”Kiitokset” Anne Bernerille, uusi turvallinen WOWO -taksi on vihdoin Suomessa. Naiskuski kyyditsee vain naisia 💃 ja lapsia 🧒🏻👦Miehille 🫵 ⛔️

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuulin tästä tänään YLEn aamussa. Clubin kotisivuilta poimittu vastaus. Ihan hienoa että ongelmaan on reagoitu yksityisellä puolella kun viranomaiset eivät ole onnistuneet poistamaan 🤫 -ongelmaa

(ap=mies)

Mikä Club WOWO on?

Club WOWO on turvallinen kyytien välityspalvelu naisille, jossa matkustat aina naiskuljettajan kyydissä. Palvelu on tuotu täydentämään nykyisiä liikkumisen ja kyytipalvelujen vaihtoehtoja, ei korvaamaan tai sulkemaan ketään niiden ulkopuolelle.

Palvelumme ytimessä ovat turvallisuus, luottamus ja ensiluokkainen asiakaskokemus. Yhdistämme hyväksytyt kuljettajat ja varmennetut jäsenet hallitussa ympäristössä, luoden turvallisen tavan liikkua laadusta tinkimättä.

Redditistä poimittu:

"Pääkaupunkiseudulla
toimii uusi taksialan yritys, jonka kyytiin pääsevät vain naiset ja lapset.

Yrityksen nimi on Club WOWO Oy. Nimen loppuosa WOWO on lyhenne sanoista woman to woman eli naiselta naiselle.

Idean äiti on espoolainen Pia Somervuo. Pyörät lähtivät pyörimään, kun Somervuo havahtui siihen, ettei hän ollut enää kymmeneen vuoteen uskaltanut nousta taksin kyytiin yksinään.

– Purnasin miehelleni, ettei esimerkiksi konsertista pääse millään kotiin, kun ei uskalla käyttää taksia. Pelottaa, kun on kuullut juttuja ja lukenut lehdistä, mitä kaikkea on käynyt."

"Aivan ensimmäiseksi Somervuo otti yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun ja tiedusteli, onko yrityksen konsepti ylipäätään mahdollinen. Saako kyytiin päästää vain naisia? Saako kuljettajiksi ottaa vain naisia?

– Hän ei tyrmännyt ideaa. Tulkitsimme, ettei miesasiakkaalta olisi soveliasta läimäistä taksin ovea nenän edestä kiinni. Mutta tämä on klubi, johon liitytään ja vain sitä kautta voi tilata matkoja."

"Aivan ensimmäiseksi Somervuo otti yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun ja tiedusteli, onko yrityksen konsepti ylipäätään mahdollinen. Saako kyytiin päästää vain naisia? Saako kuljettajiksi ottaa vain naisia?

– Hän ei tyrmännyt ideaa."
Kuulostaa kyllä vähän erikoiselta, että olisi sallittua. Vaikka niinhän se on vähän tupannut menemään, että sellainen parempi syrjintä onkin ok. Mutta koetapa perustaa yritys vain miehille tai palkata pelkkiä valkoisia, niin kyllä tulee ongelmia.

Kuulostaa kyllä vähän erikoiselta, että olisi sallittua. Vaikka niinhän se on vähän tupannut menemään, että sellainen parempi syrjintä onkin ok. Mutta koetapa perustaa yritys vain miehille tai palkata pelkkiä valkoisia, niin kyllä tulee ongelmia.
Miten voi noin hetkauttaa jos naisille on oma taxi ei pilaa mun päivää eikä harmita ollenkaan. Kyllä mulle kelpaa et mun tyttö voi turvallisesti käyttää naisten taxia eikä joudu jonkun pillunhimoisen mieskuskin kyytiin. Nojoo tässä mun kaupungissa en kyl oo kuullut et ois taxi kuskit käyttäytynyt huonosti. Eikös miehilläkin viellä ole omia klubeja mihin ei naisia oteta. Ja miesten käyttöön jää 99prosenttia taxeista ni samapa tuo. Kyllä mies kuskille pitäisi olla selvä et vie paikasta a paikkaan b ja ei muuta. Mut kerran oon käyttänyt tällästä "erikois" taxii noh matka olisi maksanut 25€ ku oltiin tytön kaa siinä mut sanoin et joo kortilla sillä ei ollut kortinlukijaa noh sit tytöllä oli kympin seteli ja sanoin et toi on ainoo käteinen päästiin siis sillä hinnalla perille. Kuski tais laittaa viel sen kympin taskuunsa

Miten voi noin hetkauttaa jos naisille on oma taxi ei pilaa mun päivää eikä harmita ollenkaan. Kyllä mulle kelpaa et mun tyttö voi turvallisesti käyttää naisten taxia eikä joudu jonkun pillunhimoisen mieskuskin kyytiin. Nojoo tässä mun kaupungissa en kyl oo kuullut et ois taxi kuskit käyttäytynyt huonosti. Eikös miehilläkin viellä ole omia klubeja mihin ei naisia oteta. Ja miesten käyttöön jää 99prosenttia taxeista ni samapa tuo. Kyllä mies kuskille pitäisi olla selvä et vie paikasta a paikkaan b ja ei muuta. Mut kerran oon käyttänyt tällästä "erikois" taxii noh matka olisi maksanut 25€ ku oltiin tytön kaa siinä mut sanoin et joo kortilla sillä ei ollut kortinlukijaa noh sit tytöllä oli kympin seteli ja sanoin et toi on ainoo käteinen päästiin siis sillä hinnalla perille. Kuski tais laittaa viel sen kympin taskuunsa

👍

"Eikös miehilläkin viellä ole omia klubeja mihin ei naisia oteta."

Naisilla on ollut jostain syystä kova pyrky miesten klubeihin. Ei kannattaisi, voi tulla raiskatuksi.

Naisilla on ollut jostain syystä kova pyrky miesten klubeihin. Ei kannattaisi, voi tulla raiskatuksi.

Aina sitä voi pyrkiä. Mutta klubi voi päättää miten edetään. Mun mielestä siis. Naiset voi sitten ite perustaa vaik oman pörssiklubinsa ellei sellaista jo ole. Kummallekin vähän omaa juttua. Esim mäkin tyklään kyllä naisten kaa olla mut joskus kaipaan pelkkää äijä seuraa ja naiset ei oo mukana. Ei noista pitäisi mitään ongelmaa muodostaa

Yhteistyössä