Jeesus ei ollut sosiaalidemokraatti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen niin surullinen vakaumuksellisten kristittyjen puolesta
Lukijan mielipide | Olen surullinen niiden vakaumuksellisten kristittyjen puolesta, jotka ovat liittyneet kristillisdemokraatteihin hyvässä uskossa, että puolue todella olisi vähäosaisten puolella.

Luterilainen kirkko on antanut samansuuntaisia viestejä.

Olen niin surullinen vakaumuksellisten kristittyjen puolesta
Lukijan mielipide | Olen surullinen niiden vakaumuksellisten kristittyjen puolesta, jotka ovat liittyneet kristillisdemokraatteihin hyvässä uskossa, että puolue todella olisi vähäosaisten puolella.

Luterilainen kirkko on antanut samansuuntaisia viestejä.
Juuri näin. Jeesus oli oikeastaan historian ensimmäinen sosialisti. Luukkaan evankeliumissa hän kehottaa rikasta miestä luopumaan omaisuudestaan köyhien hyväksi. ”Kamelin on helpompi käydä läpi neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan” opetti Jeesus. Em perusteella alkuseurakuntalaiset luopuivat omaisuudestaan ja kaikki jaettiin. Tämä opetuskaan ei KD:n toiminnassa näy.

Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Matt. 25:40
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Matt. 25:45
Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

Hieno kirjoitus!

"Kristillisdemokraatit puolueena lähtivät Petteri Orpon hallitukseen tekemään ja hyväksymään erittäin oikeistolaista politiikkaa. Samalla he hylkäsivät Jeesuksen opit, joiden keskiössä ovat leskien, orpojen, yksinhuoltajaperheiden ja monien muiden, taloudellisissa vaikeuksissa elävien tarpeet.

Puolueen ministeri Sari Essayah ja aiemmin ministerinä työskennellyt Päivi Räsänen ovat kyllä muistaneet puolustella Israelin raakalaismaista hyökkäystä lapsia ja muita siviilejä kohtaan.

Minua isoisänä loukkaavat myös puolueen edustajien puheet homoista ja lesboista. Olette tehneet mittaamatonta haittaa tuhansien nuorten mielenterveydelle, pelottelemalla heitä.Puolue on unohtanut, että Jumala on rakkaus, ja juuri rakkautta me nyky-yhteiskunnassa tarvitsemme.

Jos ja kun kaksi nuorta rakastaa toisiaan, vaikka he olisivat samaa sukupuolta, meillä ulkopuolisilla ei ole oikeutta puuttuu asiaan. Se olisi henkistä väkivaltaa.

Olen surullinen niiden vakaumuksellisten kristittyjen puolesta, jotka ovat liittyneet kristillisdemokraatteihin hyvässä uskossa, että puolue todella olisi vähäosaisten puolella. Ministeri Essayahin esiintyminen ja Päivi Räsäsen lausunnot ovat vieroittaneet monia puolueesta. Joiltakin, ikävä kyllä, puolueen suunta on saanut kiitosta.

Toivon, että me tavalliset kansalaiset kokoamme voimamme ja ryhdymme tukemaan Kirkon diakoniatyötä. Se on tehnyt pyyteetöntä ja konkreettista työtä vuosikymmenien ajan puutteessa elävien hyväksi. Otetaan yhteys paikallisen seurakunnan edustajiin ja kysytään, miten voimme olla avuksi. Ei tarvitse olla niin sanottu uskovainen, eikä tarvitse olla seurakunnan jäsen, en minäkään ole. Pääasia on, että saisimme apua sitä todella tarvitseville. Kirkon diakoniatyöllä on valmiit ja tehokkaat kanavat avun perille saattamiseen.

Esa Hyytinen
Hyvinkää"

Jeesus olikin suuri taikuri, silmänkääntäjä ja noita- Ajatella, että käveli veden päällä eli levitoi- muutti veden viiniksi ja paransi sairaita kuten muinaiset suomalaiset aikojen alussa konsanaan.

Uskaltaisin väittää että pohjoismainen hyvinvointioikeusvaltio on yhteiskuntajärjestelmistä selvästi lähimpänä Kristuksen Sanaa.
Siksihän antikristuksen mammonan epäjumalan Rahan kirkko ja kapitaali-imperiumi palvelijoineen haluavat hyvinvointivaltion tuhota ja siirtyä plutoktaattiseen "vahvoista välittävään" ahneusyhteiskuntaan, harvainvaltaan, epätasa-arvoon, riistoon sekä hyväksikäyttöön. Sen ainoa arvo on kaikki mulle eli monilta yksille "The Winner Takes It All". Täysin Kristuksen lähimmäisenrakkauden arvojen vastaisesti. Kristillisdemokraateilla on kaksi herraa ja Raha näyttää olevan se ykkönen, joka on vietellyt. ---€

KD on unohtanut, mitä heidän liikkeensä nimihenkilö on sanonut:
Helpompi on kamelin mennä läpi neulansilmästä, kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan.
KD:n motto on ilmeisesti "Jumala auttaa niitä, jotka auttavat itseään". Vahvoista välittävä Jumala eli itse vanha kehno.

