Niin ja muinaisuskonnot oli raakoja esim.kehitysvammaisia lapsia kohtaan, Suomessakin tuikattu sellaiset suohon tms.Kristinusko lakkautti orjuuden Suomesta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niin ja muinaisuskonnot oli raakoja esim.kehitysvammaisia lapsia kohtaan, Suomessakin tuikattu sellaiset suohon tms.Kristinusko lakkautti orjuuden Suomesta.
Sen aikakauden ihmisille ihan normaalia käytäntöä. Voisi ajatella että satojen vuosien kuluttua siunaillaan tyttöjen silpomisia, lapsiavioliittoja, kuolemantuomiota kivittämällä jne.Niin ja muinaisuskonnot oli raakoja esim.kehitysvammaisia lapsia kohtaan, Suomessakin tuikattu sellaiset suohon tms.
Ei sillä oo pazkan väliä mitä joku uutee sanoo.Mitä sanoo Uusi Testamentti? Kuinka monta kertaa Jeesus ja opetuslapset käskivät tappamaan, raiskaamaan tai syömään vauvasoppaa?
0 kertaa. "Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu."
Tulivat itse tapetuiksi, jokainen.
Erota erikseen UT:n sanoma ja sit jonkun vallanhimoisen temppeliritarin touhut.
Typerä kysymys kun Big Bang synnytti koko maailmankaikkeudenVastatkaa; jos jokaisella kansalla on omat jumalat, miten sellainen keskenään eripurainen ja osittain toisensa poissulkeva joukko (miljoonia jumaluuksia) olis saanu universumin tehtyä ja ylläpitäis sitä?
Aurinkokunnalla on tietyt lainalaisuudet, jotka kyllä tiedetään, mutta ihmiset eivät halua tietää. Toiset taas eivät usko.Kertokaapa sekin, mikä järki on siinä että monessa uskonnossa on auringon ja kuun jumala. Ymmärrettävää toki koska aurinko on kirkas ja hallitseva, antaa kasvun ja lämmön, mutta nykyihminen tietää että pieleen meni, auringossa ei ole mitään yliluonnollista, eli ihminen palvonut luotua.
Aurinko on kaasupallo. Se aikansa loistettuaan räjähtää ja muuttuu pikku kääpiöksi tai mustaksi aukoksi. Onpa siinä vetreä jumaluus.
Pitäisikö siis esim.shintolaisuus lopettaa kokonaan, kun siinä on auringonjumala Amaterasu eli ko.uskonto on vähän laast siison?
Ruotsalaiset kristityt polttivat suomalaisia naisia noitina.Niin ja muinaisuskonnot oli raakoja esim.kehitysvammaisia lapsia kohtaan, Suomessakin tuikattu sellaiset suohon tms.
Kauheita nuo ruotsalaiset.Ei sillä oo pazkan väliä mitä joku uutee sanoo.
Sillä on mitä kristityt oikeasti tekivät ——> MURHASIVAT + IHMISSYÖNTIÄ!!!
Kertokaapa sekin, mikä järki on siinä että monessa uskonnossa on auringon ja kuun jumala. Ymmärrettävää toki koska aurinko on kirkas ja hallitseva, antaa kasvun ja lämmön, mutta nykyihminen tietää että pieleen meni, auringossa ei ole mitään yliluonnollista, eli ihminen palvonut luotua.
Aurinko on kaasupallo. Se aikansa loistettuaan räjähtää ja muuttuu pikku kääpiöksi tai mustaksi aukoksi. Onpa siinä vetreä jumaluus.
Pitäisikö siis esim.shintolaisuus lopettaa kokonaan, kun siinä on auringonjumala Amaterasu eli ko.uskonto on vähän laast siison?
Kristinuskonto toi kuolemanrangaistuksen Suomeen.Kristinusko lakkautti orjuuden Suomesta.
Kaikki satuolennot on tietty ylitse tai ohitse luonnollisuudenMiksi jumalan pitää olla yliluonnollinen?
Kaikki satuolennot on tietty ylitse tai ohitse luonnollisuuden
cartoon kamaa
Yrität liikaa erottaa ilmiöt toisistaan. Esim. Pelkästään Kristillisen maailmankuvan tunteva kävelee metsässä ja tuntee siellä pyhyyden kokemuksia, hän ajattelee että se on Jumalan kosketus tai Jumala ilmestyy siinä paikassa. Kun taas joku muu ajattelee että siinä paikassa on jotain pyhää. Sama juttu suojelusenkelikokemuksissa, toinen kokee että se on suojelusenkeli ja toinen taas jonain henkenä. Kristitty ajattelee rakkaiden menevän enkeleiksi taivaisiin, joku muu ajattelee että henki on jossain muualla. Pyhyys on pyhyyttä riippumatta kokijan nimestä sille.En tiedä, itkeäkö vaiko naurais.
Nää luonnonuskontojen kuvaukset on kauniin kuuloisia, mutta ne palvojanaiset kompastuvat omaan typeryyteensä. Ei ihme, että Raamatussa nimenomaan nainen söi kiellettyä hedelmää, nainen eli Rebekka oli se jolta ekana löytyi kotijumalien patsaita. Paavali sanoi että naiset ovat ne jotka höyrähtävät kaikkeen tuubaan.
