Pervopappi lähetti kuvottavia viestejä seurakuntansa lapsille. Paljon on pahoja miehiä noissa uskovaisten piireissä 😠

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Pappi lähetti kuvottavia viestejä seurakuntansa lapsille – Tuomio​

Nuorten parissa työskennellyt seurakuntapastori on tuomittu ehdolliseen vankeusrangaistukseen seksuaalirikoksista.

Satakunnan käräjäoikeus on tuominnut seurakuntapastorin lapsiin kohdistuneista seksuaalirikoksista.

Mies tuomittiin kaikkiaan kolmesta seksuaalisesta kajoamisesta lapseen ja kolmesta virkavelvollisuuden rikkomisesta.

Rikokset tapahtuivat huhtikuun ja syyskuun välillä vuonna 2023. Uhreja oli kaikkiaan kolme, ja he kuuluivat miehen seurakuntaan.

Pastori oli rikokset tehdessään mukana seurakunnan nuorisotyössä.

Nelikymppinen mies oli ottanut uhreihin yhteyttä nuorten suosimassa viestisovellus Snapchatissa. Hän lähetti lapsille toistuvasti seksuaalissävytteisiä viestejä.

Yhteydenottoja tuli viikoittain, joskus lähes päivittäin. Pastori kehui lasten ulkonäköä, vartaloa ja rintoja sekä sanallisesti että emojein.

Näemmä 2500-3700 euroa.

Kai toi ois okei sit kun ei enää jaksa fyysistä duunia. Pitäisköhän vielä harkita. Jonnennii ulkomaille, miksi niitänyt sanotaan kun on suomalainen seurakunta siellä... Voi helletyä, aivotkin sulaa.
Mutta eikö sulla tosiaan tule omantunnontuskia kun olet ateisti ja työsi on sitten puhua pelkkää omasta mielestäsi **skaa seurakunnalle

Mutta eikö sulla tosiaan tule omantunnontuskia kun olet ateisti ja työsi on sitten puhua pelkkää omasta mielestäsi **skaa seurakunnalle

Miksi tulisi?

Osaan raamatun, tiedän miten Jeesus ajatteli ja apostolien ja muiden, tuoreempien, kirkonmiesten tuotanto on tuttua.

Yhtälailla mä osaan saarnata tai siunata. Ja ohjata, opastaa tai tukea.

Ei sen, etten mä usko, tarvitse toisten uskonkokemusta pilata.

Miksi tulisi?

Osaan raamatun, tiedän miten Jeesus ajatteli ja apostolien ja muiden, tuoreempien, kirkonmiesten tuotanto on tuttua.

Yhtälailla mä osaan saarnata tai siunata. Ja ohjata, opastaa tai tukea.

Ei sen, etten mä usko, tarvitse toisten uskonkokemusta pilata.
Totta kai se pilaisi jos he tietäisivät totuuden. Sanot heille naama vakavana että ”jeesus on herramme” ja ajatuskuplassasi lukee ”jesse on perseestä”