Näin entinen kansanpuolue persut "arvostaa" kansanvaltaa - Wille Rydman: "Sivuutetaan vaalien voittaja jos se on Sdp"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kokoomus ja kepu voivat demarityyliin ilmoittaa etteivät tee yhteistyötä sdp:n kanssa.

;)
Miksi ne niin tekisi?
Silloin demareilla ei olisi mitään mahdollisuutta pääministeripaikkaan tai edes hallitukseen. Maa luultavasti jatkaisi nykyhallituksen linjoilla, ehkä rkp vaihtuisi kepuun?

Antti Lindtmanin mahdollisen hallituksen talouslinja on siis kokoomuksen tai keskustapuolueen maun mukainen. Siinä on sitten demariäänestäjillä ihmettelemistä.... :LOL:

Tämä ei tunnu koskaan mahtuvan palstalaisten tajuntaan. Puolueiden lupaukset ovat tavoitteita, joista osa voi toteutua.
Jos meillä on joskus kaksipuoluejärjestelmä, voi tilanne muuttua. Silloin voittava puoli vai aika lailla sanella päätökset.
Olen huomannut saman.
Lisäksi olen huomannut, että kovinkaan moni (edes poliitikot itse) ei taida ymmärtää miten hallitus muodostetaan.

Tarkoittaa siis ettei vaalipuheilla ole mitään merkitystä.
Vaaliohjelmassa puolueet kertoo mitä asioita he ajavat.
Hallitustunnusteluissa katsotaan keiden kanssa voisi löytyä yhteinen linja ja pystytään tekemään hallitusyhteistyötä ja mistä kukin on valmis joustamaan.

Demokratian kulmakivi on varmasti juuri se, että kukaan ei päätä yksin yhtään mitään. Se on hyvä asia ja olennainen osa demokratiaa.

Kukaan ei tiedä SDPn talouslinjaa eikä sitä ole misään avattu, joten vaikea uskoa, että kovinkaan monella heidän talouslinjastaan olisi mitään tietoa. Voi olla arvailuja, mutta SDP itsekkään ei tiedä mikä se on, joten on hassua, että ihmiset kannattavat tällaista puoluetta.
Jos näin on, niin sitten ei tosiaan kannata kirjoittaa esim. tämänsuuntaista kommenttia palstalle: demarien äänestäjät tulevat yllättymään.

Yhteistyössä