Kristillisyys on vain viikunalehti kovaan konsertaviisiiseen oikeistopoliitiikkaan. Sillä ei ole mitään yhteistä Jumalan armon kanssa. Eräs persupoliitikko sanoi aika hyvin Jumala armahtaa minä en. Sari toteuttaa tätä sanomaa

KD:lla ei ole mitään tekemistä kristillisten arvojen kanssa, eikä koskaan ole ollutkaan.

KD:n johtohahmot eivät empatiasta perusta vaan edustavat oikeistolaista "kristillisyyttä" missä uskontoa käytetään lyömäaseena. Samalla puolustetaan vahvoja, kuten olemme Orpon hallituksessa nähneet.

Iso asia mikä on pistänyt silmään Essayhan toiminnassa on ollut jyrkkä luontovastaisuus, hänen aikanaan on luonnon- ja eläinsuojelua heikennetty todella paljon.

KD:lla ei ole mitään tekemistä kristillisten arvojen kanssa, eikä koskaan ole ollutkaan.

KD:n johtohahmot eivät empatiasta perusta vaan edustavat oikeistolaista "kristillisyyttä" missä uskontoa käytetään lyömäaseena. Samalla puolustetaan vahvoja, kuten olemme Orpon hallituksessa nähneet.

Iso asia mikä on pistänyt silmään Essayhan toiminnassa on ollut jyrkkä luontovastaisuus, hänen aikanaan on luonnon- ja eläinsuojelua heikennetty todella paljon.

Kyllä! On ollut järkyttävää seurata hänen toimintaansa!

Jeesus ei olisi todellakaan ollut demari, tai olisi sitä vain puoliksi.

Millä tavalla Jeesus olisi ja ei olisi demari?
+progressiivinen verotus/kymmenykset sekä almut
+köyhäinapu
+demareilla on rehellisyyttä talousasioissa: Jeesus kritisoi koronkiskontaa ja talousrikoksia (väärät punnukset)

...siihen se jääkin.
-Jeesus lyttäisi new agea kannattavat, joogaavat ja puita halailevat demari-noitanaiset maan rakoon ja osasta joutuisi ajamaan pahat henget pois
-armahtaisi, mutta varoittaisi tekemästä syntiä
-haukkuisi avionrikkojasukupolvea ja haureuden harjoittajia, eli Sanna Marin kipittäisi kiltisti exänsä Maken luo ja Bile-Ilmari alkais katella seurakunnasta elämänsä naista. Seta lakkaisi olemasta.
-Jeesus paransi ja julisti päivähomminaan, mutta opetuslapset tekivät palkkatyötä elättääkseen itsensä. Puusepän poika Jeesuskin oli.
-Jeesus kritisoisi ankarasti piispa Tapio Luomaa ja koko luterilaisen kirkon pappeja siitä, että eivät edellytä kirkon jäseniltä uudestisyntymistä (=uskoontulo) eikä parannuksen tekoa. Suurin osa luterilaisista on nimikristittyjä ja helvetin portit oottaa heitä.
-Katolilaiset ja ortodoksit saisivat lisäksi pyyhkeitä siitä, että ovat menneet rukoilemaan ja jumaloimaan Jeesuksen äitiä, joka oli tavallinen, uskova nainen. Eli epäjumalanpalvontaa siis.
-Sallikaa syntymättömienkin lasten tulla Minun tyköni...

Mitäs vielä? :)

Viimeksi muokattu:
Ja nuo on suoraan evankeliumeista.

Olen ollut uskossa yli 30 vuotta, välillä äänestänyt KD:ta ja välillä en.
Koskaan KD ei ole ollut noin äärikapitalistisessa hallituksessa, eli tärvelevät maineensa. Aikaisemmin KD on ollut keskilinjan puolue, nyt ei. Jos joskus KD menee kimppaan demarien kanssa, tekevät demarilaista politiikkaa.
Mutta lähimpänä heitä itseään olisi persut ja kepu.

Olen ollut eri seurakunnissa ja raamattupiireissä. Osa uskovista ystävistäni on demareita, mutta kyllä suurin osa uskovista pelkää vasurihallitusta ja sitä jumalattomuutta, mitä he ajavat.

Marinin pakanahallituksen aikana Suomella meni kaikista globaaleista ongelmista huolimatta yllättävän hyvin, nyt kun konservatiivit ovat hallituksessa ja maailmalla elvytään, näyttävät Suomessa käytännössä kaikki mittarit punaista. Koetetaankohan meille kertoa jotakin?

Ja nuo on suoraan evankeliumeista.

Olen ollut uskossa yli 30 vuotta, välillä äänestänyt KD:ta ja välillä en.
Koskaan KD ei ole ollut noin äärikapitalistisessa hallituksessa, eli tärvelevät maineensa. Aikaisemmin KD on ollut keskilinjan puolue, nyt ei. Jos joskus KD menee kimppaan demarien kanssa, tekevät demarilaista politiikkaa.
Mutta lähimpänä heitä itseään olisi persut ja kepu.

Olen ollut eri seurakunnissa ja raamattupiireissä. Osa uskovista ystävistäni on demareita, mutta kyllä suurin osa uskovista pelkää vasurihallitusta ja sitä jumalattomuutta, mitä he ajavat.
Samaa ajaa kokoomus ja päälle vielä antikristillistä epäjumalan mammonan palvontaa joka on eriarvoisuuden ideologiaa.

Yhteistyössä