Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauheeta oli mutta sain sen pistettyä!!!!!
Jes!!! Noniin nyt sitten ei muuta kuin piinailua (ja Cyclogestia) tosiaan. Koska aiot ehkä testata? Mä varmaan viimeistään lauantaina, pe-iltakin on harkinnassa. Inssien kanssa sain hyvän näppituntuman milloin testailu kannattaa aloittaa (ettei Ovitrelle näy) mutta olen jo vähän unohtanut miten se menikään.
 
Jes!!! Noniin nyt sitten ei muuta kuin piinailua (ja Cyclogestia) tosiaan. Koska aiot ehkä testata? Mä varmaan viimeistään lauantaina, pe-iltakin on harkinnassa. Inssien kanssa sain hyvän näppituntuman milloin testailu kannattaa aloittaa (ettei Ovitrelle näy) mutta olen jo vähän unohtanut miten se menikään.

Mä testaan aina Pregchekillä dpo 8 alkaen, usein kyllä käytännössä jo dpo 7 mutta silloin ei kyllä varmastikaan mitään vielä näy mutta dpo 8 on ollu viivat pojasta, tuulimunasta ja tästä keskenmenneestä, tytöstä dpo 10 oli vielä negaa ja olin siihen asti pitäny tuota dpo 10 aika ”varmana” kun luomuplussat näkyneet aina silloin niin masennuin sitten enkä testannut dpo 11 niin plussa tuli sit dpo 12. Mutta siis nythän mulla on Ovitrelle pistetty viime ke eli se varmaan viivaa näyttää lauantaille asti mutta aion joka tapauksessa testata huomisesta eli dpo 7 alkaen niin näkee miten se Ovitrellekin näkyy ja sitten verraten dpo 8😅 Testaa säkin dpo 8👌
 
Me käytiin hoidonsuunnittelukäynnillä.
Niinkun arveltiin, niin nyt on järkevämpi hoitaa ensin mies. Joulukuussa uusi sperma-analyysi ja sen mukaan jatkot. Lääkäri ei elätellyt ihmeitä tapahtuvan, eli todennäköisempää on että tammikuussa alkais sit ivf/icsi hoidot. MUTTA oli ehdottomasti sitä mieltä että tämä kortti kannattaa katsoa ja miehelle rautainfuusio antaa ihan jo miehen hyvinvointia ajatellen. Tutkimustietoa on vähän, mutta ihan jo sperman laadun kannalta hyvä se on antaa, jotta tammikuussa olisi sit hoidoissa mahd hyvät siittiöt käytössä. Jos hyvin käy on mahis, että laatu jopa paranisi sen verran, että päästäisiin kevyempiin hoitoihin (inssi), mutta ei tosiaan elätellyt turhaa toivoa tästä. Sanoi, kuitenkin että sen verran harvinaisempi tilanne (miehen matalat rauta-arvot ja hb) ja tutkimuksia niin vähän, että nyt sit vaan katellaan miten käy. 🙈

Mulle jäi ihan hyvä mieli käynnistä. Toki harmittaa tämä 2kk tauko, mutta toisaalta joulukuu ei kuulosta niin kaukaiselta, kuin tammi tai helmikuu. Jos nyt väkisin jotain hyvää yrittää tästä keksiä niin varmasti tekee mielelle ja parisuhteelle hyvää pari kuukautta mennä fiiliksen mukaan ilman ovulaation testaamista ja koittaa keskittyä muihin asioihin (joo lol 😆, ihan kun onnistuisi! Kertokaa, miten, jos joku on onnistunut??! 😅).
 
Jännittää kysyä mutta mites @Mariamimi
En mä oo uskaltanut testata sen yhden negan jälkeen. Huomasin et nega vaikuttaa fiiliksiin heti niin paljon, että haittaa työpäivää. Taidan testata vasta pe-iltana (dpo 14) tai la-aamuna, niin saa viikonlopun rauhassa märehtiä mahdollista negaa. Virallinen testipäivä on vasta 15.10 eli dpo 19.

Olo on täysin oireeton. Dpo 10 illalla oli menkkajuilintaa, mutta se kuulostaa aika myöhäiselle kiinnittymistä ajatellen. Todennäköisesti Cyclojen aiheuttamaa oireilua.

