Esimerkkitapauksessa työssäkäyvä perhe saa 30 euroa kk:ssa enemmän rahaa kuin sosiaalituilla elävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Kelan asiointi hoidetaan pääosin verkossa. Kuulemani mukaan paikanpäällä ei juuri suomalaisia näy muuten kuin töissä.
Olen istunut muutaman Kerran Kelan toimistossa, joka oli tupaten täynnä. Vartija on aina paikalla ja pitää oven lukissa. Käy joskus huvinpäiten paikan päällä äläkä levitä väärää tietoa. Ei kaikkia asioita voi selvittää netissä.
Minulla on aina tapana seurata realistisin hoksottimin ihmisten elämää. Viimeksi kävin verikokeessa ja kuuntelin aulassa ihmisten juttuja. He puhuivat keskenään yhdestä hoitajasta, jolla on oikea asenne työhönsä.

Se on aika hyvin se. Käytännössä se meinaa yli 3000€n kuukausituloa kahdelta aikuiselta. Lisäksi pitää huomioida, että toimeentulotuen asiakkaille maksetaan reseptilääkkeet, silmälasit, lääkärikäynnit, hammaslääkärit ym.
Käytännössä Suomessa ei tarvitse, eikä edes kannata, tehdä töitä.

Sit ihmetellään kuinka Suomi velkaantuu vuosikymmenestä toiseen.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Kelan asiointi hoidetaan pääosin verkossa. Kuulemani mukaan paikanpäällä ei juuri suomalaisia näy muuten kuin töissä.

Eikös se Kelan johtaja Lehtonen Lasse ole ohjeistanut näitä Kelan virkailijoita tulemaan takaisin toimistoihin?

Kela varmaan uudelleen vuokraa jo lopetetut Kelan toimistonsa ja sisustaa toimistokalusteilla.
Onneksi me kaikki osallistutaan tähänkin päätökseen verojen maksamisen muodossa.

Eikös se Kelan johtaja Lehtonen Lasse ole ohjeistanut näitä Kelan virkailijoita tulemaan takaisin toimistoihin?

Kela varmaan uudelleen vuokraa jo lopetetut Kelan toimistonsa ja sisustaa toimistokalusteilla.
Onneksi me kaikki osallistutaan tähänkin päätökseen verojen maksamisen muodossa.
Niin, se työpaikallaolovelvoite oli kai yksi päivä viikossa, samaa työtilaa ehtii siisi viikon aikana käyttää 5 eri henkilöä jos ahdasta on. Miten ihmeessä se aiheuttaa tuollaista katkeruutta?

Minua ärsyttää osallistua maksajan muodossa Kelan työntekijöiden kotona lepäilyyn.

Olen istunut muutaman Kerran Kelan toimistossa, joka oli tupaten täynnä. Vartija on aina paikalla ja pitää oven lukissa. Käy joskus huvinpäiten paikan päällä äläkä levitä väärää tietoa. Ei kaikkia asioita voi selvittää netissä.
Minulla on aina tapana seurata realistisin hoksottimin ihmisten elämää. Viimeksi kävin verikokeessa ja kuuntelin aulassa ihmisten juttuja. He puhuivat keskenään yhdestä hoitajasta, jolla on oikea asenne työhönsä.
Et kertonut, millasia nuo asiakkaat olivat siinä täynnä olevassa Kelan toimipisteessä. Oliko enemmistö etnisesti suomalaisia työssäkäyviä perheenäitejä ja -isiä?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Niin, se työpaikallaolovelvoite oli kai yksi päivä viikossa, samaa työtilaa ehtii siisi viikon aikana käyttää 5 eri henkilöä jos ahdasta on. Miten ihmeessä se aiheuttaa tuollaista katkeruutta?

Minua ärsyttää osallistua maksajan muodossa Kelan työntekijöiden kotona lepäilyyn.

Etätöissä tehdään töitä. Suorituksia ja tuloksen tekemistä seurataan myös etäpäivinä.
Olet tai olet ollut ihmelusmupaikoissa töissä.
Jos sinä et tee töitä ja lepäilet etätöissä, ei se tarkoita muiden lepäilevän.

Villi veikkaus... Kelalla on edelleen pääosin tyhjiä toimistoja. Toki on selvää, että asiakaspalvelijat ovat usein velvoitettuina olemaan paikanpäällä, mutta varmasti ne, jotka etätöitä pystyvät tekemään, niitä tekevät.

Minusta etätyöt on ihan jees, jos ihmiset tekevät työnsä. Kerran viikossa työpaikalla käynti ei ole silti liikaa pyydetty.

Yhteistyössä