Pitkä, raskas, ikävä talvi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä huonommin siedän kylmää ja pakkasta.
Ei auta villavaatteet, eikä lämmin tee. Inhoan tätä kylmyyttä ja jatkuvaa palelemista. Palelen ihan koko ajan. Ei auta jumppa eikä mikään. Aivastelen ja palelen vaan. Ja valitan.
Valitan perheelle, tutuille ja kaikille, joiden kanssa puhun. Joka päivä.
Ihan joka päivä on vain yhtä palelemista aamusta iltaan. ☹️

Viljasta on ergotamiini, joka heikentää ääreisverenkiertoa.
jos käytät e-lääkitystä, varmasti palelee tuplasti
Ei auta villavaatteet, eikä lämmin tee. Inhoan tätä kylmyyttä ja jatkuvaa palelemista. Palelen ihan koko ajan. Ei auta jumppa eikä mikään. Aivastelen ja palelen vaan. Ja valitan.
Ihan joka päivä on vain yhtä palelemista aamusta iltaan. ☹️

Ihan joka päivä on vain yhtä palelemista aamusta iltaan.
Ompa kurjaa. Onko sinulla siis sisälläkin kylmä vai ulkona ollessa vain? Voisiko asunnot lämpötilaa nostaa asteella tai kahdella? Tai onko takkaa jota lämmittää? Minä olen kanssa vilukissa ja symppään kyllä kylmissään oloa, mutta ei ole normaalia, että koko ajan on sisälläkin kylmä. Olisko aineenvaihdunnassa jotain häikkää?

Ompa kurjaa. Onko sinulla siis sisälläkin kylmä vai ulkona ollessa vain? Voisiko asunnot lämpötilaa nostaa asteella tai kahdella? Tai onko takkaa jota lämmittää? Minä olen kanssa vilukissa ja symppään kyllä kylmissään oloa, mutta ei ole normaalia, että koko ajan on sisälläkin kylmä. Olisko aineenvaihdunnassa jotain häikkää?

Ei ole takkaa eikä pattereita saa lämpimämmäksi. Ei ole mitään oireita aineenvanvaihdunnan häiriöistä.
Ja sitä paitsi. Mieskin sanoo, että kyllä täällä asunnossa kylmä on. Ja ulkona tietysti myös. Että en mä omiani kuvittele.
Raskasta on elämä kun on tänne sattunut syntymään. Ei voi mitään.

Ei ole takkaa eikä pattereita saa lämpimämmäksi. Ei ole mitään oireita aineenvanvaihdunnan häiriöistä.
Ja sitä paitsi. Mieskin sanoo, että kyllä täällä asunnossa kylmä on. Ja ulkona tietysti myös. Että en mä omiani kuvittele.
Raskasta on elämä kun on tänne sattunut syntymään. Ei voi mitään.
Miksi pattereita ei saa lämpimäksi? Onko ne rikki vai onko kyse taloyhtiön säännöistä? Kyllä oma asunto pitäisi pysytä lämmittämään itselle mukavaksi. Tosi kurjaa, että joudut palelemaan.

Alhainen verenpaine, sydämen vajaatoiminta, kilpirauhasen vajaatoiminta, taipumus valkosormisuuteen (Raynaudin ilmiö), hormonaaliset muutokset, ..... syitä löytyy.

Kyllä tää talvi vaan vanhemmiten on tuskaa. Ennen ei tuntunut missään. No, viikonloppuna lämpenee 😊

Tiedän!

Aion pihdata koko kesän ja jokaikisen ostoksen kohdalla jotta voin viettää seuraavan talven jossain lämpimämmässä.
Hyötyliikunta maatilalla pitää lämpimänä mut joskus on aika lopetella
"Maa- ja metsätaloustuottajain keskusliitto MTK:n tutkimuspäällikkö Juha Lappalainen kertoo, että usein maatilakaupat tehdään suvun sisällä sukupolvenvaihdoksena. Tällöin kyseessä on pääsääntöisesti lahjaluonteinen kauppa, jolloin hinta jää alle käyvän arvon. Kun ostaja tulee ulkopuolelta, monesti ongelma on, että tilan arvo on liian korkea tuottoon nähden.

– Pankit kuitenkin rahoittavat tilan tuottoarvoon pohjautuen. Liiketoimintasuunnitelma sitten pitkälti määrittelee, millaisella summalla pankki voisi lähteä mukaan, Lappalainen sanoo.

Yritystoiminnan jatkajaa voi olla nykypäivänä vaikea löytää. Lappalaisen mukaan vapailla markkinoilla tehtävissä kaupoissa tilan vakuusarvo on usein pienempi kuin kauppahinta, jolloin vakuuksia täytyy löytyä ostajalta.

Pankit ovat varovaisia, koska kustannuserät nousevat eikä tulevaisuudesta tiedä kukaan. Finanssikriisin jälkeinen, pankkien sääntelyn tiukentuminen on johtanut kiristymiseen. Muutos on pitkällä aikavälillä katsoen raju."-yle-

– 30 vuotta sitten pienissä konttoreissa ihmiset tunnettiin ja luotettiin, että hommat hoituu kyllä. Nykyään laskelmilla ja papereilla on suuri painoarvo, kun ihmisiä ei enää tunneta. Liiketoimintasuunnitelman ja maksuvalmiuslaskelmien pitää olla uskottavia.

Yhteistyössä