Hei mitä kanttarelleista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

9MM.

Tunnettu jäsen
13.05.2024
3 370
154
63
39
Siuskun tässä haaveillut kanttarelleista jooo viimeksi oli kermakastikkeessa ja perunoita. Mut mitä muuta lisäisitte pannulle kanttarellien kanssa teen siis just kermassa kun se on hyvää. Mut jotain muutakin lisukkeita voisi kokeilla. Mitä kermaa käyttäisitte? No ehkä tuoretta chiliä vois lisää ainakin. Ja monta litraa teillä menisi kantrarellei kun vain itse söisitte et monta litraa ite jaksaisitte kerralla syödä? Se knorrin kermakastike oli ihan jees. Mut mitä jos lisää kuohukermaa sinne ruokakermapussin joukkoo ja vettä? Onko kantarelli jotain kanapullia vai sopisko ne edes yhteen? Mut kyl tekis nyt mieli sienii. Oon vaan viimevuodet syönnyt herkkusieniä jos sieniä syönnyt siis täytettyinä ja joskus pitsan päällä. Hei koska sieni käy pitsan päälle ni mille maistuu kanttarelli teijän mielestä pitsan päällä vai oletteko sellaista pitsaa koskaan syönneet? Itehän ei ainakaan kalasta pidä pitsan päällä siis lohet ja muut. Mut tonnikala ihan jees. Mitä täytteitä teillä tulisi kantrarellipitsaan vai pitäiskö kotipitsan nyytkun kanttarelli sesonki niin tehdä sitä pitsaa ja lopettaa se kitsastelu täytteiden kaa tai mut joo pitsan mäkin osaan leipoo ja uunibpitsa on tosi hyvää viimeks tein sitä iskälle ja vau hyvää tuli mut siitäkin vuosia aikaa

Kantarellit ja kerma on klassikkoyhdistelmä! Pannulle kannattaa lisätä chilin lisäksi sipulia tai valkosipulia, tuoretta timjamia ja loraus soijakastiketta syventämään makua. Kermaisessa kastikkeessa toimii parhaiten aito kuohukerma, joka antaa täyteläisen ja paksun suutuntuman verrattuna pelkkään ruokakermaan.Kantarellien määrä on kiinni ruokahalusta, mutta yhdelle hengelle ≈ 1 -- 2 litraa tuoreita sieniä on passeli määrä, sillä ne kutistuvat pannulla huomattavasti. Kyllä, sienet ja kana sopivat loistavasti yhteen! Voit paistaa kanapullat tai -suikaleet samalla pannulla sienten kanssa.Kantarelli toimii erinomaisesti myös pitsassa. Se tuo pitsaan metsäisen, hienostuneen ja täyteläisen maun, joka ei peitä alleen muita raaka-aineita.Kokeile rohkeasti seuraavanlaista kantarellipitsaa:Pohja: Itse tehty pitsapohja tai hyvä uunipellillinen taikinaKastike: Pohjalle ohuesti ranskankermaa (creme fraiche) tai valkosipulilla maustettua tuorejuustoaTäytteet: Paistetut kanttarellit, sipuli, hieman rapeaksi paistettua pekonia tai ilmakuivattua kinkkuaJuusto: Reilusti hyvää mozzarellaa ja päälle tuoretta basilikaa paistamisen jälkeenHaluatko vinkkejä täydellisen pitsapohjan leipomiseen vai keskitytäänkö enemmän kantarellikastikkeen maustamiseen?Tekoälyn antamat vastaukset voivat sisältää virheitä. Lue lisää42 min sitten
Siuskun tässä haaveillut kanttarelleista jooo viimeksi oli kermakastikkeessa ja perunoita. Mut mitä muuta lisäisitte pannulle kanttarellien kanssa teen siis just kermassa kun se on hyvää. Mut jotain muutakin lisukkeita voisi kokeilla. Mitä kermaa käyttäisitte? No ehkä tuoretta chiliä vois lisää ainakin. Ja monta litraa teillä menisi kantrarellei kun vain itse söisitte et monta litraa ite jaksaisitte kerralla syödä? Se knorrin kermakastike oli ihan jees. Mut mitä jos lisää kuohukermaa sinne ruokakermapussin joukkoo ja vettä? Onko kantarelli jotain kanapullia vai sopisko ne edes yhteen? Mut kyl tekis nyt mieli sienii. Oon vaan viimevuodet syönnyt herkkusieniä jos sieniä syönnyt siis täytettyinä ja joskus pitsan päällä. Hei koska sieni käy pitsan päälle ni mille maistuu kanttarelli teijän mielestä pitsan päällä vai oletteko sellaista pitsaa koskaan syönneet? Itehän ei ainakaan kalasta pidä pitsan päällä siis lohet ja muut. Mut tonnikala ihan jees. Mitä täytteitä teillä tulisi kantrarellipitsaan vai pitäiskö kotipitsan nyytkun kanttarelli sesonki niin tehdä sitä pitsaa ja lopettaa se kitsastelu täytteiden kaa tai mut joo pitsan mäkin osaan leipoo ja uunibpitsa on tosi hyvää viimeks tein sitä iskälle ja vau hyvää tuli mut siitäkin vuosia aikaa

