Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
@pienitoiveemme oon yrittänyt selata keskusteluja, mutta ei oo ainakaan vielä tullut vastaan. Oon kuullut, että ne on kyllä jo tiedossa. Kaverin puolesta siis kyselen.
Tänään tuli info, että HUS sulku punktioiden osalta on vko 28-31 ja alkiosiirtojen osalta vko 29-31.

Pitäisi meidänkin ehtiä siirtoon ensi kuussa ihan hyvin. Katsotaan missä vaiheessa uusi kierto tulee alkamaan, punktioiden jälkeen kierrot ollut vähän aiempia pidempiä. Ovis saattaisi osua jonnekkin juhannuksen tienoille.

Varasin ajan ensikäyntiin Osteopaatille. Täälläkin ehkä joskus mainittu. Saa nähdä onko apuja mutta nyt jotenkin tuntuu että otettava uusia oljenkorsia käyttöön ja ehkä siitä on apua ainakin palautumiseen ja stressinlievitykseen 🤞

Ultrassa löytyi viikkoja 5+0 vastaava kohdunsisäinen sikiöpussi. Muuten kaikki hyvin, mutta viikkoja pitäisi olla 5+6. Saattaa olla normaalisti kasvava raskaus, mutta keskenmenon riski on olemassa hitaan kasvun vuoksi. Lääkäri suosittelu jatkamaan tukilääkitystä ja palaamaan kontrolliin kahden viikon kuluttua, eli täällä jatketaan piinailua ❤️‍🩹 Tää odottelu ja epätietoisuus on ihan kamalaa. En uskalla ollenkaan innostua, koska epäonnistumisen riski on niin suuri.

Onpa piinaavaa @Mariamimi , miten jakselet? ❤️ Toivon niin kovasti, että on myöhään kiinnittynyt, pientä mittailuvirhettä tai muuta mitä nyt voi olla. Kuulostaa kuitenkin siltä, että edes inasen toivoa on? 🤞🫶 Vaikka noin iso heitto toki on huolestuttava, eihän siitä mihinkään pääse. 💔 Onko raskausoireita?

Tsemppiä myös huomisen ultriin! Onko @näännä tuntemuksia?

@Mariamimi voi että, mitä tähän nyt sanoisi❤️ onpas kyllä piinavan kuuloinen tilanne 😔 toivotaan ihmeitä ja kaiken tässä tarinassa kääntyvän vielä parhain päin ❤️ Varmasti rankka koettelemus mielelle, kun ei ole selvyyttä ja tilanne vain jatkuu viikosta toiseen. Voimia!

Sinällään hieno uutinen, @Mariamimi että raskaus on kohdun sisällä, mutta eihän tässä voi kuin toivottaa edelleen jaksamista piinailuun. Ja nyt vielä noin pitkä piinailu edessä ennen seuraavaa ultraa. 😵‍💫

Kiitos kysymästä @Keltainenkukka92 , ei ainakaan mitään kohtutuntemuksia ole ollut sen siirtopäivän illan jälkeen, eikä ehkä olisi realistista tulkita mitään yleisvoinnin muutoksia tässä vaiheessa raskausoireiksi. Ei niitäkään ole kyllä siis oikein ollut, ehkä hetkellisesti palelua ja herkistymistä? Mutta ei nyt mitään aiemmista siirroista poikkeavaa. Piinailu jatkuu. Oon nyt sitä mieltä että en aio testailla mitenkään maanisesti, johtuen tosiaan myös siitä että Ovitrellen häivyttyä on jo DPO 10.

Toivotaan tosiaan parasta huomisille ultralaisille!

Tiistaina punktioon, kaikki kolme follia kasvavat tasaisesti ❤️🙏🏼 Olen niin onnellinen että saan uuden mahdollisuuden vaikkei lopputuloksesta kukaan tiedäkään! Lääkäri elättelee varovaista toivetta että päästäisiin sittenkin duo stimiim, koska vasen munasarja on herännyt ja siellä näkyy 2 pientä, lisäksi oikealla voi isompien takana olla pieniä. Tilanne päätetään punktion jälkeen.

