K avaa kännykkänsä Whatsuppin....kirjoittaako, vai eikö kirjoittaa? Näytölle alkaa muodostua kirjaimia.
" Moi, P. En tiedä miten tän sanoisin.... En oo nukkunu moneen päivään, oot mun ajatuksissa jatkuvasti. Voidaanko nähdä......"
Hämmentyneenä ja säikähtäneenä kirjoittamastaan viestistä K painaa nopeasti "Delete" -näppäintä, ohjelma jää paikalleen raksuttamaan ja K hautaa kännykkänsä runkopatjan alle. Mitä ihmettä oikein tein?
Poistaakseen P:n yhteystiedot K kaivaa puhelimensa patjan alta. K:n lähettämän viestin perään on ilmestynyt kaksi sinistä poikkiviivaa luetun merkiksi.
Sovellukseen oli ilmestynyt viesti. "Mä oon edustusreissulla pohjoisessa, tuu tänne viikonlopuksi"
.............
On viikonloppu.
Kelomökin ikkunasta kajastaa hento tulen loimotus. Pakkanen on kiristänyt otettaan. Mtv Maxin NHL streamit ovat pyörineet läpi ja TV näyttää pysäytyskuvaa.
Kaksi miestä nukkuvat lusikassa, suuret, voimakkaat kädet ovat kietoutuneet pienikokoisemman miehen ympärille, huulet suutelevat hellästi ja ahnaasti niskaa ja kaulaa...Huokaukset ja K:n vaikeroivat hiljaiset äännähdykset täyttävät huoneen.
...
Pohjoisen yö on kuulas ja tyyni.