä sydäminen jotenkin.. =) Joitain vuosia sit kuulin et kyllästy ja lähti seinäjoelle johki asuntolaan..Usein tulee mietittyä et vieläköhän elää..Sit oli Joulupukki..käveli kaupungilla tuhatta ja sataa..pitkä valkoinen parta ja laskettelulasit.Kesäsin henkselihousut,ei muuta.Ei oo häntäkään näkyny enää. :/ Ja sitten on yks mummo,en tiedä onko hän saanut sen kummempaa nimeä,mut viilettää kans kaupungilla tuhatta ja sataa sekä jupisee itsekseen jotain.Reippaasti yli 70v mutta vauhtia riittää.Näen hänet joka päivä kaupungilla.Huhun mukaan juoksee tarjouksia metsästäen kaupoissa.Asustaa vissiin 4kilometrin päässä keskustasta,mut aina jalkasin liikenteessä.Vitsi kun ois itelläkin niin hyvä kunto sit joskus. :D Siinähän noita jo olikin..
Tosiaan ainaki toi Pikku-Tiitu tulee mieleen, oli kyl tosi pimee yhtäkkiä saatto hypätä autotielle ja puhu ittekseen ja heristeli nyrkkejään kaikille,heh. Sehän hukku sitte jäihin Vaskiluodon rannassa . Toi Väinämöinen kans aika tyyppi, en oo myöskään hetkeen nähny...Sitte toi mummo joka viilettää tuhatta ja sataa :D Asuuko se kuiteski niin kaukana keskustasta ku tuntuu, että se on koko ajan jossain päin kaupunkia menossa?! Mihin sillä on kiire? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Bee:
Lahdessa on ainakin eräs mummeli joka tietyn hautausmaan vieressä näyttelee nyrkkiä kuorma-autoille ja vilkuttelee tavallisille autoille. Oon kuullut sellaisen version että mummon lapsi olisi jäänyt joskus vuonna keppi ja kivi kuorma-auton alle kyseisen tien varressa.. Tiedä sitten, huvittava näky tosin.
just joku mulle jossai sano ettei sil mikää lapsi siin olis kuollu... että muuten vaa riehuu siinä... mut tosiaan, tiedä sitten.

Hammastahnamummo mainittiinkin.

Sit on pussipappa tai siis oli ei ole näkynyt aikoihin. Sillä oli kummassakin kädessä ainakin kymmenen valkoista muovipussia ja niiden muovipussienkin sisälllä oli kuulemma valkoisia muovipuseeja. Kolikoita se säilytti tulitikkuaskissa joka oli yhdessä niistä muovipusseista. Kahvilla kävi niin ylipuolet oli kermaa siitä kahvista. Huhu kertoo, että oli oppinut insinööri ja rikas. Pimahti vaan jossain vaiheessa sit.

En muista nimeä, mutta yks mies joka ajaa kilpaa autojen kanssa tai ainakin yhteen aikaan ajoi. Nykyään näkyy torilla olevan. Sit se aina tuuletti kun voitti auton nostamalla kummatkin kädet ylös. Tää mies pimahti kun oli ajanut nuorena poikana pappatunturilla talon seinään.

SIt yks varsin lämminverinen mies. Kulkee kesät talvet puvunhousut jalassa oli jopa saumakin harsittu kasaan kerran. Kesällä kulkee ilman paitaa ja talvella vain kauluspaita päällä.

Nää siis Kuopiossa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Hullu-Jone...ressukka se minusta on enemmänkin...nykyään ihan liimanhaistelija... Ja sit jo edes mennyt Pottu-Paavo joka oli legenda jo eläessään =) Minusta vain hauska mies.

Sitten oli Iso-Aino, joka oli lihava, juoponsutjakka vanhempi nainen joka piti päässään lasten pyöreitä aurinkolaseja kesät, talvet ja hametta ilman että alla oli alushousuja. Tykkäs vilautella pojille ja miehille pimperoaan esim. linja-autossa. Lasit päässään maireesti hymyili, nosti hameensa ja levitti haarat :LOL:
Hyi kamala! :D :$
Munkin mies on saanu poikasena todistaa Ainon värkkiä :LOL: Ja sit niiden amiskassa ollu naissiivooja joka tehny samaa! :LOL:

Mutta eikös Pottu-Paavo ollut aika arvaamaton ja sitä kannatti ihan välttää.
joku tarina kertoo että sillä oli sokeritauti, ja kun arvot ei ollu kohillaan, niin sit teki kaikkia hullujaan. Täysjuoppohan se oli. onneks sen talo on nykyään purettu... kerran työnsi sohvan keskelle tietä siitä pihastaan.
Tuosta Ainosta en oo koskaan kuullutkaan...
Jone oli joskus värjännyt tukkansa musteella, kun oli ollut kuulemma halvempaa kuin hiusväri. oli imeytynyt päänahkaankin sitä väriä...