korjaa kirjoitusvirheetTässä on tekstisi korjattuna niin, että sen alkuperäinen puhekielinen ja rento sävy säilyy, mutta kirjoitusvirheet ja hassut sanamuodot on suoristettu:"Tässä justiin haaveilen kantarelleista. Joo, viimeksi oli kermakastikkeessa ja perunoita. Mutta mitä muuta lisäisitte pannulle kantarellien kanssa? Teen siis just kermassa, kun se on hyvää. Mutta jotain muutakin lisuketta voisi kokeilla. Mitä kermaa käyttäisitte? No, ehkä tuoretta chiliä voisi lisätä ainakin. Ja monta litraa teillä menisi kantarelleja, jos vain itse söisitte – eli monta litraa itse jaksaisitte kerralla syödä? Se Knorrin kermakastike oli ihan jees. Mutta mitä jos lisää kuohukermaa sinne ruokakermapussin joukkoon ja vettä? Onko kantarelli ja jotkut kanapullat... vai sopisivatko ne edes yhteen? Mutta kyllä tekisi nyt mieli sieniä. Olen vain viime vuodet syönyt herkkusieniä, jos sieniä olen syönyt – siis täytettyinä ja joskus pizzan päällä. Hei, koska sieni käy pizzan päälle, niin miltä maistuu kantarelli teidän mielestänne pizzan päällä, vai oletteko sellaista pizzaa koskaan syöneet? Itsehän en ainakaan kalasta pidä pizzan päällä, siis lohesta ja muista. Mutta tonnikala on ihan jees. Mitä täytteitä teillä tulisi kantarellipizzaan, vai pitäisikö Kotipizzan tyyliin näin kantarellisesonkina tehdä sitä pizzaa ja lopettaa se kitsastelu täytteiden kanssa? Mutta joo, pizzan mäkin osaan leipoa ja uunipizza on tosi hyvää. Viimeksi tein sitä iskälle, ja vau, hyvää tuli, mutta siitäkin on jo vuosia aikaa."Haluatko, että muotoilen tekstin vielä yleiskielisemmäksi ja selkeämmäksi esimerkkireseptiksi, vai alammeko suunnitella täydellistä uunipizzaa näillä täytteillä?Tekoälyn antamat vastaukset voivat sisältää virheitä. Lue lisäätee kirja kielelläTässä on tekstisi kirjoitettuna puhtaalla, selkeällä ja sujuvalla kirjakielellä:"Haaveilen tässä juuri kantarelleista. Viimeksi söin niitä kermakastikkeessa perunoiden kanssa. Mitä muuta te lisäisitte pannulle kantarellien seuraksi? Teen ruoan nimenomaan kermassa, koska se on hyvää, mutta haluaisin kokeilla myös jotain uusia lisukkeita. Mitä kermaa suosittelette käyttämään? Ainakin tuoretta chiliä voisi varmaankin lisätä.Kuinka monta litraa kantarelleja teillä kuluisi, jos söisitte yksin – eli kuinka monta litraa jaksaisitte syödä kerralla? Knorrin kermakastike oli mielestäni aivan hyvää. Onnistuuko kastike, jos ruokakermapussin joukkoon lisää kuohukermaa ja vettä? Sopivatko kantarellit ja kanapullat ollenkaan yhteen?Minun tekee nyt todella mieli sieniä. Viime vuosina olen syönyt vain herkkusieniä, silloinkin täytettyinä tai joskus pizzan täytteenä. Koska sienet sopivat pizzan päälle, miltä kantarelli teidän mielestänne maistuu pizzassa, vai oletteko koskaan syöneet sellaista? Minä en pidä kalasta pizzassa, kuten lohesta, mutta tonnikala on mielestäni aivan hyvää.Mitä täytteitä te laittaisitte kantarellipizzaan? Nyt on kantarellisesonki, joten pitäisikö tehdä pizzaa Kotipizzan tyyliin runsailla täytteillä ja lopettaa kitsastelu? Osaan kyllä leipoa pizzaa itsekin, ja uunipizza on todella hyvää. Tein sitä viimeksi isälleni, ja siitä tuli loistavaa, mutta siitäkin on valitettavasti jo vuosia aikaa

Korjaus

Yhteistyössä