Huoh.
Vastaa tähän:
Jos joku puu on pyhä, tekeekö joku Pertsa väärin kun hakkaa sen ja polttaa takassaan?
Jos vaikka karhussa tai pupujussissa asuu jumaluus, niin jos sen metsästäjä tappaa, syö ja paskoo syömänsä riu'ulle, niin tekeekö rikoksen?
Kuinka KOSKAAN tuolla typerällä ideologialla voitte edes kävellä metsässä kaikkien ruohojen ja muurahaisten yli talloen?
Vastausta odotellessa.
Aurinko ei kylläkään räjähdä kääpiöksi eikä mustaksi aukoksi (on liian pieni siihen) vaan siitä tulee punainen jättiläinen joka nielaisee Maan tai ainakin korventaa sen.Kertokaapa sekin, mikä järki on siinä että monessa uskonnossa on auringon ja kuun jumala. Ymmärrettävää toki koska aurinko on kirkas ja hallitseva, antaa kasvun ja lämmön, mutta nykyihminen tietää että pieleen meni, auringossa ei ole mitään yliluonnollista, eli ihminen palvonut luotua.
No nyt on mielenkiintoinen aihe. Allekirjoitan tuon että täällä Telluksella elämä on saanut alkunsa merestä, mutta muistan jo kauan aikaa sitten lukeneeni että elämä kuitenkin on tullut aminohappoina jonkun meteoriitin ”kyydissä” avaruudesta maapallolle. Syöksynyt mereen ja siitä se sitten lähti.Niimut jos pitää vaikka merta (siitähän elämä lähtöisin on) jumalanaan ni ei sitä silti tarvitse pitää mitenkään hengellisenä.
On sillä nyt vähän väliä, mitä alkuperänen opus tai perustajajäsenet sanoo.Ei sillä oo pazkan väliä mitä joku uutee sanoo.
Sillä on mitä kristityt oikeasti tekivät ——> MURHASIVAT + IHMISSYÖNTIÄ!!!
Sotkan munat ryöpsähti siis! Roiskahti näytölle!Typerä kysymys kun Big Bang synnytti koko maailmankaikkeuden
No sit se ei ole jumala.Miksi jumalan pitää olla yliluonnollinen?
Pyhyyttä on hirveän vaikea selittää, koska suurin osa ei ole kokenut sitä.Yrität liikaa erottaa ilmiöt toisistaan. Esim. Pelkästään Kristillisen maailmankuvan tunteva kävelee metsässä ja tuntee siellä pyhyyden kokemuksia, hän ajattelee että se on Jumalan kosketus tai Jumala ilmestyy siinä paikassa. Kun taas joku muu ajattelee että siinä paikassa on jotain pyhää. Sama juttu suojelusenkelikokemuksissa, toinen kokee että se on suojelusenkeli ja toinen taas jonain henkenä. Kristitty ajattelee rakkaiden menevän enkeleiksi taivaisiin, joku muu ajattelee että henki on jossain muualla. Pyhyys on pyhyyttä riippumatta kokijan nimestä sille.
Uskot saatanaan, mutta pidät muiden henkiolentojen olemassaoloa mahdottomana? Kuka on sanonut ettei kosmisen isän lapsissa voisi olla meille erikoisempiakin jäseniä? Entä mites noi enkelit sopii sun käsitykseen?Pyhyyttä on hirveän vaikea selittää, koska suurin osa ei ole kokenut sitä.
Sielunvihollinen osaa tuoda tarjolle vale-pyhyyttä, mutta oikea pyhyys on sellaista että siitä ei voi erehtyä.
Ei se ole sitä että jossain pöpelikössä tuntuu autuaalta tai "suomalaiselle sauna on pyhä paikka."
Niin paljon kuin ihastelinkin tänä aamuna keväisen autereista ja aurinkoisen sumuista peltomaisemaa, tai koen saunan rauhoittavaksi, niin ne ei ole pyhiä.
Joku "Luigille on oikea pizzataikinan koostumus lähes pyhä asia"....eijei.
Oikea pyhyys on sellaista että se tuhansien galaksien pyörittelijä astuu huoneeseen. Siinä ei uskalla sanoa kissaakaan kun Kaikkivaltias on läsnä. Samaan aikaan kilpistyy oma pienuus ja syntisyys + Jumalan rakkaus.
