Syntyvyys laskee, sperman laatu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Suomessa syntyvyys on romahti 2022 ja on pysynyt historiallisen alhaisella tasolla siitä lähtien.

"Syntyvyys laski nyt kolmatta vuotta peräkkäin."

"Vuoden 2024 ennakkotietojen mukaan kokonaishedelmällisyysluku oli 1,25, joka on tilastointihistorian matalin"

Vastaava muutos on havaittu myös tanskassa

Vuonna 2024 julkaistiin Human Reproduction -tiedelehdessä tutkimus jossa tutkijat havaitsivat siittiöiden liikkuvuuden (liikkumiskyvyn) heikkenemisen rokotteiden jälkeen.

"Liikkuvien siittiöiden pitoisuus ja liikkuvien siittiöiden kokonaismäärä (TMSC) siemensyöksyssä – molemmat mittavat siittiöiden laatua – laskivat jopa 22 prosenttia vuodesta 2019 vuoteen 2022”

Lähde:
Recent decline in sperm motility among donor candidates at a sperm bank in Denmark. Emilie Lassen, Allan Pacey, Anne-Bine Skytte, Robert Montgomerie. Human Reproduction, Volume 39, Issue 8, August 2024, Pages 1618–1627.

Tutkijat huomasivat siemennesteen laadun laskeneen korona-pandemiaa seuranneina vuosina, mutta he eivät pitäneet syynä koronaa. Sen sijaan he arvelivat syyn olevan "jokin ympäristötekijä"

Video

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Kuokin hiukan jos et paa pahakses…

Suomessa syntyvyys on romahti 2022 ja on pysynyt historiallisen alhaisella tasolla siitä lähtien.

"Vuoden 2024 ennakkotietojen mukaan kokonaishedelmällisyysluku oli 1,25, joka on tilastointihistorian matalin"

Vuonna 2024 julkaistiin Human Reproduction -tiedelehdessä tutkimus jossa tutkijat havaitsivat siittiöiden liikkuvuuden (liikkumiskyvyn) heikkenemisen rokotteiden jälkeen.

"Liikkuvien siittiöiden pitoisuus ja liikkuvien siittiöiden kokonaismäärä (TMSC) siemensyöksyssä – molemmat mittavat siittiöiden laatua – laskivat jopa 22 prosenttia vuodesta 2019 vuoteen 2022”

Lähde:
Recent decline in sperm motility among donor candidates at a sperm bank in Denmark. Emilie Lassen, Allan Pacey, Anne-Bine Skytte, Robert Montgomerie. Human Reproduction, Volume 39, Issue 8, August 2024, Pages 1618–1627.

Tutkijat huomasivat siemennesteen laadun laskeneen korona-pandemiaa seuranneina vuosina, mutta he eivät pitäneet syynä koronaa. Sen sijaan he arvelivat syyn olevan "jokin ympäristötekijä"

Video
Eivätkö maahanmuuttajat ottaneet koronashottia?

Tilastokeskuksen väestöennusteet jotka oli tehty vuosina 2019 ja 2021, eivät

ennustanut voimakasta syntymien vähentymistä vuodelle 2022.

Vuoden 2021 ennusteen syntymät vuosittain

2021 piti olla 49 203
2022 piti olla 49 076
2023 piti olla 48 874
2024 piti olla 48 650
2025 piti olla 48 387
2026 piti olla 48 116

Miten kävi?

2021 saatiin 49 594 vauvaa eli noin odotettu määrä
2022 saatiin 44 951 eli 4125 vauvaa vähemmän kuin mitä oli ennustettu!
2023 saatiin 43 383 eli 5491 vauvaa vähemmän kuin mitä oli ennustettu!
2024 saatiin 43 711 eli 4939 vauvaa vähemmän kuin mitä oli ennustettu!

Syntymien määrä laski voimakkaasi vuonna 2022. Syntyvyyden lasku alkoi tammikuussa 2022 ja on jatkunut siitä eteenpäin aina tähän päivään saakka.

Koskapa joskus 2022-2023 tilastokeskus huomasi että vauvoja syntyy vähän, he vähensivät vuonna 2024 tekemästään uudesta väestöennusteesta pois tuhansia syntymiä vuosille 2024, 2025, 2026, ja 2027.

Syntyneet, väestöennusteet jotka tehty 2021 ja 2024

Syntyneet vuosittain 2018-2024

Tilastokeskuksen uutinen

Välittömästi kun näin vaan tän, niin osasin päätellä syyksi k-💉💉

-Suomessa syntyvyys on romahti 2022 ja on pysynyt historiallisen alhaisella tasolla siitä lähtien.

Ja eilen juttelin yhden piikkisian kanssa joka oli taas koronan kourissa, ihmetteli kun olen selvinnyt puolison kanssa, en viitsinyt sanoa kas kun ollaan piikittämättömiä ja vastustuskyky on tallella ❤️

• Tykkää

PREDICTIVE PROGRAMMING IN NETFLIX SERIES UTOPIA: THE VACCINE STERILIZES MANKIND

• Tykkää
Välittömästi kun näin vaan tän, niin osasin päätellä syyksi k-

-Suomessa syntyvyys on romahti 2022 ja on pysynyt historiallisen alhaisella tasolla siitä lähtien.