Tsemppiä myös @Karhurouvanen piinailuun 😍 Jännä miten eroja tuon Gonapeptylin pistämisen kanssa. Ovumian ohje on pistää se illalla klo 20 ja monessa muussa paikassa ilmeisesti ohjeistetaan pistämään aamulla. Felicitaksella ohje taisi olla jotenkin ”pistä aamulla ennen kuin lähdet liikenteeseen, ei se ole niin tarkkaa” 😄
 
En mä oo uskaltanut testata sen yhden negan jälkeen. Huomasin et nega vaikuttaa fiiliksiin heti niin paljon, että haittaa työpäivää. Taidan testata vasta pe-iltana (dpo 14) tai la-aamuna, niin saa viikonlopun rauhassa märehtiä mahdollista negaa. Virallinen testipäivä on vasta 15.10 eli dpo 19.

Olo on täysin oireeton. Dpo 10 illalla oli menkkajuilintaa, mutta se kuulostaa aika myöhäiselle kiinnittymistä ajatellen. Todennäköisesti Cyclojen aiheuttamaa oireilua.

Tsemppiä myös @Karhurouvanen piinailuun Jännä miten eroja tuon Gonapeptylin pistämisen kanssa. Ovumian ohje on pistää se illalla klo 20 ja monessa muussa paikassa ilmeisesti ohjeistetaan pistämään aamulla. Felicitaksella ohje taisi olla jotenkin ”pistä aamulla ennen kuin lähdet liikenteeseen, ei se ole niin tarkkaa”
Joo sain Felicitaksesta tismalleen tuon ohjeen. "Jos on työpäivä niin vaikka siinä klo 5 aamulla ennen töihinlähtöä." Lääkäri tuntui siis pitävän tuota kello viittä tyypillisenä ajankohtana jolloin työssäkäyvät puuhailee aamutoimia ennen töihinlähtöä.

Varmaan hyvä päätös tuo ettei ole päivittäin testaillut! Toivotaan että plussa pärähtäis kun viikonloppuna testaat! <3
 
  • Haha
Reactions: Karhurouvanen
Joo sain Felicitaksesta tismalleen tuon ohjeen. "Jos on työpäivä niin vaikka siinä klo 5 aamulla ennen töihinlähtöä." Lääkäri tuntui siis pitävän tuota kello viittä tyypillisenä ajankohtana jolloin työssäkäyvät puuhailee aamutoimia ennen töihinlähtöä.

Varmaan hyvä päätös tuo ettei ole päivittäin testaillut! Toivotaan että plussa pärähtäis kun viikonloppuna testaat! <3
Ettei ois sama lääkäri joka mulla oli 😅 Aloittaa vastaanotot seitsemältä aamulla (ja kerran taisin mennä ultraan jo 6.40), niin ehkä hänelle sen klo 5 on ihan normi 😄
 
Ettei ois sama lääkäri joka mulla oli 😅 Aloittaa vastaanotot seitsemältä aamulla (ja kerran taisin mennä ultraan jo 6.40), niin ehkä hänelle sen klo 5 on ihan normi 😄

Hän taitaa olla mies😁 Ahaa juu onhan se hyvä jos siltä tuntuu niin pidättäytyä testaamisesta - ja viikonloppuhan tulee ihan pian! Tietysti oireettomuus ei mieltä ylennä mutta useinhan oireita ei olekaan, ainakaan itselläni ja jos jotain on ollukin niin ekana just noita menkkajuilintoja (normaalisti mulla ei ole mitään kuukautiskipuja, tai ehkä joskus joku yksittäinen juili mutta käytännössä ei ollenkaan), toivotaan parasta viikonloppua nyt meille kaikille!!!!!

Mulla ei jostain syystä Felicitaksen hoidoissa v.2019 ja 2022 ikinä käytetty Gonapeptyliä, TAYSissa v. 2022 kyllä ja nyt Viron hoidoissa on ollu joka siirrossa ja ohjeena että ”vuorokauden päästä siirrosta - tai oikeestaan mihin vain aikaan (siirrosta) seuraavana päivänä”. Esim Dextrassa taas Varila pistättää sen alkionsiirron yhteydessä, että tiedä näistä sitten mikä on paras, jotenkin itse ajattelen että kun eihän siitä alkionkehitysnopeudesta voi olla varma niin eikös se olisi parempi että se lääke olisi siellä jo mieluummin vähän aikaisemmin, ei kai se nyt mihinkään sieltä noin vaan luulis poistuvan🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Mariamimi
Joo klo 7-mies kyseessä. :D

Enpäs ollut ennen tätä tiennyt mitään mistään Gonapeptyl-hifistelystä. No toivotaan että tuli nyt optimaaliseen aikaan pistettyä ja onneksi ilmeisesti ilmankin voisi pärjätä.

