Erityisesti mieleen jääneitä negatiivisia ja positiivisia lääkäri/sairaala kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti
Negatiivinen oli eräs maineeltaan loistava lääkäri, joka ei keksinyt, mikä mahassani on vialla, jos neljännellä käynnillä totesi "Voi, voi, mitäs me nyt tehdään". :/

Positiivisesti mieleeni taas on jäänyt lääkäri joka hoiti sekä esikoiseni synnytyksen että myöhemmän keskenmenon jälkeisen kaavinnan täydellisen asiallisesti ja varmasti, ei tarvinut odottaa, ei ihmetellä, toinen kun tiesi, mitä tekee.

Lääkärinhän pitää tietää ja osata, eikö vain?

harmailija
Huonoja kokemuksia on roppakaupalla, mutta mahtuu hyviäkin. Jotkut lääkärit ei vaan osaa toimia lasten kanssa.
Kuten yks nuori kandi sano muksulle ikää 2v. tipanlaitossa että älä nyt heiluttele kättä. Neula oli kädes jo ja lääkäri kattoo vaan eikä pidä ite yhtään kiinni...

A shadieeyah
huonoja:
häiden aattona menin päivystykseen kun tihutti verta..päivystävä tk lekuri laitto naistentautien puolella ja hälytti päivystävän gynen joka ei halunnu eka tulla mut tuli ku kuuli et pitäis mennä naimisiin seuraavana päivänä.
ootutti ekaks 9tuntia?..
sitten sorkki ja ronkki perkeleen kovakourasesti..
ja sitten suoraan hoitajan kuullessa rupes haukkuu helvetin tyhmäks..ja minkä helvetin takia minä en tiennyt että se on tuulimuna ja kielenkäyttö oli tosi törkeetä.vielä se tuli perässä haukkumaan ku laitoin kalsareita jalkaa plus et haukku itkupilliks..
(sen ois pitäny tehä onnistuneessa raskaudessa sisätutkimus, mut mäni kahville sopivasti ja otti sitten taas seuraavan potilaan)..

niin ja ku liki halvaantuneena mut kiikutetaan ambulla sairalaan kivuissani..itken tuskasta niin lääkäri haukkuu ihan pystyyn..
ja hoitaja rupes samaan syssyyn haukkumaan paskaks,pataluhaks,läskiksi jne toisen nuoren harjottelin läsnäollessa(mut se oli kyl tosi mukava poika.huolehti taksi asemalle)..

Mulla on nyt näistä kirurgeista kokemuksia...
Kun käytin poikaa kirurgianpolilla siellä oli aivan ihana (lääkärin komeudella ei ollut mitään tekemistä asian kanssa ;) :whistle: ) kirurgi, kertoi heti kaikki hommat selvällä suomenkielellä ja laittoi pojan suoraan "jatkohoitoon".
Osaston kirurgi taas oli niiiin koppava ja ylimielinen, että ihan säälitti osaston sairaanhoitajat kun se kohteli niitäkin kuin ne ois aivan "tolloja". Samoin päivystyksen nuori naiskirurgi oli aivan syvältä, kun näki että poika oli kipeä ja itki minkä jaksoi niin silti hän "kiusasi" poikaa painelemalla kipeää märkäpaise kohtaa ja painelu ei tosiaan ois ollut pakollista kun oli sen jo kertaalleen tehnyt! |O :headwall: Silloin kyllä itketti äitiä ja mummuakin... :/

Isäni sai myös aivan ihanaa kohtelua ja loistavaa palvelua yhdeltä kirurgilta. Se lämmitti niin kovasti isän ja meidän omaisten mieltä, että laitoimme kirurgille ihan kiitos kortin isän kuoltua.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
huonoja:
häiden aattona menin päivystykseen kun tihutti verta..päivystävä tk lekuri laitto naistentautien puolella ja hälytti päivystävän gynen joka ei halunnu eka tulla mut tuli ku kuuli et pitäis mennä naimisiin seuraavana päivänä.
ootutti ekaks 9tuntia?..
ja sitten suoraan hoitajan kuullessa rupes haukkuu helvetin tyhmäks..ja minkä helvetin takia minä en tiennyt että se on tuulimuna ja kielenkäyttö oli tosi törkeetä.vielä se tuli perässä haukkumaan ku laitoin kalsareita jalkaa plus et haukku itkupilliks..
(sen ois pitäny tehä onnistuneessa raskaudessa sisätutkimus, mut mäni kahville sopivasti ja otti sitten taas seuraavan potilaan)..

niin ja ku liki halvaantuneena mut kiikutetaan ambulla sairalaan kivuissani..itken tuskasta niin lääkäri haukkuu ihan pystyyn..
ja hoitaja rupes samaan syssyyn haukkumaan paskaks,pataluhaks,läskiksi jne toisen nuoren harjottelin läsnäollessa(mut se oli kyl tosi mukava poika.huolehti taksi asemalle)..
:eek: :eek: :headwall: :hug:

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Lumiina:
huonoja:
ootutti ekaks 9tuntia?..

