Onko tämä palsta muuttanut luonnettaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ass

Vieras
Aiemmin palstailin Vauva-lehden AV-palstalla, jossa meno oli samanlaista kuin täällä nyt. Silloin, ehkä reilu vuosi sitten, aina jotkut kehuivat, miten hyvän Kaksplussan palstalla käyttäydytään.

Mietin nyt tätä lukiessani, onko tämä palsta siis muuttunut?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen pyörinyt palstalla kohta 8 vuotta ja minusta palsta ON muuttunut.

Täällä myös yksi wanha, ja onhan tämä muuttunut... moneen otteeseen ja muotoon. Ensimmäinen 'palsta on muuttunut' on kirjoitettu varmaan vuosia sitten :D

Mä olen pyörinyt palstalla kohta 8 vuotta ja minusta palsta ON muuttunut.

Uusi, entistä ääliömpi ja uusavuttomampi sukupolvi on "kasvanut" perheenperustusikään, vaikka Demin palsta olisi edelleen parempi näille herrantertuille.

Palstalla ei ole sellaista menoa kuin aiemmin. Oli ihan kunnon sekoilua mustilla keskenään, nyt modejenkaan olemassa oloa tuskin huomaa. Tosi iisiä ja aika tylsää.

Mä ihmettelen noita kummia vastauksia suviseuraketjussa. Itse en uskaltaisi ketjuun mennä pelleilemään, vaikka en suuremmin uskoinnoista välitäkään. Äkkiä lainrikkomus lähellä, vaikka kuinka suuresti mainittua yhteisöä kammoaisikin.

"Joka

1) julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jumalanpilkka

Alkuperäinen kirjoittaja :
Uusi, entistä ääliömpi ja uusavuttomampi sukupolvi on "kasvanut" perheenperustusikään, vaikka Demin palsta olisi edelleen parempi näille herrantertuille.
Mä en ajattele noin "negatiivisesti". Tottakai palstan pitää muuttua käyttäjiensä mukaan. Uusi sukupolvi on vähemmän häveliästä ja huomattavasti sanavalmiimpaa. Sanovat suoraan, mitä ajattelevat... olipa se sitten hyvää tai pahaa. Päin vastoin kuin me kalkkikset, jotka kasvatettiinkin toisella tavalla eli ottamaan aina huomioon se, miltä siitä toisesta tuntuu.

Palsta on siis mun mielestäni muuttunut, mutta hyvään vai huonoon suuntaan, sitä en osaa sanoa. Riippuu kai siitä, miltä kantilta katsoo. Vielä vuosi sitten olin aika koukussa tähän palstaan, mutta nyt ei tee tiukkaakaan olla päivä pari pois palstalta tai vaan lukea 10 minuuttia juttuja ja kirjoittaa pari kommenttia. Tänään on taas tällainen päivä, että pitää istua koneen ääressä työn puolesta, mutta ei ole mitään oikeaa tekemistä, joten palstailu sopii tähän tilanteeseen varsin hyvin.

Onkohan kanssa niin, että monet aiheet alkavat olla niin läpeensä koluttuja näillä palstoilla. Itse vain muistan, että aikoinaan oli se uutuudenviehätyskin kun netissä puitiin kaikenlaisia asioita maan ja taivaan väliltä. Oli paljon koukuttavampaa ja viihdyttävämpää :)

Alkuperäinen kirjoittaja hjkkj:
Mä ihmettelen noita kummia vastauksia suviseuraketjussa. Itse en uskaltaisi ketjuun mennä pelleilemään, vaikka en suuremmin uskoinnoista välitäkään. Äkkiä lainrikkomus lähellä, vaikka kuinka suuresti mainittua yhteisöä kammoaisikin.

"Joka

1) julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa tai häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa (267/1922) tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, tai"

Juu... vaviskaa pilkkaajat... :D :D

"Joka

Jumalanpilkka on poistettu laista...

Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Onkohan kanssa niin, että monet aiheet alkavat olla niin läpeensä koluttuja näillä palstoilla. Itse vain muistan, että aikoinaan oli se uutuudenviehätyskin kun netissä puitiin kaikenlaisia asioita maan ja taivaan väliltä. Oli paljon koukuttavampaa ja viihdyttävämpää :)
Tuo on ihan totta :) Monesti täällä on ihan asiallinen aloitus, jonka aiheesta voisi keskustella asiallisesti vaikka kuinka pitkään. Mutta kun on jo näiden vuosien aikana kalunnut saman aiheen läpi kymmenen kertaa, niin ei enää viitsi.

Mä olen myös palstaillut täällä 5-6 vuotta sitten mustana ja silloin täällä oli paljon mukavampaa porukkaa kuin Vauvalla. Sen jälkeen tää palsta on tullut myös paljon suositummaksi joten luulen että on vain kyse siitä että harmaita on niin paljon enemmän :)

Alkuperäinen kirjoittaja :

"Joka

Jumalanpilkka on poistettu laista...

IHANAA! Sitten pitääkin mennä vähän riehumaan ketjuun!!!!!!!

Tämä palsta on kuin avioliitto; ensin kaikki on auvoista ja ihanaa "lässyn, lässyn", sitten koittaa arki pikkuhiljaa kun kuherruskuukausi on ohi ja kriisit nostavat päänsä. Sitten joko sovitaan erimielisyydet tai JSSAP.

Parinkymmenen vuoden päästä palstaliitto on eläkeiässä, ja sitkeästi ylä- ja alamäkeä yhdessä kulkeneet palstalaiset lukevat hiippakunnan vaihtaneiden kuolinilmoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ******:
Tuo on ihan totta :) Monesti täällä on ihan asiallinen aloitus, jonka aiheesta voisi keskustella asiallisesti vaikka kuinka pitkään. Mutta kun on jo näiden vuosien aikana kalunnut saman aiheen läpi kymmenen kertaa, niin ei enää viitsi.

..ja sitten jotkut turhautuvasti heittää typeriä kommentteja väliin, koska tiedetään jo, mikä "keskustelun juoni" tulee olemaan. Monestihan ne etenee vähän saman kaavan mukaan. Kyllästyminen taitaa olla se juttu, että henki huononee. Välillä myös näyttää, että vain ihan kamalilla provoilla "keskustelu" lähtee käyntiin. Sellaiset perusaiheet kun alkaa olla jo niin tuttua juttua eikä tosiaan monikaan jaksa enää vaivautua samoja jankkaamaan. Me ollaan kamalia me ihmiset, haluamme draamaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Tämä palsta on kuin avioliitto; ensin kaikki on auvoista ja ihanaa "lässyn, lässyn", sitten koittaa arki pikkuhiljaa kun kuherruskuukausi on ohi ja kriisit nostavat päänsä. Sitten joko sovitaan erimielisyydet tai JSSAP.

Parinkymmenen vuoden päästä palstaliitto on eläkeiässä, ja sitkeästi ylä- ja alamäkeä yhdessä kulkeneet palstalaiset lukevat hiippakunnan vaihtaneiden kuolinilmoituksia.

No tulihan taas tännekin hauska kommentti :D

Yhteistyössä