Ei ole sanoja @Mariamimi 😔 Muuta kuin kovasti jaksamista 🙏🏼

Hei aivan mahtavaa @Annika88 , onpa hyviä uutisia! :love: Ihanaa myös että joku pääsee tiistaina punktioon, kun se ois mulle helpoiten töistä järjestyvä päivä mutta ikinä ei ole onnistunut tähdätä punktiota siihen. :ROFLMAO:

Mulle tuli tänä aamuna jo aivan ohimenevästi sellaisia loppukierron oireita, kuumotusta ja ällöttävää luge-oloa. Tän myötä oon nyt melkein varma jo että ei tää siirto tärpännyt. Ja siis ylipäätään mulla on nyt vaan sellainen tunne. No varmaan, alkuviikosta voi sitten alkaa jo järjestellä itselleen lisää Menopuria ja miettiä mihin yrittää tähdätä kuukautisia stimulaation aloitusta ajatellen. Ja joo tiedän että on voinut tärpätä vaikka musta ei nyt tunnukaan siltä. Joka tapauksessa pettymykseen valmistautuminen on nyt henkisesti helpointa ja jos tulee iloinen yllätys niin eiköhän siihenkin sitten sopeudu :LOL:

Hei aivan mahtavaa @Annika88 , onpa hyviä uutisia! :love: Ihanaa myös että joku pääsee tiistaina punktioon, kun se ois mulle helpoiten töistä järjestyvä päivä mutta ikinä ei ole onnistunut tähdätä punktiota siihen. :ROFLMAO:

Mulle tuli tänä aamuna jo aivan ohimenevästi sellaisia loppukierron oireita, kuumotusta ja ällöttävää luge-oloa. Tän myötä oon nyt melkein varma jo että ei tää siirto tärpännyt. Ja siis ylipäätään mulla on nyt vaan sellainen tunne. No varmaan, alkuviikosta voi sitten alkaa jo järjestellä itselleen lisää Menopuria ja miettiä mihin yrittää tähdätä kuukautisia stimulaation aloitusta ajatellen. Ja joo tiedän että on voinut tärpätä vaikka musta ei nyt tunnukaan siltä. Joka tapauksessa pettymykseen valmistautuminen on nyt henkisesti helpointa ja jos tulee iloinen yllätys niin eiköhän siihenkin sitten sopeudu :LOL:
Näpyttelen työpuhelimella kirjautumatta. Olisin toivonut että punktio olisi ollut ke-pe koska nyt mahdolliset alkiot saadaan viljeltyä vain perjantaihin asti, eli 3-päiväisiksi. Keskiviikosta alkaen olisi saanut viljeltyä viikonlopun yli blastoiksi. Mutta ei voi mitään, lääkäri kyllä sanoi ettei heikennä onnistumismahdollisuuksia.

Ajatus oli tehdä perjantaina tuoresiirto yhdellä jos tulisi useampi alkio, mutta piti päättää ennen irrotuspiikin valintaa, tähdätäänkö kuitenkin duo stimiin. Päädyttiin tehtäämään siihen, vaikka varmistuksen saa tosiaan vasta puktiossa. Irrotuksena on siis ovitrellen sijaan tuplatriggeri Gonapeptylillä ja tuoresiirtoa ei voi tehdä (en muista miksi).

Näpyttelen työpuhelimella kirjautumatta. Olisin toivonut että punktio olisi ollut ke-pe koska nyt mahdolliset alkiot saadaan viljeltyä vain perjantaihin asti, eli 3-päiväisiksi. Keskiviikosta alkaen olisi saanut viljeltyä viikonlopun yli blastoiksi. Mutta ei voi mitään, lääkäri kyllä sanoi ettei heikennä onnistumismahdollisuuksia.

