Relaatio 1096

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NonnaNoppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NonnaNoppa

Aktiivinen jäsen
28.07.2024
967
43
28
Tämän kanssa jumissa, kiinnostaisi tietää onko kaikilla samat jumit, vai saisiko tätäkin jotenkin yhteistyöllä maaliin? =)

Mulla on ruutu 2 valmis, ruudussa 3 puuttuu ruo 4 ja sen viereinen por 8 , ja ruudussa 1 on sitten enemmän puutteita. Esim. pääsanasta vasemmalle 14, ylhäällä vap 9 ja oikeassa reunassa puuttuu 3 kalaa.

Haluaisin auttaa, mutta tuntuu, että mulla tämä ei etene alkua pidemmälle. Olen saanut pääsanasta kaikki, mutta en siitä eteenpäin. En oikein tajua haetaanko esim. Aal...-sanasta nyt siihen henkilöön liittyviä vai pelkästään sanaan Aal... liittyviä. Joka tapauksessa mikään ei tunnu sopivan.

Haluaisin auttaa, mutta tuntuu, että mulla tämä ei etene alkua pidemmälle. Olen saanut pääsanasta kaikki, mutta en siitä eteenpäin. En oikein tajua haetaanko esim. Aal...-sanasta nyt siihen henkilöön liittyviä vai pelkästään sanaan Aal... liittyviä. Joka tapauksessa mikään ei tunnu sopivan.
Tässä on ajatuksena, että (lähes) kaikki näyttäis olevan nimiä. Eli Simusta lähtee lähtee Aal.. Siitä etsit kuulusia ihmisiä, joiden sukunimi on Aal.. Sitten kyn löydät esim. Alv... niin etsin smannimisiä ihmisiä ja laitat pelkän sukunimen jatkoksi. Jne.

Joo, tää on tosiaan hyvin erikoinen tapaus. Nimestä pomppaa seuraavaan. Oli aika loogisia pomppuja, ja joka ikinen nimi löytyi ainakin sitten wikin nimilistalta, eli siinä suhteessa tää on ollut armollinen rellu että jos ei tule mieleen, ainakin voi löytää.

3 ruudussa samoin, kaiken muun löysin wikipedialla, paitsi noi kaksi sanaa - toiseen ei kertakaikkiaan löydy sanaa, ja toisesta en edes tajua mitä pitäisi etsiä.

1 ruutu on mulle vaikea, oon mielestäni hakannut kaikki mahdolliset sanat sinne mitä wikistä löysin, mutta osaan ei vaan mene mikään, joten en pääse siitä eteenpäin.

Tämän kanssa jumissa, kiinnostaisi tietää onko kaikilla samat jumit, vai saisiko tätäkin jotenkin yhteistyöllä maaliin? =)

Mulla on ruutu 2 valmis, ruudussa 3 puuttuu ruo 4 ja sen viereinen por 8 , ja ruudussa 1 on sitten enemmän puutteita. Esim. pääsanasta vasemmalle 14, ylhäällä vap 9 ja oikeassa reunassa puuttuu 3 kalaa.
Vap 9 on "selvästi muista kalastusmuodoista erotettava, ikivanha kalastusmuoto " (tai siis vap siihen)

• Tykkää
Reactions: NonnaNoppa
Ekalta sivulta puuttuis pääsanasta 8 ja 15. Lisäksi kalasta ylävasemmalle 4 ja 5 jotka yhdistyy keskenään. Sitten ois ylävasemmalla vielä per-13.

14 pääsanasta rannalta tehtävää viskomista.

• Tykkää
Reactions: NonnaNoppa
Ekalta sivulta puuttuis pääsanasta 8 ylös, talvitoimintaa ja 15 oikealle alaviistoon rautalankahäkkyrään houkutellaan. Lisäksi kalasta ylävasemmalle 4 ja 5 jotka yhdistyy keskenään kalan sisällä, kallista hupia Sitten ois ylävasemmalla vielä per-13 kuulostaa mun korviin huonekalulta, mutta ei ehkä ole. En ymmärrä aiheesta rahtuakaan.

14 pääsanasta rannalta tehtävää viskomista. Kiitos, koitan kaivaa tälle vastasanat vielä jostain.

Multa puuttuu 3 kalaa vielä, hau ja ah välissä oleva 5, melkolailla suoraan oikealle 7, ja lah ja sil välissä oleva 5.

1.1 Olisi vielä puutteita:

Ylhäällä keskeltä vasemmalle Pe 6 ja 13 (huonekalu vihje ei auennut)
Pääsanasta vasemmalle He 12 ja 14
Pääsanasta vasemmalle 11
Pääsanasta Ka - Ka - 5
Pääsanasta Ve - Ve - 5

1.1 Olisi vielä puutteita:

Ylhäällä keskeltä vasemmalle Pe 6 ja 13 (huonekalu vihje ei auennut)
Pääsanasta vasemmalle He 12 ja 14
Pääsanasta vasemmalle 11
Pääsanasta Ka - Ka - 5
Pääsanasta Ve - Ve - 5

Pe 6. Miten Pe valmistetaan?
Pe13 Valmistuksessa käytettävä väline

Pääsanasta vasemmalle 11. Kalastusmuoto jota tehdään liikkuvalla veneellä

Loput puuttuu multakin