Tupakan haitoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mä oon vähän ajatellut, että onkohan tupakan haittoja hieman liioiteltu. Tuntuu, että jokapaikassa on suunnilleen ajojahti tupakkaa vastaan. Emmä nyt sano, että se on terveellistä (ja lisäksi on pirun kallista), mutta mitä oon ympäristöäni kattonut niin johtuiskohan monen tupakoijan ongelmat siitä että on muutenkin huonot elintavat.

Mun isoisä on polttanut tyyliin 14-vuotiaasta. Aski päivässä, kaksi parhaassa. Nyt vanhana (yli 80v) polttaa vähemmän ihan tavallisia tupakoita, mutta piippua sitten enempi.

Hän on tosi hyvässä kunnossa. Liikkuu päivittäin luonnossa ja eri askareissa. Syö terveellisesti ja on positiivinen. Ei lainkaan semmoista vanhan miehen katkeruutta.

Suurin osa hänen ikätovereista (miehistä) on jo kuollut ja harvat elossa olevat toimintakyvyltään ihan eri tasolla.

Enempi haitallisena tupakassa pidän niitä hajuja ja muita sivuvaikutuksia. Mutta mun mielestä jos osaa tupakointinsa hoitaa asiallisesti, niin parempi kohtelias tupakoitsija kuin ylikiree terveysintoilija.

Mitäs mieltä? Mun mielestä nimneomaan tupakka otettu syntipukiksi kaikkeen vaikka moni muu asia on vähintään yhtä haitallinen.

Juu ja itse en polta. Ainoastaan teininä tuli hetkellisesti "tupakoitua".

Tupakkaa vastaan on tehty propagandaa järjestelmällistä propagandaa vuosikymmeniä. Se on esimerkki samasta propagandasta mitä nykyään tehdään lihaa, fossiilisia energialähteitä ja vaikka perusheteroutta vastaan.

Juu on se varmaan haitallista mutta haittoja liioiteltu. Minun mies polttaa 2-3 tupakkaa päivässä ja on paremmassa kunnossa kuin 95% ikäisistään.

Tupakointi on pahe siinä kuin joku muukin, mutta ei sen vaarallisempi. Kieltoajattelu on paljon vaarallisempi pahe.

Juu ja en todellakaan tykkää tupakan hajusta ja olen iloinen, että mies tosiaan polttaa vain iltaisin ja peseytyy sen jälkeen.

Kellään ei ole kiistattomia todisteita tupakan haitoista. Niissä ei ole osattu ottaa huomioon sitä, että ainakin osa haitoista voi tulla muualta.

Tunnen monta tupakoitsijaa ja jos heillä muut elämäntavat kunnossa, niin ovat hyvässä hapessa. Mut se on kyllä totta, että moni tupakoitsija elää tosi epäterveellisesti muutenkin.

Kellään ei ole kiistattomia todisteita tupakan haitoista. Niissä ei ole osattu ottaa huomioon sitä, että ainakin osa haitoista voi tulla muualta.

Tunnen monta tupakoitsijaa ja jos heillä muut elämäntavat kunnossa, niin ovat hyvässä hapessa. Mut se on kyllä totta, että moni tupakoitsija elää tosi epäterveellisesti muutenkin.
Aivan täydellistä hörhöilyä. Tupakan yhteys keuhkosyöpään oli tiedossa jo 50-luvulla. Tupakointi on edelleen suurimpia terveysongelmia yhteiskunnassamme vaikka se on vähentynyt vuosien saatossa.

Filtteri muuten ei suodata niitä haitallisia aineita merkittävästä. Tupakan savu vain sisältää kemikaaleja jotka värjää filtterin niin että se näyttäisi likaiselta. Tupakkateollisuus harhautti niillä filttereillä aivan samalla tavalla kun kevytsavukkeilla ja nyt parhaillaan sähkösavukkeilla.

Yhteistyössä