säälin kyynel
Sellanen joka ei tiedä spermanluovuttajan tai munasolun luovuttajan nimeä?
Mä en kyllä toivois olevani, ja onneksi en olekaan.
Mä en kyllä toivois olevani, ja onneksi en olekaan.
Miten voit sanoa noin. Varmasti sinäkin miettisit, keneltä olet perinyt sitä ja tätä. Kyllä ihminen haluaa luonnostaan tietää juurensa, vaikka vanhemmat ois miten ihania.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:kunhan olisin saanut yhtä ihanat ihmiset minut kasvattamaan kuin vanhempani niin ei haittaisi yhtään. ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
miksen voi sanoa, niin mä tunnen. minun mielestäni isyys, äitiys ja vanhemmuus yleensä on paljon muuta kuin jonkun hedelmöittäminen tai synnyttäminen.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten voit sanoa noin. Varmasti sinäkin miettisit, keneltä olet perinyt sitä ja tätä. Kyllä ihminen haluaa luonnostaan tietää juurensa, vaikka vanhemmat ois miten ihania.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:kunhan olisin saanut yhtä ihanat ihmiset minut kasvattamaan kuin vanhempani niin ei haittaisi yhtään. ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
Meidän rakkaalle lapselle tuli "hintaa" 10 000 euroa, että ihan huvikseen ei tuollaista summaa laitettu.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
tiedän, siksi sanoinkin et ei siihen hommaan huvin vuoksi lähdetä.Alkuperäinen kirjoittaja ivf-pojan äiti:Meidän rakkaalle lapselle tuli "hintaa" 10 000 euroa, että ihan huvikseen ei tuollaista summaa laitettu.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
Mutta rahassa ei voi mitenkään mitata rakkautta tuohon lapseen !
Olen myös tuota mieltä, samoin kuin pikkuveljeni joka on adoption kautta päätynyt perheeseemme. Hän tietää/tuntee biologisen äitinsä, biologisesta isästä ei mitään tietoa (ilmeisesti ei äidilläkään). Tottakai hänellä on uteliaisuus biologista alkuperäänsä kohtaan ja ajoittain sanoo noita miettivänsäkin, mistä on mahtanut jonkin asian peria jne. Mutta ei muuten liiemmin mieltään noilla vaivaa, hänellä on perhe ja se on tärkeintä. =) :heart:Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:miksen voi sanoa, niin mä tunnen. minun mielestäni isyys, äitiys ja vanhemmuus yleensä on paljon muuta kuin jonkun hedelmöittäminen tai synnyttäminen.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten voit sanoa noin. Varmasti sinäkin miettisit, keneltä olet perinyt sitä ja tätä. Kyllä ihminen haluaa luonnostaan tietää juurensa, vaikka vanhemmat ois miten ihania.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:kunhan olisin saanut yhtä ihanat ihmiset minut kasvattamaan kuin vanhempani niin ei haittaisi yhtään. ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
Helppo sanoa noin, kun tiedät omat vanhempasi.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:miksen voi sanoa, niin mä tunnen. minun mielestäni isyys, äitiys ja vanhemmuus yleensä on paljon muuta kuin jonkun hedelmöittäminen tai synnyttäminen.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten voit sanoa noin. Varmasti sinäkin miettisit, keneltä olet perinyt sitä ja tätä. Kyllä ihminen haluaa luonnostaan tietää juurensa, vaikka vanhemmat ois miten ihania.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:kunhan olisin saanut yhtä ihanat ihmiset minut kasvattamaan kuin vanhempani niin ei haittaisi yhtään. ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
niin, en mäkään sitä sano ettenkö miettis asiaa, mut ei se yhtään vähempää tekis mua kasvattaneista henkilöistä vahempää isää ja äitiä minulle. ymmärsin kirjoituksestasi että adoptoitu veljesi kuintekin pitää sinun vanhempiasi myös hänen vanhempinaan vaik biologiset juuret ovatkin muualla? vai menikö metsään =)Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Olen myös tuota mieltä, samoin kuin pikkuveljeni joka on adoption kautta päätynyt perheeseemme. Hän tietää/tuntee biologisen äitinsä, biologisesta isästä ei mitään tietoa (ilmeisesti ei äidilläkään). Tottakai hänellä on uteliaisuus biologista alkuperäänsä kohtaan ja ajoittain sanoo noita miettivänsäkin, mistä on mahtanut jonkin asian peria jne. Mutta ei muuten liiemmin mieltään noilla vaivaa, hänellä on perhe ja se on tärkeintä. =) :heart:Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:miksen voi sanoa, niin mä tunnen. minun mielestäni isyys, äitiys ja vanhemmuus yleensä on paljon muuta kuin jonkun hedelmöittäminen tai synnyttäminen.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten voit sanoa noin. Varmasti sinäkin miettisit, keneltä olet perinyt sitä ja tätä. Kyllä ihminen haluaa luonnostaan tietää juurensa, vaikka vanhemmat ois miten ihania.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:kunhan olisin saanut yhtä ihanat ihmiset minut kasvattamaan kuin vanhempani niin ei haittaisi yhtään. ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
Itse alkuperäiseen kysymykseen; en toivoisi. Siis kyllä haluaisin tietää mistä olen tullut, jos vain mahdollista. Mutta jos ei niin ei sitten voi mitään.