:eek: :eek: :headwall: :hug:
joo...oli tosi kiva tunne ku seuraavana päivänä häät...lääkäri sylkäsee et ,joo et sä mitään vauvaa saa et se on sun oma vika.. :( mut se on mennyttä

vieras
huonoja:
ootutti ekaks 9tuntia?..

Jotenkin vähän vaikea uskoa todeksi...Tai jos totta onkin niin olisko hieman liioiteltua..?!Tuolla kielenkäytöllä nimittäin olisit saanut viedä jutun etiäpäin ja korkealle.

huonoja:
ootutti ekaks 9tuntia?..

:eek: :eek:

menin 8.kuulla raskaana lekurille koska piti puhkaista paise nivusissa :x gyne siinä sitten heti kättelyssä tuumasi että "voivoi, kun en minä HALUA hoitaa raskaana olevia, mitenkäs ne nyt sinut tänne laittoi hyvänen aika, ei ei ei sentään". selitin kyllä että vaiva ei liittynyt raskauteen millään tavalla ja setä kyllä oli sitten loppuvisiitin todella ystävällinen. soitteli jopa kaksi kertaa peräänkin että auttoiko antibioottikuuri ja kyseli muutenkin vointia, varmaan itteensä niin hävetti.

Positiivista: Mä olin ihan myyty, kun täällä tuppukylässä menin kakkosen kanssa ekaan neuvolalääkäriin.

Lääkäri tuli ovestaan ja huomasi meidät istumassa penkillä, vauva oli mun vieressä. Se käveli meidän luo ja nosti vauvan syliinsä, kantoi huoneeseen ja riisui itse pikkuisen. Siis se setä tosiaan tykkää lapsiasiakkaistaan!

A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
huonoja:
ootutti ekaks 9tuntia?..

Jotenkin vähän vaikea uskoa todeksi...Tai jos totta onkin niin olisko hieman liioiteltua..?!Tuolla kielenkäytöllä nimittäin olisit saanut viedä jutun etiäpäin ja korkealle.
ei ole sanaakaan liioiteltua. Mulla ei ole tarve valehdella tai juksata täällä.Niinhän sitä olisi saanut viedä jutun eteenpäin. Mutta silloin kun kuulee musertavan uutisen et odotettu vauva ei tuukkaan ja häät..niin sitä ensimmäisenä ajattele palautteen antoa. Ajattelee vain sitä särkynyttä sydäntä..
Hoitaja kyllä tuli perässä kyselemään ja juttelemaan..

Ensimmäisen pojan synnytyksen jälkeen piti paikkaila emättimen seinämää ja tietty raahattiin leikkuriin. Siellä sit anestesialääkäri tiuski minkä kerkis kun yritti sitä selkäydinpuudutusta laittaa mulle. Mulla oli jo valmiiks paha olo kun olin oksentanut koko synnytyksen ajan ja oli melkein aamu ja kaikkea. Taju ei pelannut oikein kun vertakin oli hukkunut matkalla paljon. Tää vaan tiuskii, että selkää enempi kaarelle vaikka yritin kuin tehdä niin kuin hän pyys. Väsynyt sit visiin sekin. Onneks sit heräämössä oli ystävällistä henkilökuntaa.
Olis oikeesti voinu toi anestesia lääkäri vähän nätimmin pyytää eikä tiuskia kun ei mulle oltu moista puudutusta edes ennen tehty.

olin 16 ja mulla oli todella kipeä leikkausta vaativa tulehduspesäke häntäluun tienoolla..itkin kun pitkän oottelun jälkeen yöllä jo tuli mies lääkäri katsomaan mua tayssin ensiavussa mihkä mut oli terveyskeskuksesta laitettu ja se lääkäri paineli tosi kovasti sitä kipeetä aluetta niin yhtäkkiä se rupesi raivoomaan kun uikutin että tarviikko viäkin kun sattuu kauheesti että"nyt loppu se pikku-prinsessana olo,katos täällä ei ole aikaa antaa mitään erityiskohteluita"olin ihan et :eek: enhän nyt sitä mutta kun sattui niin paljon ja hoitajat eivät voineet antaa kipulääkkeitä ennen kuin lääkäri on tutkinut..neljännen lapsen syntymästä jäi myös yksi ikävä juttu mieleen kun ponnistusvaiheessa itkin ja huusin että halkeen kohta ja kätilö vaan käski ponnistamaan(tietenkin,ymmärrän sen)kiljuin että sattuu kauheesti,puuduta se niin kätilö naureskeli siis siinä tilanteessakin tunsin itseni jotenkin nolatuksi,en nyt osaa selittää..mutta kun anelet apua ja ivallisesti naureskellaan :/

