Onko palsta kuollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo. Konservatiivit sai savustettua muut keskustelijat mielipidevapauden nimissä. Mut vain yks jäi sit öyhöttään itsekseen. Onhan sitä hilpeetä seurailla.

Mielummin sitä olisi täällä kuin Vauva-palstalla, mutta on kyllä tosi hiljaista.

T: Tuntematon
Ei täällä oikein ole mitään oikeaa keskustelua. Pelkkää trollaamista ja muiden haukkumista. Pidemmän aikaa olen jo yrittänyt löytää vaihtoehtoa, mutta tuntuu, että kaikilla keskustelupalstoilla on sama ongelma. Ihmiset eivät osaa enää keskustella sivistyneesti.

Ei täällä oikein ole mitään oikeaa keskustelua. Pelkkää trollaamista ja muiden haukkumista. Pidemmän aikaa olen jo yrittänyt löytää vaihtoehtoa, mutta tuntuu, että kaikilla keskustelupalstoilla on sama ongelma. Ihmiset eivät osaa enää keskustella sivistyneesti.
Luen kolumnien kommentteja, joissa lukijat ovat kirjautuneet sivulle.
Jostain luin, että nettikeskustelijat eivät ole ystäviä. En ole sellaista koskaan olettanutkaan. Jos USA:n presidentti käyttäytyy huonosti ja rehvakkaasti, hänestä ei ainakaan kannata ottaa mallia.
Katsoin aamulla lopun Ylen Kiina-dokumentista ennen Ykkösaamua.
Haastateltava kiinalainen nainen sanoi, että diktaattori ei halua koskaan luopua vallastaan. Keskustelunaiheita riittää. Luen joskus tältä palstalta kirjoituksiani, ja niistä palautuu mieleeni jo unohtuneita asioita. Viimeksi niin kävi kirjaketjussa, jossa kerroin lukemistani kirjoista.

En tietenkään oleta, että täällä olisi kukaan minun ystäväni. Mutta olisi mukavampaa keskustella, jos ihmisillä olisi edes peruskäytöstavat hallussa.
Turha toivo. Tällä palstalla oli petomainen meno joulukuussa 2020, kun Annan keskustelut yhdistettiin tähän ketjuun. Tervemenoa kirvesvartta tyylillä annettiin ymmärtää, että ei minua suvaita ja kaivata.
Olen oppinut palstan viidakon säännöt. Palsta on persojun, Venäjän trollien, päihderiippuvaisten ja seksipervojen palsta. Kun osaa valits joukosta parhaat herkkupalat, palstailu ei kiristä hermoja.

Turha toivo. Tällä palstalla oli petomainen meno joulukuussa 2020, kun Annan keskustelut yhdistettiin tähän ketjuun. Tervemenoa kirvesvartta tyylillä annettiin ymmärtää, että ei minua suvaita ja kaivata.
Olen oppinut palstan viidakon säännöt. Palsta on persujen, Venäjän trollien, päihderiippuvaisten ja seksipervojen palsta. Kun osaa valita joukosta parhaat herkkupalat, palstailu ei kiristä hermoja./korjasin

En tietenkään oleta, että täällä olisi kukaan minun ystäväni. Mutta olisi mukavampaa keskustella, jos ihmisillä olisi edes peruskäytöstavat hallussa.
Piti hetki miettiä tuota, mitä sanoit. Sit hokasin. Varmaan vuosiin ei ole ollu kyse keskustelusta, vaan vaikuttamisesta. Ja se vaikuttaminen suoritetaan jyräämällä. Aihe kuin aihe.
En tiedä, milloin homma on muuttunut tällaiseksi. N. Vuonna 2008 keskustelupalstoilla vielä keskusteltiin ihan aidosti. Pyydettiin anteeksi, ilmoitettiin, kun oltiin menossa nukkumaan, naurettiin itselle, huomautettiin kirjoitusvirheistä vain, jos asialla oli kaksoismerkitys ja haluttiin tarkennusta. Semmoista kivaa. Löysin muuten puolisoni netistä.
Olis kyl kiva saada tietää, mitä ihmettä tapahtui. 2012 alkaen vanhat viestit on jo muuttaneet sävyä ja 2015 homma on ihan käsittämätöntä.

Fm

Piti hetki miettiä tuota, mitä sanoit. Sit hokasin. Varmaan vuosiin ei ole ollu kyse keskustelusta, vaan vaikuttamisesta. Ja se vaikuttaminen suoritetaan jyräämällä. Aihe kuin aihe.
En tiedä, milloin homma on muuttunut tällaiseksi. N. Vuonna 2008 keskustelupalstoilla vielä keskusteltiin ihan aidosti. Pyydettiin anteeksi, ilmoitettiin, kun oltiin menossa nukkumaan, naurettiin itselle, huomautettiin kirjoitusvirheistä vain, jos asialla oli kaksoismerkitys ja haluttiin tarkennusta. Semmoista kivaa. Löysin muuten puolisoni netistä.
Olis kyl kiva saada tietää, mitä ihmettä tapahtui. 2012 alkaen vanhat viestit on jo muuttaneet sävyä ja 2015 homma on ihan käsittämätöntä.

Fm
Nojaa parhaat keskustelut täällä käytiin. 2014-2017 paljon inspiraatioita ja hyvää haastoa ja paljon eriasioita käsittelyissä ja oli tosi siistiä lentää yhdessä ja erikseen.

Nojaa parhaat keskustelut täällä käytiin. 2014-2017 paljon inspiraatioita ja hyvää haastoa ja paljon eriasioita käsittelyissä ja oli tosi siistiä lentää yhdessä ja erikseen.
Nii, eihän nuo muutokset yhdessä yössä tapahdu. Ehkä on ollut sukupolven vaihdos, tullut jotain muuta tilalle (netflix?).
Vertasin tuossa toki muitakin palstoja ja aiheita.
Esimerkiksi suomalaisten lempiaiheesta koirien kakoista puhutaan eri sävyyn eri vuosina. Olin ulkoiluttamassa nimittäin ystäväni koiraa, ja sehän tietysti kakkasi penkalle. Mulla olis ollu vaikea hyppiä sinne, joten poistuin nopeasti paikalta. Googletin kuitenkin omantunnontuskissani, että kauan se siellä nyt sit on ja että iik! Niin löytyi värikästä keskustelua aiheesta eri vuosina.

Olen oppinut palstan viidakon säännöt. Palsta on persojun, Venäjän trollien, päihderiippuvaisten ja seksipervojen palsta. Kun osaa valits joukosta parhaat herkkupalat, palstailu ei kiristä hermoja.

Höpsis, vahvasti liioittelet.

Höpsis, vahvasti liioittelet.
Tokkopa vain. En vain viitsinyt enempää kertoa pahimpia
tölväisyjä tällä palstalla.
Täytin srk-lehden sanaristikon. Sanan tahditon tilalle tulee epähieno.
Luin Annan nettisivua, jossa miesfilosofi antaa hyviä elämänohjeita.
Hän sanoo, ettei ihmisten tarvitse pitää minusta. Minusta se on hyvä ohje.
Ihmisillä on kova tarve tulla pidetyksi.
Kun jatkuvasti joku kiusankappale irvailee kirjoitustyylistä, jännittää kirjoittaessaan
mitä sanomista tästäkin seuraa, ja sitten monesti pyyhkii tekstinsä pois.

Uusimmat

Yhteistyössä