Joo kyllä mä voisin pe koettaa testata tosiaan. Hitusen hektinen lomallelähtöpäivä kyllä kyseessä ja jos aamulla testaa pitää muistaa että ei jättäisi mitään kuivunutta raskaustestiä vessaan kissanhoitajalle ihailtavaksi.
 
Oon täysin tipahtanut näiden keskustelujen ulkopuolelle, mutta eipä oo ollut mitään raportoitavaakaan 🙈 Reilut 2 vkoa suunnitteluun… sieltä se vaan lähenee vaikka vieläkin tuntuu olevan ikuisuuden päässä.

Täältä lähtee nyt isot myötätuulen toivotukset @näännä @Mariamimi ja @Karhurouvanen teille 🫶 Niin jänniä päiviä elelette!

Mitäs kuuluu meidän haikaralistalaisille @Keltainenkukka92 @Zelina ja @Toivotonvieralija ?

Niinjoo ja oli täällä uusikin palstalainen, tervetuloa joukkoon @Tiuhti90
 
Viimeksi muokattu:
Enää kaksi viikkoa @haaveillen ! Toivottavasti kierto osuu kivasti silleen että pääset nopeasti tosihommiin.

Kiitos kuuluu ihan hyvää, viikon päästä nt-ultra ja on alkanut jännittää ihan hirveästi. Miten kestän jos kaikki ei olekaan hyvin. Muutenkin odotan vain sitä aikaa kun on selvästi raskaana: ei tarvitse piilotella mitään, tuntee potkuja ja huolta on vähemmän.

Piinailijat olette mielessä!
 
Täällä on kyllä ollut niin hirveästi tapahtumia, että ei näissä pysy mukana. 😂 Hyvä juttu vaan, toivottavasti pian tulee lisää plussatuulia! ❤️

Kiitos kysymästä @haaveillen, olo ollut koko alkuraskauden melko oireetonta väsymystä ja jatkuvaa nälkää lukuunottamatta. Muutama päivä sitten se iski, aaltoileva pahoinvointi ja tänään oli pakko ottaa yhteyttä polille ja pyytää lääkettä reseptille, kun melkein jäi töihin aamulla lähtemättä. Toivotaan, että niistä olisi apua. Jatkuvasti oltava syömässä tai pahoinvointi iskee. 😅 Aamulla toki sen takia pahempana, kun syömättömyyttä useampi tunti takana. Varhaisultraa tässä odotellaan, sinne vajaa pari viikkoa aikaa. 😊
 
Joo klo 7-mies kyseessä. :D

Enpäs ollut ennen tätä tiennyt mitään mistään Gonapeptyl-hifistelystä. No toivotaan että tuli nyt optimaaliseen aikaan pistettyä ja onneksi ilmeisesti ilmankin voisi pärjätä.

Joo kyllä mä voisin pe koettaa testata tosiaan. Hitusen hektinen lomallelähtöpäivä kyllä kyseessä ja jos aamulla testaa pitää muistaa että ei jättäisi mitään kuivunutta raskaustestiä vessaan kissanhoitajalle ihailtavaksi.

Haha, toi on ihana toi kissanhoitajajuttu😅😅😅 Mä testasin tänään ja Ovitrellesta näkyy niin hailu, melkein jo hyvän tahdon, viiva että oon kyllä ihmeissäni, rupesin jo heti miettii että oonko pistäny sen jotenkin väärin😅 Siis kun viime viikon ke pistin eli tänään 9. päivä siitä (tai en tiedä lasketaanko pistopäivää seuraavasta päivästä alkaen, jossain luki jotenkin niin)🥴 Ihana kuitenkin nähä viiva😅😅😅
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Kiitos kysymästä @haaveillen, tännekin kuuluu hyvää. Voimakas pahoinvointi iski jo rv 5+0, ja vaikka toivoinkin oireita olen ollut hieman alakuloinen nyt koska arki erittäin hektistä esikoisen ja työn takia ja tämä jatkuva pahoinvointi hankaloittaa tällä hetkellä arkea merkittävästi. Mutta yritän ajatella että tämä on hetkellistä ja kyllä tästäkin selvitään 💪 Voi olla että menen jo vknloppuna varhaisultraan, tulen sitten päivittämään tänne miltä ultrassa näytti.
 