Ja eilen juttelin yhden piikkisian kanssa joka oli taas koronan kourissa, ihmetteli kun olen selvinnyt puolison kanssa, en viitsinyt sanoa kas kun ollaan piikittämättömiä ja vastustuskyky on tallella
Tämä sama toistuu uudelleen ja uudelleen. Kaikki tietämäni ja tuntemani rokotetut ovat vähän väliä koronassa tai muuten sairaana!

Minulla on hyvä ja puhdasta spermaa. 0 piikkiä.
Valitettavasti ei ole ketään kenelle sitä antaa lapsen siittämistä varten.
Nyt lisääntymään jos olet jo hyvässä iässä. Lapset ovat maailman paras lahja!❤️

Minulla on hyvä ja puhdasta spermaa. 0 piikkiä.
Valitettavasti ei ole ketään kenelle sitä antaa lapsen siittämistä varten.

Hyväksytkö rokotetun naisen äidiksi? Nimittäin naisten munasolut saattavat olla menneet siten pilalle että niissä on rokotteen ansiosta kirjoitetttu piikkiproteiinin DNA ja lapsilla siten perinnöllinnen sairaus joka altistaa verihyytymäsairauksille

Rokottamattomat naiset taas ovat harvinaisia ja heitä on vähän. He tuskin maksavat montaakaan lanttia pureblood spermasta

Tämä sama toistuu uudelleen ja uudelleen. Kaikki tietämäni ja tuntemani rokotetut ovat vähän väliä koronassa tai muuten sairaana!

Niin minä itse, kuin perheeni ja läheiseni ollaan kaikki rokotettuja, eikä kukaan meistä ole oikein ikinä sairaana. Oma empiirinen kokemukseni on siis varsin erilainen kuin sinun.

• Tykkää
Niin minä itse, kuin perheeni ja läheiseni ollaan kaikki rokotettuja, eikä kukaan meistä ole oikein ikinä sairaana. Oma empiirinen kokemukseni on siis varsin erilainen kuin sinun.
Mun otanta on n. 300 hlöä. Voi olla enemmänkin.

Lähde:

Video

Sperman laatu on laskenut tasaiseen tahtiin jo pitkän aikaa. Minä väitän, että suurin ongelma on miesten ylipaino, liikkumattomuus ja kassien hautominen pelituolissa ja toisaalla steroidit.

Nuorten miesten ulkoinen habitus on tällä hetkellä melko polarisoitunutta. Joko urheillaan paljon ja näytetään veistoksilta tai sitten ollaan täysin liikkumattomia, lanteikkaita ja hyllyviä.

Urheilu tuo helposti mukanaan steroidit, joita on entistä enemmän saatavilla ja niiden käyttö on melko normalisoitunutta. Tunnetusti tämä heikentää sperman laatua. Sitten taas ne liikkumattomat ja ylipainoiset eivät tuota testosteronia, jolloin estrogeeni ottaa vallan ja tämän seurauksena sperman laatu heikkenee.

Mun otanta on n. 300 hlöä. Voi olla enemmänkin.

300 henkilön otanta vaatii jo kattavaa tilastointia ja seurantaa, jotta pystyisit tarkastelemaan heidän sairastumisiaa. Kun 300 ihmisen vointia tarkastelee "mutu" tuntumalla, saa omat näkemykset turhan paljon valtaa arvioitaessa tilannetta. Meillä kaikilla on tapana kiinnittää huomiota asioihin, jotka tukevat omaa näkemystämme.
Pahoittelut, mutta en usko mitenkään, että kykeneisit objetiivisesti seuraamaan näin monen ihmisen sairastelua.

Minä selvisin elossa 2020 vaikka en ottanut rokotetta.
Sain koronan 2021 ja 2023 kummallakin kerralla sain vain lievän tautimuodon

Olen edelleen elossa, mistä todisteena mm se että käyn amk:ssa opiskelemassa laboratorio alan tutkintoa

300 henkilön otanta vaatii jo kattavaa tilastointia ja seurantaa, jotta pystyisit tarkastelemaan heidän sairastumisiaa. Kun 300 ihmisen vointia tarkastelee "mutu" tuntumalla, saa omat näkemykset turhan paljon valtaa arvioitaessa tilannetta. Meillä kaikilla on tapana kiinnittää huomiota asioihin, jotka tukevat omaa näkemystämme.
Pahoittelut, mutta en usko mitenkään, että kykeneisit objetiivisesti seuraamaan näin monen ihmisen sairastelua.
Joo ei nästä takuuseen voi mennä mutta omalla ilmoituksella: My club, nimenhuuto, asiakkaat, tutut, tutun tutut, ystävät jne.

Oho.
Olenpa sitten mieheni kanssa poikkeus, molemmilla kolme rokotusta eikä olla sairastettu moneen vuoteen mitään. Nyt on eka kertaa kurkku vähän arka ja saattaa olla flunssa tulossa.
En tiedä poikkeuksista, mutta itse olen törmännnyt tähän toiseen puoleen ja se on kyllä antanut kuvan että rokotetut ovat sairastelleet enemmän.

Yhteistyössä