Lapsettomuushoidoissa olevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kovasti voimia lapsettomien lauantaihin ja huomiseen äitienpäivään ❤️

Mun eilisen hcg oli vain 18,7 (dpo 15), eli kyllä tämä kemiallinen taitaa olla 💔Tämän aamun testi näyttää edelleen samanlaista viivaa kuin eilen eikä ole lähtenyt haalistumaan. Ei sen puoleen myöskään vahvistu. Käyn vielä maanantaina ottamassa hcg:n uudelleen ja enköhän mä sen jälkeen saa luvan lopettaa Cyclogestin.

Laitan tähän vielä dpo 15 testin, ehkä joku googlettelija voi joskus tästä hyötyä. Pregcheck on siis todellakin herkkä, koska noinkin alhaisella arvolla tulee ihan näkyvä, mutta tosi haalea plussa. https://imgur.com/a/sXGjgio
Eikä, miten surullista, oon tosi pahoillani teiän puolesta😢😢😢 On tuo niin rankkaa ja nää hoidot kyllä niin rankkoja ja sitten kun jotain tuollaista tulee niin kyllä siinä niin sydän hajoaa miljooniin palasiin ettei ehkä enää ikinä se sydän korjaannu kokonaan takaisin vaikka millä liimalla yrittäis liimata💔 Jaksamista ja voimansäde💔😢

Kiitos kaikille ❤️‍🩹

On kyllä ollut ihan kamala äitienpäivä. Koen syyllisyyttä tästä olosta, koska mulla kuitenkin on yksi lapsi ja olen hänestä äärimmäisen kiitollinen. Hän tuntuu suorastaan ihmeeltä kaiken tämän jälkeen. Lapsi oli viikonlopun reissussa, joten ei juuri äitienpäivää vietetty ja olen koko viikonlopun vellonut itsesäälissä tuosta kemiallisesta. Mies kyllä ihanasti muisti ja yritti tsempata, mutta hänkin lopulta vähän romahti. Alkaa nämä hoidot käydä kummallekin raskaaksi.

Toivotaan, että me kaikki vietetään ensi vuonna äitienpäivää vähän toisenlaisissa merkeissä ❤️

Onpa kurjaa, ettei saatu onnistumisia tähän kiertoon ollenkaan 💔😭 Ja vielä näin äitienpäivän alla, onpa sairasta ja niin ironista.

Huoli kasvaa, mitä jos me ei koskaan onnistuta. Aika uupunut olo on, onneksi saatiin ne kaksi pakkaseen, muuten tekisi tällä hetkellä mieli vain luovuttaa. Mutta voiko niilläkään onnistua?

Cyglogestin lopetuksen jälkeen iski eilen hirveä päänsärky. Vuoto alkoi jo perjantain testipäivänä lievästi, mutta oikeasti kunnolla vasta seuraavana. Lopetus oli siis ohjeistettu testipäivää edeltävään iltaan. Kuitenkin aika pian alkoi menkat, onkohan huono että ne tulee vähän cyklon läpikin? Ps. Kuinka kauan teitä oli ohjeistettu cykloa jatkamaan?

Meille tämä kuu on nyt sitten välikiertoa, katsotaan osuuko seuraava juhannukseen ja sitä seuraava heinäkuun sulkuaikoihin. Hirvittää jos vasta syksyllä päästään jatkamaan. 🫩🥺

Joo, samaa mietin kuin @pienitoiveemme että miten tässä nyt näin kävi että kukaan ei raskautunut! :( Pahoittelut vielä kaikille ja voimia äitienpäivään.

Mullakin tulee aina progetuesta menkat läpi, paitsi jostain syystä letrokierroissa ei tullut. Lääkäri ei ole sanonut asiasta mitään. Ihan normaalina pitäisin. Just uteliaisuuttani googlasinkin että voisiko Lugesteronia (se mun progetuki) käyttää kuukautisten siirtoon ja gyne näemmä sanoo että ei voi, se on liian mieto siihen.
Mua on ohjattu jatkamaan lugea (joka on aika sama kun cyklo) virallisen testipäivän negaan asti, tai jos plussaisin niin ties miten pitkään. En kuitenkaan käytä sitä menkkojen alettua. Käytän kuukautissuojana kuukuppia ja pahimmillaan se kapseli on sitten vaan uinut siellä kupissa, kun olen joskus yrittänyt käyttää.