Vieras
Lapsuudesta on negatiivisia kokemuksia äkäisistä hoitajista ym. Lapsuusajan jälkeen kokemukset ovat olleet lähes pelkästään positiivisia. Vain kaksi kamalaa kokemusta tulee mieleen gynekologi käynti ja yksi monista paksusuolentähystyksistä.. Oon ollut paljon sairaalassa osastoilla, poleilla, päivystyksessä, ravannu lääkäreissä jne. kohtelu ja hoito on ollut ystävällistä, erinomaista ja hyvää. Synnytykset kokemukset on positiivisia, omalääkäri on ihana nuorimies ja monet muutkin lääkärit, hoitajat ym. ovat olleet ihania.

Olin verenvuodon takia ultrassa viikolla 11. Mieslääkäri oli hyvin kovikourainen ja työnteli sitä ultrasauvaa niin syvälle kun vaan sai työnnettyä, en tiedä eikö osannut naisen anatomiaa, mutta ikinä en ole sanonut, että sattuu, kuin silloin, en edes synnyttäessäni. Sen jälkeen oli sellanen raiskattu olo pitkään. :ashamed: Mun piti jostain syystä olla myös alasti siinä ultratessa. :ashamed: :( En ikinä kehdannut tehdä lääkäristä valitusta kumminkaan.

Mula alkoi joskus yläasteaikoina vaivaamaan välilevynpullistuma. Jostakin kummasta oli yhteen välilevyyn tullut ylimääräinen reikä, josta sitten nämä välilevyn sisällä olevat mömmöt? pääsi ulos painamaan hermoja, jotka johti suoraan vasempaan jalkaan.

Terveyskeskuslääkäri oli todella arvostettu silloin kotikunnassani ja kuntamme 'paras' lääkäri... Mun selkä oli siis TODELLA kipeä, sängystä ylös pääseminenin vaati puolisen tuntia aikaa. Ravasin lääkärillä moneen kertaan kivun takia, mutta tämä äijä ei uskonut, että selkä on rikki!!!!! Tollo kyseli vain minulta, että kiusataanko minua koulussa, miten pärjään koulussa, onko minulla kavereita yms...

Röntgeniin pääsin vissiin neljännen lääkärissäkäynni jälkeen, ja magneettikuviin kait 10. käynnin jälkeen... Tämä torspo laitto mut kärsimään puoli vuotta kivusta, joka ylittää reilusti jopa synnytyskivun!!!!!!! :kieh:

Muuten, kertokaapa mulle kuinka monen vuoden jälkeen voi hoitovirheestä tehdä valituksen? Vai onko siinä edes mitään aikarajaa.... :ashamed:

vieras
Mulle jäi negat kokemukset synnäriltä, ja varsinkin yhdestä kätilöstä joka tiuski koko ajan mulle jostain. Olin 5 päivää sairaalassa ja hän kerkesi olla vuorossa useamman kerran. Sain section jälkeen napapiikkejä jottei veri hyydy kun joutuu makaamaan ja tule tulppia mihkään, niin hän totesi minulle (jolle paino muutenkin arka aihe) että "tämä piikki laitetaan koska sulla on NÄINKIN reilusti ylipainoa"<--ylipainoa n.5kg. ja toinen kätilö kertoi sitten asian oikean laidan.eli tuon tulppariskin. Ja kun siskoni toi vauvalleni pahetin aulaan ja pyysi ko.kätilöä toimittamaan äiti*piip*:lle (oli itse nuhassa ei uskaltanut tulla huoneeseen asti) tämä kätilö toi paketin minulle ja kun hän käveli paketti kädessä huoneeseeni jossa olin yksin ja ilostuin paketista ja sanoin että "ai minullekko?iloisella äänensävyllä" tämä nakkasi todella tympeästi että "eipä täällä muitakaan näy olevan". Ja sama kätilö oli aina todella tyly ja vastaili vain pakolliset asiat
Ja toinen oli knu vastasyntynyt lapseni joutui teho-osastolle ja hänelle meinattiin aloittaa joku ihme lääkitys jota kukaan ei ollut vielä ko.sairaalassa käyttänyt koska aina jos tätä ko.lääkettä käytettiin vauvat lähetettiin isompaan yliopistolliseen sairaalaan, niin nyt minunu vauvalleni aijottiin ekaa kertaa se aloittaa, ja kun minä asiaa paheksuin ja sanoin että en haluaisi sitä täällä aloitettavan vielä ainakaan "katostaan jos paranee ilman-sanoin" yksi teho-osaston hoitaja sanoi minulle "helpompaa se on meillekkin kun ei tartte koko ajan ravata sitä sinun vauvaa seuraamassa ja arvoja mittailemassa"..siis TÄH? hei haloo...te ootta töissä täällä! empä hoksannu siinä mitää sitte sano ku itku kurkussa jäädä yksin käytävälle seisomaan..

