V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko sinusta tullut ihan frigidi?Olipa hauska ukko!![]()
Mutta kun hampun ja varmaan Lissunkin mielestä Suomen valtio KAAPPASI sen viattoman putleria palvelevan harmittoman rahtialuksen”Hampupipi-asianajaja” olisi voinut sanoa suoraan, että laivan porukka yllätettiin housut kintuissa.
Ihan kuin olisi Kummelia katsonut.
Tai vähän korkeamman asteen aspergerJoku ihmeen ADHD gubbe
Joo
Tuli mieleen eräs ihan 1:1: naapuri. Laajalti täällä tunnettu paikallinen ADHD
Setis]
Rönsyilevien ja pirullisten kirjoitustesi perusteella tarkoitat henkilöllä verhoillusti itseäsi.
Jos pitää paikkansa niin ÅhÅ! Tämä tieto tuli kyllä vähän yllätyksenä minulle.Meren alla kulkevia kaapeleita katkeaa vuosittain 150-200 kpl.
Suurimpana syynä laivojen ankkurit 45 prossaa ja toiseksi suurimpana syynä kalastusalusten pohjatroolit.
Lainaus:Jos pitää paikkansa niin ÅhÅ! Tämä tieto tuli kyllä vähän yllätyksenä minulle.
Kiitos infosta!Lainaus:
Tutkimusjohtaja Martti Lehto Jyväskylän yliopistosta kertoo, että maakaapeleiden tapaan myös merikaapeleiden vauriot ovat yleisiä:
– Esimerkiksi globaalissa merikaapeliverkostossa puhutaan 100-150 katkeamisesta vuodessa, jossa ankkurit ja kalastusalusten nuotat niitä rikkovat. Siinä kaapeliyhtiöt tietävät, miten niitä korjataan.
Kaapeleiden katkeilemisen lukumääristä on erilaisia tietoja, 150-300:n väliltä, mutta niin yleistä se on, että jo vuonna 1958 perutettiin järjestö tutkimaan kuinka kaapeleiden katkeilemista voitaisiin estää.
Niin maailmanlaajuisesti tuo määrä ja pääsääntöisesti ennakoitavasti kun kaapelit on rakennettu paikkoihin, joissa pohjatroolataan tai ankkuroidaan säännöllisesti. On aivan eri asia, että kaapeli katkeaa keskellä merta kun joku laahaa ankkuria perässään. Sitä ei tapahdu vahingossa.Meren alla kulkevia kaapeleita katkeaa vuosittain 150-200 kpl.
Suurimpana syynä laivojen ankkurit 45 prossaa ja toiseksi suurimpana syynä kalastusalusten pohjatroolit.
Laivojen ankkureita käytetään myös tasaamaan laivan kulkua esim. myrskyjen aikana.Niin maailmanlaajuisesti tuo määrä ja pääsääntöisesti ennakoitavasti kun kaapelit on rakennettu paikkoihin, joissa pohjatroolataan tai ankkuroidaan säännöllisesti. On aivan eri asia, että kaapeli katkeaa keskellä merta kun joku laahaa ankkuria perässään. Sitä ei tapahdu vahingossa.
Laivojen ankkureita käytetään myös tasaamaan laivan kulkua esim. myrskyjen aikana.
Mukavuuslippulaivoilla, joihin suurelta osin myös kaupallisessa merenkäynnissä ollaan siirrytty, alusten henkilökunta ei ole myöskään yhtä ammattitaitoista kuin ennen ja ankkureiden mereen putoamisia tapahtuu aiempaa useammin.
Mieityttää enemmänkin miksi laiva piti "houkutella" suomen aluevesille ja kaapata voimakeinoin viranomaisten haltuun.
Jos sen avulla yritetään estää Venäjän laillisesti kulkevien alusten kulkemista Itämeren alueella, se voi pahimmillaan johtaa siihen, että Venäjä alkaa saattamaan kauppa-alustensa kulkua sota-alusten turvaamina, joka voi johtaa yhteenottoon Naton ja Venäjän välillä.
Tämänhetkisten tietojen mukaan aluksella ei ole mitään tekemistä Venäjän kanssa, muuta kuin se, että se on hakenut lastinsa Venäjältä ja se on aivan laillista.
Paljonko ja miten Kreml maksaa näistä naurettavista ja onnettomista trollauksista.Laivojen ankkureita käytetään myös tasaamaan laivan kulkua esim. myrskyjen aikana.
Mukavuuslippulaivoilla, joihin suurelta osin myös kaupallisessa merenkäynnissä ollaan siirrytty, alusten henkilökunta ei ole myöskään yhtä ammattitaitoista kuin ennen ja ankkureiden mereen putoamisia tapahtuu aiempaa useammin.
Mieityttää enemmänkin miksi laiva piti "houkutella" suomen aluevesille ja kaapata voimakeinoin viranomaisten haltuun.
Jos sen avulla yritetään estää Venäjän laillisesti kulkevien alusten kulkemista Itämeren alueella, se voi pahimmillaan johtaa siihen, että Venäjä alkaa saattamaan kauppa-alustensa kulkua sota-alusten turvaamina, joka voi johtaa yhteenottoon Naton ja Venäjän välillä.
Tämänhetkisten tietojen mukaan aluksella ei ole mitään tekemistä Venäjän kanssa, muuta kuin se, että se on hakenut lastinsa Venäjältä ja se on aivan laillista.
Nopealla haulla Eagle S aluksesta löytyi seuraavat tiedot.
Alunperin Kiinassa rakennettu 20 vuotta vanha alus, joka tällä hetkellä Arabiemiraattien omistuksessa, pääkonttoriksi merkitty hotelli Mumbaissa.
Aluksen miehistö Intialaisia ja Loydsin vakuutusyhtiön tietojen mukaan aluksessa on turvallisuuspuutteita.
Veikkaan tapahtumien kuluksi seuraavaa.
Joku päättänyt tehdä helpon miljoonatilin hakemalla Venäjältä bensaa ja kuljettamalla sen Euroopan markkinoille.
Hankittu suhtkoht pinnalla pysyvä öljytankkeri, rekisteröity se Cooksaarille, hommattu alukselle halpa miehistö intiasta ja lähdetty matkaan.
Venäjältä lähtemisen jälkeen huomattu jossain vaiheessa, stana vieköön meiltä on pudonnut toinen ankkuri.
Tehty upparit ja yritetty kelata pudonnutta ankkuria takaisin paattiin ja huomattu ettei se onnistu ja koko ankkuri menetetty meren pohjaan operaation seurauksena.
Tehty uudet upparit ja jatkettu matkaa kunnes laiva kaapattu viranomaisten toimesta epäiltynä tahallisesa kaapeleiden vaurioittamisesta.
Persoonallisuushäiriöitä on vaikka muille jakaaHermostuneen oloinen. Yleensähän nämä ovat ihan viilipyttyjä, vaikka puolustettavana olisi sarjamurhaaja.