Muakin on ohjeistettu jatkamaan Cycloja testipäivään asti (ja toki raskauden alkaessa jatkuisi vielä siitäkin). Mulla on pari kertaa vuoto alkanut Cyclojen läpi dpo 17-18 tienoilla eikä lääkäri ole asiaan sen kummemmin ottanut kantaa. En olisi huolissani, jos sulla @pienitoiveemme vuoto alkoi pian viimeisen Cyclon jälkeen. Jos kesken piinapäivien alkaisi tiputtelemaan, niin silloin voisi olla syytä tarkistaa progesteronin riittävyys.

• Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Jaksamista kaikille täältäkin, on kyllä ollut raskas viikonloppu, itselleni eilinen oli pahin, olin kuin jossain mustassa aukossa koko päivän.

Mulle lääkäri sanoi että jos vuoto tulee läpi niin progesteronituki on riittämätön 🤔 Mutta en tiedä onko tämä joku fakta vai onko tässäkin näkemyseroja. Siksi sain kinuta Prolutexia kun lääkäri meinasi tuen olleen aiemminkin riittävä koska vuoto on aina alkanut vasta 2-7 päivän jälkeen lopetuksesta.

Täällä ei vuodosta tietoakaan, mutta luin että voi mennä viikko tai kauemminkin. Alkaisipa niin lähtisi vähitellen oma hormonitoiminta käyntiin.

Itselläni ainakin varmaan menee hoidot syksyyn 😔 Pahoin pelkään että Dextrassa ei haluta ja voida mitata mitään arvoja, ultrata eikä ylipäätään sanoa oikein mitään ennen kuin nähdään palautuuko munasarjojen toiminta yhtään kahden Synarela-kuurin jäljiltä. Mutta luin että Espanjassa ei ole lainkaan tai korkeintaan parin kuukauden jonot lahja-alkioihin (ja jono vain siinä tapauksessa että mätsäävät omaan fenotyyppiin ja jos sitä ei heti löydy varastosta). Luulen että päädyn Vistahermosaan jos Dextrassa ollaan sitä mieltä ettei omat munasarjat kesän aikana ole palautuneet/ei kannata yrittää tai jos jollain uudella kokeilulla ei tule vastetta. Espanjan onnistumisprosentti on ylivoimaisesti maailman korkein, joten siksi se. Eettisesti mietityttää lahjoittajien anonyymiys, mutta eniten painaa suurin mahdollinen onnistumisprosentti, ja tarjoavat kohtuuhintaisen paketin, jossa on kolmen testatun alkion siirto ja rahat saa takaisin jos ei onnistu.

Varasin parin viikon päähän ajan Felicitaksen terapeutille, saa sekä purkaa kuormitusta että ajatuksia lahja-alkiosta.

Viimeksi muokattu:
Te jotka olette käyneet Virossa hoidoissa, onko Suomessa klinikoille ollut mukisematta ok hoitaa ultrat täällä vaikka hoidot muualla? Kysyn siis asiaa tiistaina alustavasti omalta hoitavalta lääkäriltä ja mietin miten suhtautuu.

Te jotka olette käyneet Virossa hoidoissa, onko Suomessa klinikoille ollut mukisematta ok hoitaa ultrat täällä vaikka hoidot muualla? Kysyn siis asiaa tiistaina alustavasti omalta hoitavalta lääkäriltä ja mietin miten suhtautuu.
Helsingin Felicitaksella ei ainakaan ollut asian kanssa mitään ongelmaa. Soitin ja tarkistin asian ennen ajan varaamista. Lääkäri vielä printtasi ultrakuvat pyytämättä, jotta ”voit lähettää ne Viroon”. Hyvin yhteistyökykyistä oli ainakin meidän kohdalla 🙏