Se on puhtaus, kirkas valo, jossa haluaa lillua loputtomiin, ja ihminen ei koskaan pysty sitä psyykkisesti tuottamaan.
| 5. Katsellessani ympärilleni minä äkkiä huomasin miehen, joka oli pellavavaatteissa, uumillaan vyö parasta kultaa. [2. Moos. 28:5+ | Jer. 10:9] |
| 6 Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu. [Ilm. 1:14,15] |
| 7 Vain minä, Daniel, näin sen näyn. Miehet, jotka olivat kanssani, eivät sitä nähneet, mutta suuri kauhu valtasi heidät ja he pakenivat ja piiloutuivat. [Ap. t. 9:7] |
| 8 Minä jäin yksin katsomaan tätä suurta näkyä, ja minun voimani katosi, kasvoni muuttuivat kalmankalpeiksi ja ruumiini kävi hervottomaksi. [Dan. 7:28] |
| 9 Minä kuulin hänen sanojensa äänen, ja silloin minä vaivuin syvään uneen, kasvot maata vasten. [Dan. 8:18] |
| 10 Mutta käsi koski minuun ja ravisteli minua, ja minä kohottauduin polvieni ja käsieni varaan. |
| 11 Hän sanoi minulle: "Daniel, sinä Jumalalle rakas! |
Pazkat sanomisilla ole.On sillä nyt vähän väliä, mitä alkuperänen opus tai perustajajäsenet sanoo.
Koska samalla logiikallasi mäkin voisin mennä vaikka Uudenmaan Woimaantuneet Wokettajat Ry:n kevätkokoukseen ja julistaa että "kuulkaas tää teidän liikehän on konservatiivisuutta edistävä, joten siihen suuntaan siis".
Tai mennä mestaroimaan mussejen kevätkirmausta "juu Muhammed siunasi kristityt kuolinvuoteellaan, (=oikeesti kirosi) joten alkakaas kristityiksi."
Toistan itseäni puheissa, mutta olen kuvannut saatanaa kopiokoneeksi joka kiihtyvällä vauhdilla luo alkuperäisestä Jumalasta muokattuja kopioita.Uskot saatanaan, mutta pidät muiden henkiolentojen olemassaoloa mahdottomana? Kuka on sanonut ettei kosmisen isän lapsissa voisi olla meille erikoisempiakin jäseniä? Entä mites noi enkelit sopii sun käsitykseen?
Jep ja nykyään Danielille määrättäisiin psykoosilääkitys. Näitä kokemuksia aika monella näyttää olevan. Toki on mahdollista että Jumala käy ravistelemassa näitä laitapuolen kulkijoita erityisesti joten tuntuu vihaavan päihteitä enemmän kuin muita syntejä (vaikka eihän juopumista edes taidettu kieltää kymmenessä käskyssä).Usein ihminen haluaa muotoilla mieluisensa Jumalan ja näkee Jumalan mielellään lällynä ja suvaitsena möllikkänä, jonka tehtävä on miellyttää ja sallia ihmisen jokainen pieni päähänpisto ja syntitottumus.
Mä en tekis sellaisella nahjuksella mitään. Oikea Jumala on rakastava, mutta ihan oikeasti vihaa syntiä.
Vanhan Testamentin Daniel kohtasi hahmon jota monet on pitäneet Jeesuksena. Daniel meni aivan rätiksi. Kokemus oli hyvin pelottava, vaikka sillä oli onnellinen loppu.
5. Katsellessani ympärilleni minä äkkiä huomasin miehen, joka oli pellavavaatteissa, uumillaan vyö parasta kultaa. [2. Moos. 28:5+ | Jer. 10:9] 6 Hänen ruumiinsa säihkyi kuin krysoliitti, hänen kasvonsa välkehtivät kuin salama, hänen silmänsä olivat kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävä pronssi, ja hänen äänensä oli kuin kansanjoukon pauhu. [Ilm. 1:14,15] 7 Vain minä, Daniel, näin sen näyn. Miehet, jotka olivat kanssani, eivät sitä nähneet, mutta suuri kauhu valtasi heidät ja he pakenivat ja piiloutuivat. [Ap. t. 9:7] 8 Minä jäin yksin katsomaan tätä suurta näkyä, ja minun voimani katosi, kasvoni muuttuivat kalmankalpeiksi ja ruumiini kävi hervottomaksi. [Dan. 7:28] 9 Minä kuulin hänen sanojensa äänen, ja silloin minä vaivuin syvään uneen, kasvot maata vasten. [Dan. 8:18] 10 Mutta käsi koski minuun ja ravisteli minua, ja minä kohottauduin polvieni ja käsieni varaan. 11 Hän sanoi minulle: "Daniel, sinä Jumalalle rakas!
Heh. Pidätkö sä joskus muutaman kerran jossain pölyisessä ortodoksikirkossa nuokkuvaa Igoria jonain kristittynä?Pazkat sanomisilla ole.
Sanat on vaan tyhjää lätinää mut teot puhuu puolestaan. Raakalaismaiset (kuten putlerin sotilaat on nyt) kristityt murhasi ja raiskasi miljoonia viattomia harhojaan levittäessään miekan voimalla
Daniel oli Babylonian kuninkaan neuvonantaja, eli ei ihan mt-tapaus...Jep ja nykyään Danielille määrättäisiin psykoosilääkitys. Näitä kokemuksia aika monella näyttää olevan. Toki on mahdollista että Jumala käy ravistelemassa näitä laitapuolen kulkijoita erityisesti joten tuntuu vihaavan päihteitä enemmän kuin muita syntejä (vaikka eihän juopumista edes taidettu kieltää kymmenessä käskyssä).