Oikeassa olet, eli vanhempani ovat pikkuveljelle ne ainoat oikeat vanhemmat ja me sisarukset ainoita sisaruksia. Biologinen äiti on hänelle - sanotaan nyt vaikka- "Liisa". Ihminen kenet hän tuntee ja johon biologiset juuret johtavat, mutta ei koskaan oikea äiti.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:niin, en mäkään sitä sano ettenkö miettis asiaa, mut ei se yhtään vähempää tekis mua kasvattaneista henkilöistä vahempää isää ja äitiä minulle. ymmärsin kirjoituksestasi että adoptoitu veljesi kuintekin pitää sinun vanhempiasi myös hänen vanhempinaan vaik biologiset juuret ovatkin muualla? vai menikö metsään =)Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Olen myös tuota mieltä, samoin kuin pikkuveljeni joka on adoption kautta päätynyt perheeseemme. Hän tietää/tuntee biologisen äitinsä, biologisesta isästä ei mitään tietoa (ilmeisesti ei äidilläkään). Tottakai hänellä on uteliaisuus biologista alkuperäänsä kohtaan ja ajoittain sanoo noita miettivänsäkin, mistä on mahtanut jonkin asian peria jne. Mutta ei muuten liiemmin mieltään noilla vaivaa, hänellä on perhe ja se on tärkeintä. =) :heart:Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:miksen voi sanoa, niin mä tunnen. minun mielestäni isyys, äitiys ja vanhemmuus yleensä on paljon muuta kuin jonkun hedelmöittäminen tai synnyttäminen.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten voit sanoa noin. Varmasti sinäkin miettisit, keneltä olet perinyt sitä ja tätä. Kyllä ihminen haluaa luonnostaan tietää juurensa, vaikka vanhemmat ois miten ihania.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:kunhan olisin saanut yhtä ihanat ihmiset minut kasvattamaan kuin vanhempani niin ei haittaisi yhtään. ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
Itse alkuperäiseen kysymykseen; en toivoisi. Siis kyllä haluaisin tietää mistä olen tullut, jos vain mahdollista. Mutta jos ei niin ei sitten voi mitään.
mutta tässähän kysyttiin minun mielipidettäni asiaan, joten minulle se kävisi näinkin, en puhunut mitään siitä miten muiden tulisi tuntea.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Helppo sanoa noin, kun tiedät omat vanhempasi.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:miksen voi sanoa, niin mä tunnen. minun mielestäni isyys, äitiys ja vanhemmuus yleensä on paljon muuta kuin jonkun hedelmöittäminen tai synnyttäminen.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Miten voit sanoa noin. Varmasti sinäkin miettisit, keneltä olet perinyt sitä ja tätä. Kyllä ihminen haluaa luonnostaan tietää juurensa, vaikka vanhemmat ois miten ihania.Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:kunhan olisin saanut yhtä ihanat ihmiset minut kasvattamaan kuin vanhempani niin ei haittaisi yhtään. ja taitaa nämä koeputkilapset olla kuitenkin aikas toivottuja, ei sellaiseen rumbaan ihan huvin vuoksi lähde.
Tässä nähdään taas, miten vaikeaa joillekin on asettua toisen ihmisen asemaan.
Empatiakyky puuttuu.
Mikset?Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:en toivoisi olevani. En kuitenkaan ole koskaan tavannut biologista isääni ja olen asian kanssa ok. en ole koeputkilapsi.