Positiivinen kokemus oli meijän iki-ihana kätilö. Meinattiin kiitokset tälle antaa, mutta jäi sitten lähtöhujakoissa antamatta.. Mutta iso kiitos maailman parhaalle mieskätilölle josta oli muutes juttu 2004:n kaksplussassakin...(tänään hoksasin=))

myy
synnärillä lastenlääkäri totes et "ei tässä ole mitään aihetta turskamiseen" kun esikoisella todettiin vaikea sydänvika synnytyksen jälkeen. Olivat pirut tienneet sen koko 3 päivää synnytyksen jälkeenkin, mulle se paljastui lähtöpäivänä:( lapsi ei jaksanut sen vuoksi imeä rinnasta, mut "kutitettiin" jalkapohjista yms et saatiin syömään. vähän kiehahti kun sain selityksen sille miksei jaksanut syödä!!

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lapsuudesta on negatiivisia kokemuksia äkäisistä hoitajista ym. Lapsuusajan jälkeen kokemukset ovat olleet lähes pelkästään positiivisia. Vain kaksi kamalaa kokemusta tulee mieleen gynekologi käynti ja yksi monista paksusuolentähystyksistä.. Oon ollut paljon sairaalassa osastoilla, poleilla, päivystyksessä, ravannu lääkäreissä jne. kohtelu ja hoito on ollut ystävällistä, erinomaista ja hyvää. Synnytykset kokemukset on positiivisia, omalääkäri on ihana nuorimies ja monet muutkin lääkärit, hoitajat ym. ovat olleet ihania.
Jatkuu... Lapsuuden jälkeiseltä ajalta ikäviä lääkäreitä ym. ei tuu mieleen ku kamala gynekologi jolla käynnistä jo kirjoitin. En sen jälkeen oo suostunut ko. gynekologin käsittelyyn. Tossa em. tähystyksessä lääkäri oli ihan asiallinen, mutta en saanut mitään rauhoittavaa lääkettä vaikka sitä luvattiin. Oli tosi kivulias ja kamala tähystys. :)

Synnytyslääkäri huusi että pakkohan sinun on jotain kipulääkettä ottaa ja minä kutsun nukkumatin paikalle niin saadaan epiduraali. |O
Minä siihen yritin että eikö vois kokeilla sitä kohdunkaulan puudutusta kun ekassakin se autto.
Ärsytti se epiduraalin tyrkyttäminen kun olin kuitenkin papereihinkin laittanu että en sitä halua, ja vielä sanoinkin asiasta.

emma
Menin lääkärille hakemaan sairaslomaa terveydenhoitajan kehottamana, olin puhunut hänelle väsymysksestäni ja etten jaksa muuta kuin itkeä, itkin tietysti silloinkin. Lääkäri katteli mua ja kysyi että mikäs se nyt on nuorella naisella niin huonosti, että pitäis sairasloma saada. Elämä kuulema vaan on välillä semmoista, ettei ole helppoa. Sitten kun aloin selittämään tilannetta ja kerroin että mulla aika milenterveysneuvolaan, tuumasi vaan että saan sitten puhua siellä enemmän, ei jaksanut vissiin kuunnella mua, vaikka ensin kysyi että mikä mua vaivaa. Antoi sitten viikon saikkua "kun tää terveydenhoitaja hänet siihen painosti", siis noin sanoi. Puhui sitten jotain "helpoista päivistä" ja muuta mitä en jaksanut kuunnella, itkin sielläkin lähes koko ajan. Olin tuolloin ihan loppu, ja oli tosi vaikeeta mennä edes sinne sitä saikkua pyytämään, kun en ole juurikaan töistä pois ollut. No, saikku sitten venyi, psykologi ei pitänyt mua työkuntoisena pitkään aikaan.

Yhteistyössä