Väsyttääkö Duact ketään muuta?

Mulla määrättiin poskiontelontulehduksen hoitoon lisäksi tuota Duactia, sehän on nuhalääke joka vähentää myös limakalvonturvotusta. Ohjeessa lukee että ei ole todettu aiheuttavan väsymystä, mutta mua kyllä ainakin alkaa viimeistään pari tuntia lääkkeen otosta aivan jumalattomasti heikottaa, nukuttaa ja rintaakin jotenkin ahistaa... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Mulle aiheutti tota sydämen tykytystä.

Käy vaihtaa jos ei sovi lääke sulle -> rinnan ahdistus
Juu en normaalisti käytäkään edes kovin paljoa, tämä on toinen kerta kun mulle määrätään, keväällä myös poskiont. tul. yhteydessä ja siitä 24 tabun pakkauksesta jäin noi mitä nyt oon ottanut. Päiväykset on vuoteen 2011 asti. Nyt lääkäri määräsi taas joten otan noita edellisiä...en edes ota sitä maks. määrää kun ei loppujen lopuksi niin paljoa auttanut. Mutta taitaapi jäädä tähän tuo käyttö tällä erää! Eilen otin viimeset antibiootit ja vielä on samat oireet mihin lääkekuurin sain

:/ Yhtään ei oo helpottanu.
 
juups
Kyllä väsyttää. Keväällä/alkukesällä mulla menee allergialääkkeenä Duactit plus Flixonase ja kerran nukahdin Duactien voimalla koulussa kesken fysiikan tunnin...:D
 
farmaseutti
Duactin toisena vaikutavana aineena on pseudoefedriini joka toimii amfetamiinijohdannaisen tavoin piristävällä tavalla joten Duactia on turha uneliaisuudesta syyttää : D
 
kaks siskoo
Itsellä ei tule uni helposti ja heräilen läpi yön, jos otan illalla Duactia. Sillä on piristävä vaikutus, ei väsyttävä. Sisko ei pysty sitä ottamaan ollenkaan, koska se aiheuttaa hänelle sydämentykytystä.
 
kemisti
Alkuperäinen kirjoittaja farmaseutti:
Duactin toisena vaikutavana aineena on pseudoefedriini joka toimii amfetamiinijohdannaisen tavoin piristävällä tavalla joten Duactia on turha uneliaisuudesta syyttää : D
mutta onkin eri asia ottaako pseudoefedriiniä pelkästään, vai jonkun muun aineen ohella. YHTEISVAIKUTUKSET voi ola arvaamattomia. ei amfetamiinikaan vaikuta joka ihmiseen samalla tavalla.
 
kemisti
Alkuperäinen kirjoittaja kemisti:
Alkuperäinen kirjoittaja farmaseutti:
Duactin toisena vaikutavana aineena on pseudoefedriini joka toimii amfetamiinijohdannaisen tavoin piristävällä tavalla joten Duactia on turha uneliaisuudesta syyttää : D
mutta onkin eri asia ottaako pseudoefedriiniä pelkästään, vai jonkun muun aineen ohella. YHTEISVAIKUTUKSET voi ola arvaamattomia. ei amfetamiinikaan vaikuta joka ihmiseen samalla tavalla.
"Useilla eri kauppanimillä (mm. Ciproxin, Ciprofloxacin, Cipromed, Siprion) tunnettu ja mm. virtsatietulehdusten, turistiripulin ja hengitystieinfektioiden hoitoon käytetty antibiootti 10-kertaistaa lihasrelaksantti-kipulääke Sirdaludin pitoisuuden veressä. Samalla Sirdaludin vaikutukset lisääntyvät voimakkaasti: mm. verenpaine laskee vaarallisen matalalle."
Tääsä lainaus, josta voi päätellä mitä tarkoittaa yhteisvaikutus.
 
Siinä selosteessa lukee, että saattaa aiheuttaa unettomuutta.
Jos mä otan sellaisen illalla, niin vaikka mulla olis univelkaa ja miten kova väsy tahansa, niin mä en saa nukuttua. Se on hullu tunne, kun on väsy, mutta ei nukuta! Niimpä en ota niitä enää iltaisin.
Mutta lääkkeet vaikuttaa eri ihmisillä eri tavoin!
 
Näkisitpä nämä silmät
Alkuperäinen kirjoittaja farmaseutti:
Duactin toisena vaikutavana aineena on pseudoefedriini joka toimii amfetamiinijohdannaisen tavoin piristävällä tavalla joten Duactia on turha uneliaisuudesta syyttää : D
Lääkityksenä Ventoline ja Seretide astmaan, nyt ensimmäistä kertaa 3 antibioottikuurin jälkeen parantumattomaan(?) poskiontelotulehdukseen ko. Duact. Silmät muurautuneet umpeen. Todellakin uni on pätkittäistä. Hoitava lääkäri kertoi jo etukäteen, että häiritsee unirytmiä.Tiedät varmaan tarkemmat kontraindikaatiot.
 
diibdaaba
Mulle Duact aiheuttaa kyl väsymystä, otan yleensä illalla ni nukun aika hyvin. toisaalta, jos otan aamulla/päivällä ni silloki väsyttää, ja menee unirytmit sekasin. et piristymistä en oo viel huomannut. Ja joo, kerran kun otin Duactia päivällä, niin nukahdin luennolle.
 
Perheenisä Espoosta
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Mulla määrättiin poskiontelontulehduksen hoitoon lisäksi tuota Duactia, sehän on nuhalääke joka vähentää myös limakalvonturvotusta. Ohjeessa lukee että ei ole todettu aiheuttavan väsymystä, mutta mua kyllä ainakin alkaa viimeistään pari tuntia lääkkeen otosta aivan jumalattomasti heikottaa, nukuttaa ja rintaakin jotenkin ahistaa... :/
No ei täällä ainakaan, joskaan ei myöskään päinvastaista - pseudoefedriihän vaikuttaa joillakuilla piristävästi, saattaa jopa aiheuttaa unettomuutta.

Itselläni ei minkäänlaista vaikutusta kumpaankaan suuntaan, mutta röörit aukeavat kummasti. ;)

--
http://perheenisa.blogspot.com/
 
vieras
Juu, mulla on usein ollu silleen, että kun oon tota duactia ottanut ja hengitys rupee taas kulkemaan se väsymys on tullut ihan siitä kun on joutunut tavallaan "tsemppaamaan" sitä omaa hengitystä kun se on ollut niin vaikeaa. Duactin ottamisen jälkeen voi olla rennompi kun ei joudu keskittumään hengittämiseen, mulla tulee siis semmosesta se väsymys...
 

Yhteistyössä