urheilu/älykello lapsille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa mitään suositella kun en moisia käytä. Varmaan perussääntö on, että mitä kalliimpi, niin sitä parempi. Se on sitten makuasia miten hyvän kellon lapsi tarvitsee. Hintaan liittyen taitaa oleellisin aspekti tuon ikäisillä olla, että kello on riittävän "hieno". Tosin 9-vuotias ei varmaan ole siitä vielä niin tarkka.

Henkilökohtaisesti pyrin välttämään kiinalaisen kulutuselektroniikan ostamista. Eli Xiaomit ja Honorit jäisivät suosiolla pois. Suunto on kotimainen, mikä on hyvä asia, vaikka ei tietenkään aina tai täysin ola Suomessa tehty sekään. Minulla on ollut Suunnon sykemittari, joka oli silloin aikoinaan oikein hyvä ja siinä oli toimiva huolto.

Lapselle ostaisin ilman muuta kellon, joka on tai jonka voi asettaa toimimaan analogisella kellotaululla. Omaan silmään se näyttää aina paremmalta, mutta ennen kaikkea tämän takia:

Taas tää kellofetissi täällä provoilee!🙄

En osaa mitään suositella kun en moisia käytä. Varmaan perussääntö on, että mitä kalliimpi, niin sitä parempi. Se on sitten makuasia miten hyvän kellon lapsi tarvitsee. Hintaan liittyen taitaa oleellisin aspekti tuon ikäisillä olla, että kello on riittävän "hieno". Tosin 9-vuotias ei varmaan ole siitä vielä niin tarkka.

Henkilökohtaisesti pyrin välttämään kiinalaisen kulutuselektroniikan ostamista. Eli Xiaomit ja Honorit jäisivät suosiolla pois. Suunto on kotimainen, mikä on hyvä asia, vaikka ei tietenkään aina tai täysin ola Suomessa tehty sekään. Minulla on ollut Suunnon sykemittari, joka oli silloin aikoinaan oikein hyvä ja siinä oli toimiva huolto.

Lapselle ostaisin ilman muuta kellon, joka on tai jonka voi asettaa toimimaan analogisella kellotaululla. Omaan silmään se näyttää aina paremmalta, mutta ennen kaikkea tämän takia:

Voihan sen noinkin ajatella.

Minulla on itselläni Xiomin MiBand 8. Minulle ihan riittävät toiminnot. Mittaa askeleet, unenlaadun, sykkeen ja stressitasot ja rannekkeesta on helppo valita erilaisia aktiviteetteja, joita mitataan. Riippuu tosi paljon lapsistasi, mitä he kellolta haluavat ja sinusta, miten paljon olet valmis siihen laittamaan rahaa. Voipi olla että nuoriso vaatii sen aidon Apple-kellon, ei kelpaa mikään halpismerkki. Nuoret ovat niin kovin muotitietoisia ja elektroniikka on monelle tärkeä asia. Eli kysy ensin lapsiltasi, mitä he haluavat ja onko heillä toiveita. Sitten lasten kanssa etsitte netissä yhdessä vaihtoehtoja tai käytte liikkeessä. Tai etsit itse 3-4 vaihtoehtoa, joista lapsesi saavat valita mielelisensä.

Yhteistyössä