Haha, toi on ihana toi kissanhoitajajuttu Mä testasin tänään ja Ovitrellesta näkyy niin hailu, melkein jo hyvän tahdon, viiva että oon kyllä ihmeissäni, rupesin jo heti miettii että oonko pistäny sen jotenkin väärin Siis kun viime viikon ke pistin eli tänään 9. päivä siitä (tai en tiedä lasketaanko pistopäivää seuraavasta päivästä alkaen, jossain luki jotenkin niin) Ihana kuitenkin nähä viiva
Joo ainahan ne viivat piristää! :D Ja etköhän sä sen Ovitrellen pistänyt oikein jos jonkinlainen viiva tulee DPO 7, tai siis eiks tää nyt se oo? Muakin jo innostaisi testata mutta juurikin koska testit pitäis piilottaa jonnekin viikonlopuks aion testata vasta reissun päällä huomenna illalla. Katsotaan ehdinkö ihan reaaliajassa niitä raportoida mutta sunnuntaina viimeistään!
 
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Täällä jälleen kerran negaa 😥Tuskinpa se enää tuosta mihinkään muuttuu. Viides siirto ja rahaa mennyt noin 25 000€. Ei näköjään lahjasolutkaan ole mikään oikotie onneen 😣

Mä taidan pitää yhden tai kaksi taukokiertoa ja vetäytyä samalla hetkeksi palstatauolle. Yksi ja todennäköisesti meidän viimeinen alkio jää pakkaseen odottelemaan.

Toivottavasti muilla piinailijoilla on enemmän onnea matkassa ❤️
 
Täällä jälleen kerran negaa 😥Tuskinpa se enää tuosta mihinkään muuttuu. Viides siirto ja rahaa mennyt noin 25 000€. Ei näköjään lahjasolutkaan ole mikään oikotie onneen 😣

Mä taidan pitää yhden tai kaksi taukokiertoa ja vetäytyä samalla hetkeksi palstatauolle. Yksi ja todennäköisesti meidän viimeinen alkio jää pakkaseen odottelemaan.

Toivottavasti muilla piinailijoilla on enemmän onnea matkassa ❤️

Eikä😢😢😢 Olin niin aatellu että kyllä se plussa nyt tulee😢😢😢 On toi niin rankkaa, rahanmeno ja kaikki mitä tähän liittyy ja kaikki se käytetty aika. Jaksamista😢
 
Täällä jälleen kerran negaa 😥Tuskinpa se enää tuosta mihinkään muuttuu. Viides siirto ja rahaa mennyt noin 25 000€. Ei näköjään lahjasolutkaan ole mikään oikotie onneen 😣

Mä taidan pitää yhden tai kaksi taukokiertoa ja vetäytyä samalla hetkeksi palstatauolle. Yksi ja todennäköisesti meidän viimeinen alkio jää pakkaseen odottelemaan.

Toivottavasti muilla piinailijoilla on enemmän onnea matkassa ❤️


Mä olen pahoillani tuosta tuloksesta. Ei kuulosta yhtään reilulta tilanteelta ja voin vaan kuvitella, miten paljon pännii. Palaa takaisin kun voimat antaa siihen myöten, mutta on ihan hyvä ottaa hengähdystaukoa kun siltä tuntuu. Että tämä lapsettomuuspuolimaailma on vaan niin raadollinen. Vihaksi pistää sinunkin puolesta, että sinut laitetaan kokemaan tällaisia pettymyksiä ja rahaa vaan palaa. Ei vaan ole reilua.
 
Kiitos kaikille ❤️❤️ Tuntuu ihan käsittämättömän huonolta tuurilta, että lahjasoluillakaan ei onnistu. Varasin ajan Dextraan kohdun limakalvon lisätutkimuksia varten. Ovumian lääkärin mielestä ongelma on alkioissa eikä hän näe tarvetta lisätutkimuksille, mutta oman mielenrauhan vuoksi haluan poissulkea muut syyt ennen seuraavaa siirtoa. Onpahan kaikki keinot kokeiltu.
 
  • Surullinen
Reactions: näännä

Yhteistyössä