Alkuperäinen kirjoittaja Edina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hirsimökin Hulda:
Mahtava ketju, pakko vastata :D

Meillä on Keppi-Heikki. Varsin harmiton tapaus, nimensä saanut siitä, että pikkupoikana heilui aina tuossa ison tien varressa kepin kanssa. Kyllä sitä siinä vielä aina sillointällöin nykyäänkin näkee, enemmän olen törmännyt ajelemassa skootterillaan kypärä takaraivolla. Hän on jollaintapaa älyllisesti vajavainen, on jo pidemmän aikaa asunut vanhustentalojen vieressä sellaisessa palvelutalossa. Joskus nuorenamiehenä oli ajanut vanhempiensa päältäajettavan ruohonleikkurin ihan entiseksi, olivat sen ihan uutena ostaneet, mutta koskaan edes terää ei oltu laitettu paikoilleen, kun Keppi-Heikki sillä suhasi ympäri kylää :D Kun ikää tuli tarpeeksi, hankki sitten skootterin.
Mä tiedän kans just ton "Kepparin". Hauska tapaus :LOL:
He-hei, ollaankos me siis samalta kylältä vai tiedätkö tapauksen muuten vaan? Pistä vaikka yytä, uudet tuttavuudet olis tervetulleita :)

kaisa
Täältäpäin löytyy Pillu-Erkki joka huutelee rivouksia ohikulkijoille ja rämpyttää kitaraa. Ennen oli myös Aina-Iita joka viihdytti kuulijoita soittelemalla radioon ja kertomalla itsestään vähän liikaakin..

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
Hammastahnamummo mainittiinkin.

Sit on pussipappa tai siis oli ei ole näkynyt aikoihin. Sillä oli kummassakin kädessä ainakin kymmenen valkoista muovipussia ja niiden muovipussienkin sisälllä oli kuulemma valkoisia muovipuseeja. Kolikoita se säilytti tulitikkuaskissa joka oli yhdessä niistä muovipusseista. Kahvilla kävi niin ylipuolet oli kermaa siitä kahvista. Huhu kertoo, että oli oppinut insinööri ja rikas. Pimahti vaan jossain vaiheessa sit.

En muista nimeä, mutta yks mies joka ajaa kilpaa autojen kanssa tai ainakin yhteen aikaan ajoi. Nykyään näkyy torilla olevan. Sit se aina tuuletti kun voitti auton nostamalla kummatkin kädet ylös. Tää mies pimahti kun oli ajanut nuorena poikana pappatunturilla talon seinään.

SIt yks varsin lämminverinen mies. Kulkee kesät talvet puvunhousut jalassa oli jopa saumakin harsittu kasaan kerran. Kesällä kulkee ilman paitaa ja talvella vain kauluspaita päällä.

Nää siis Kuopiossa.
Hammastahna mummon tarina menee jotenkin, että häntä on jo kouluaikana hyväksikäytetty/kiusattu/syrjitty koulussa, joka on tehnyt jo pahaa mielelle. Paremmin ei mennyt ukkoa valitessa joka jatkoi tätä samaa kiusaamista. Tuo hammastahna on se suojakeino pahaa vastaan.

Pussi-ukon tiedän minäkin, mutta olettekos nähnet myös pusi-akan?

Polkupyörällä ajeleva ukko on Kalle. Täyshullu. Autolla ajajien kannataa varoa, koska Kalle se ajelee ihan miten sattuu. Kerran on meinannut olla minunkin auton alla.

Neulamäessä kulki aikoinaan lintumies. Vaatteinaan repaleiset haalarit, hällä oli myös pitkä takkutukka. Asuntonsa ikkunat oli päällystänyt sanomalehdelle. Nykyään saa kai jotain lääkitystä, kun on ihan normaalin näköinen.

Olettekos törmänneet ikiteiniin? Mies joka on joku 50-vuotias, mutta pukeutuu kuin teinit joiden kanssa yrittää myös hengailla.

Hvk
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Meillä on Einari, joka kulkee kesät talvet polvihousuissa ja ilman takkia. Murisee naisille ja välillä yrittää liehitellä niitä. Piereskelee. Jotain juttua liikkuu, että olisi perhe kuollut onnettomuudessa ja siitä olisi seonnut.
Joku muukin Hyvinkäältä :D

Tosiaan Einari ihan suht harmiton tapaus, mä olen kuullut jttua että hyppii niiden viivojen yli siksi että olisi menettänyt poikansa ja vaimonsa auto-onnettomuudessa, olisivat siis jääneet auton alle viivalle astuttuaan.

Ja sinä päivänä sillä oli han sama kostyymi päällä ja sitten pitää niitä nyt tosiaan aina päällä.

Välillä kuulee kaukaa kun se on tulossa kun murisee niin kovaa :D

Yhteistyössä