Ajatus oli tehdä perjantaina tuoresiirto yhdellä jos tulisi useampi alkio, mutta piti päättää ennen irrotuspiikin valintaa, tähdätäänkö kuitenkin duo stimiin. Päädyttiin tehtäämään siihen, vaikka varmistuksen saa tosiaan vasta puktiossa. Irrotuksena on siis ovitrellen sijaan tuplatriggeri Gonapeptylillä ja tuoresiirtoa ei voi tehdä (en muista miksi).

Ihailen kyllä sinnikkyyttäsi ja positiivisuuttasi @näännä. Toivotaan nyt kuitenkin että ennakko-oletuksesta huolimatta tärppäisi!

• Rakkaus
Reactions: näännä
Meilläkin ultra takana. Siellä kasvoi 7follia, kooltaan 15-19mm.. hyvin samoja määriä kuin aiemminkin. Punktio ohjelmoitiin jo maanantaille, mikä alkoi heti käynnin jälkeen mietityttään että onkohan siellä mitään kypsää tavaraa silloin. Kahdella aiemmalla kerralla stimulaatiot ollut 11 ja 12 päivää, ja nyt sitten stimulaation pituudeksi tulee vain 9 päivää.. Ärsyttää tämmöiset epävarmat olot 😬 No, katsotaan… Ei auta kuin yrittää luottaa että tietävät mitä tekevät. 😬 Tänään vielä pistetään pergoveristä, huomenna sit illalla ovitrelle. jaiks. ahistaa ja jännittää 🫣

• Rakkaus
Reactions: näännä
Minusta maanantai kuulostaa tosi hyvältä päivältä ja onpa follit kasvaneet hyvin ja tasaisesti! Eikö jo 15mm saattaa olla kypsä solu ja jos kolme päivää kasvaa 1,8mm/pvä niin on aika ihanteellinen tilanne ma. Oliko niin ettei tehdä tuoresiirtoa @haaveillen ?

Mahtava tulos prosentuaalisesti @Annika88!

@näännä testiä odotellessa 🤞🫶 Eikö yleensä tärppää juuri silloin kuin sitä odottaa vähiten. 😏

Jee mahtavaa millainen keräysten täyteinen alkuviikko onkaan tulossa, ja munkin mielestä @haaveillen kuulostaa follien kokojen perusteella että maanantai on varmaan hyvä päivä.
Mukavaa/jännittävää viikonloppua kaikille!

Nyt ehkä testailu hieman jo käy mielessä ajoittain mutta testejä ei ole nyt hamstrattuna montaa ja tosiaan vasta su-aamuna Ovitrelle on todennäköisesti haihtunut joten sinne asti nyt pitää odotella. Silloinkin jos tulisi joku haamuviiva niin vähän epävarmaksi ehkä vielä jäisin että onko Ovitrellea kuitenkin, joten vielä järkevämpää saattaisi olla testata vasta ma. Moinen viivyttely ei ole kyllä ikinä multa onnistunut mutta ihan tälleen siis teoriassa pohdin.

Itselläni oli nyt 14, 13 ja 11 mm jos muistan oikein. Kasvu on ollut 1,5 mm päivässä. Lääkäri arpoi tiistain ja keskiviikon välillä, mutta ajattelin ettei oteta riskiä siitä että venyy liian pitkälle, joten päätyi tiistaihin. Annika sis täällä edelleen nimettömänä huutelee.

Hienoa @haaveillen että pääset myös punktioon 🥰

Aloin nyt miettiä että onko tuo oma punktioni liian aikaisin mutta eiköhän lääkäri tiedä mitä tekee, ja hän katsoi aiempien kasvutahdin. Itselläni on aina kiihtynyt kasvu loppuvaiheessa jopa 2-5-3 mm päivässä.

Yhteistyössä