Osaatteko sanoa, mitä lääkärit sitten tekevät, jos hoitajia ei ole

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
onhan siellä lähi- ja perushoitajia.
Niin, minua kiinnostaisi tietää, kun en sairaaloiden työnjaosta niinkään paljon tiedä. Ymmärrän että leikkaushoidoissa hoitajat ovat ensiarvoisen tärkeitä, mutta ei kai siellä ihan kaikki pysähdy, kai ne lääkärit jotain ihan itsekin osaavat tehdä? :saint: *ei tarkoita venkuilla, vaan kerätä tietoa*

vieras
Ihan kaikenlaisia normaaleja juttuja, missä ei niitä hoitajia tarvita. Viime hoitajalakon aikana olin leikkauksen jälkitarkastuksessa, minkä yhteydessä tehtiin ultraus. Lääkäri joutui vaan itse ottamaan kaikki jutut ja kirjaamaan sen sijaan, että hoitaja olisi ne tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Sitä minäkin ihmettelen. Vai ovatko ne ihan kädettömiä kun hoitajat eivät ole paikalla? :headwall:
No joissakin asioissa on ja joissakin ei ole.

Mä olen tavannut aika monta lääkäriä jotka tarvitsevat hoitajan kertomaan heille kuinka otetaan verinäytteet mun lapsen pacista ja kaikenlaisten tippakoneiden käyttö on täysin vierasta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
onhan siellä lähi- ja perushoitajia.
osa niistäkin voi kuulua tehyyn, mutta on siellä varmaan jonkun verran hoitajia töissä vielä. Ja kai ne lääkärit jotain osaa kuitenkin tehdä :whistle:
mutta irtisanoutuminen ja työtaistelu koskee ainoastaan sairaanhoitajia, ei lähi tai perushoitajia - huolimatta kuuluuko tehyyn vai ei. lähärit ovat korotuksensa jo saaneet ( super teki sopimuksen..)

Yhteistyössä