K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Netistä poimittua:
”Suurin ihmetyksen aiheeni erityisesti ensimmäisinä viikkoina Turussa oli tämä: miksi ihmeessä turkulaiset käyttävät konditionaalia imperfektinä?? Uusi opiskelukaverini kertoi minulle opiskeluaikeistaan: ”Mä miettisin myös historiaa” Kesti muutaman hiljaisen sekunnin, ennen kuin ymmärsin, että hän oli aiemmin miettinyt historianopiskelua, ei siis nyt tai tulevaisuudessa ollut aikeissa vaihtaa alaa (ensimmäisellä opintoviikolla).”
JA:
”Turun murteessa ärsyttää konditionaali, -si, väärissä paikoissa

kummallisen kuulosta, kun menisin, yms. Mikset sitten mene, etkä menisi,......”
JUST NIIIIIIIN !!!!!!

Omisit ja ehtisin eivät silti ole Turun murretta. Tommottis ja tämmöttis taas ovat.

Niin minä käytän usein Turun murretta koska olen Liedosta ja kaikki täällä tietävät oikean tossarin puhuvan Turun murretta. Näin he usein sanovatkin. En tiedä kuka sinä olet mutta valepukki ainakin olet.
Täytyy sanoa, etten ole erityisen kiinnostunut ihmisistä, itse en varmuudella tiedä kuin nimimerkillisen, paria muuta en kyllä pysty varmuudella tunnustamaan. On sekoitettu minuun myöskin. Mutta minä olen se joka nyt toi ton Liedon äskön esiin ja omasta asumisestani taas en kerro täällä mitään, enkä muutakaan yksityiselämään liittyvää. Minulla sekoittuu montaa eri murretta puheessa, muttei kyllä pahemmin Turkua, kui taitaa olla mitä käytän.

Täytyy sanoa, etten ole erityisen kiinnostunut ihmisistä, itse en varmuudella tiedä kuin nimimerkillisen, paria muuta en kyllä pysty varmuudella tunnustamaan. On sekoitettu minuun myöskin. Mutta minä olen se joka nyt toi ton Liedon äskön esiin ja omasta asumisestani taas en kerro täällä mitään, enkä muutakaan yksityiselämään liittyvää. Minulla sekoittuu montaa eri murretta puheessa, muttei kyllä pahemmin Turkua, kui taitaa olla mitä käytän.

Miksi pelleilet täällä. Minä olen tossari ja asun Liedossa.

Yhteistyössä