• Tykkää
Reactions: Annika88
Helsingin Felicitaksella ei ainakaan ollut asian kanssa mitään ongelmaa. Soitin ja tarkistin asian ennen ajan varaamista. Lääkäri vielä printtasi ultrakuvat pyytämättä, jotta ”voit lähettää ne Viroon”. Hyvin yhteistyökykyistä oli ainakin meidän kohdalla 🙏
Kiitos, luulisi siis ettei Lappeenrannassakaan olisi ongelma 👍 Luulisi että lääkärit ennen kaikkea toivovat potilaidensa onnistuvan, ja oman lääkärin kanssa on aina onneksi voinut puhua suoraan rahasta, mikä pitkälti vaikuttaa hoitoihin siirtymiseen ulkomaille.

Jep, komppaan teitä muita. Niin ankeeta että ei kukaan raskautunut, niin monella oli mahdollisuus. Ja vielä tuo @Mariamimi n kyllä-eipäs sittenkään raskaus 💔 Muistanko oikein että tämä toiveissa oleva lapsi olisi sun puolisolle ensimmäinen biologinen?

@pienitoiveemme mä niin tunnistan itseni sun ajatuksista ❤️ Nuo huolet onnistumisesta… Usko onnistumiseen on luonnollisesti kadoksissa jos ainoat kokemukset on epäonnistumisia. Itellä ainakin on vähän sellaiset olot että miten ikinä muka voisin saavuttaa mitään muuta kuin korkeintaan kemiallisen raskauden. Kaikki viivat mitä ikinä on raskaustesteihin saanut niin on viety pian pois. En tiedä enää edes uskonko syvimmilläni mihinkään pysyvään plussaan omalla kohdallani. Tietysti toivon sitä, mutta joku syvä tunne kertoo toista. Toivottavasti en jinxaa näillä ajatuksillani tulevaisuutta. Ja toivon että saan tulla joskus kertomaan olleeni väärässä 😳

Meillä muuten tuli aikatauluun muutos sairaalan resurssihaasteiden vuoksi: hoito aikaistui (!!!) ja stimulaatio alkaakin jo ensiviikolla 😮 Pitäkää sormet ristissä että saataisiin alkio(ita) aikaiseksi ❤️

Jep, komppaan teitä muita. Niin ankeeta että ei kukaan raskautunut, niin monella oli mahdollisuus. Ja vielä tuo @Mariamimi n kyllä-eipäs sittenkään raskaus 💔 Muistanko oikein että tämä toiveissa oleva lapsi olisi sun puolisolle ensimmäinen biologinen?

@pienitoiveemme mä niin tunnistan itseni sun ajatuksista ❤️ Nuo huolet onnistumisesta… Usko onnistumiseen on luonnollisesti kadoksissa jos ainoat kokemukset on epäonnistumisia. Itellä ainakin on vähän sellaiset olot että miten ikinä muka voisin saavuttaa mitään muuta kuin korkeintaan kemiallisen raskauden. Kaikki viivat mitä ikinä on raskaustesteihin saanut niin on viety pian pois. En tiedä enää edes uskonko syvimmilläni mihinkään pysyvään plussaan omalla kohdallani. Tietysti toivon sitä, mutta joku syvä tunne kertoo toista. Toivottavasti en jinxaa näillä ajatuksillani tulevaisuutta. Ja toivon että saan tulla joskus kertomaan olleeni väärässä 😳

Meillä muuten tuli aikatauluun muutos sairaalan resurssihaasteiden vuoksi: hoito aikaistui (!!!) ja stimulaatio alkaakin jo ensiviikolla 😮 Pitäkää sormet ristissä että saataisiin alkio(ita) aikaiseksi ❤️
Uu jea, ihanaa päästä jännäilemään teidän stimulaatiotuloksia! Sormet ristissä ehdottomasti!

Ja joo tunnistan tuon mitä kirjoitat uskonpuutteesta ja enhän mäkään enää usko että voisin raskautua. Silti järki sanoo että oikeasti kannattaa yrittää vielä jos kerran biolapsen haluan.

Yhteistyössä