Heippa mut ootteko lukeneet tuosta sairaaloiden lakkauttamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vilja vaikuttaa näköön kummasti. Luulen, et ne korrensääteet niissä tekee sen, mutta luomuviljasta ei tuu. Niissä kyllä voi olla ergotamiinia, joka heikentää ääreisverenkiertoa
Siis mihin suuntaan se vilja vie näköä. Mä oon kyl syöny viljatuotteita siitä lähtien ku äidin tissistä loppui maidon imeminen 😁 siis tarkoitatko ettet pidä viljasta etkö syö esim puuroakaan koskaan. Mistä sun päiviytäinen ruokavalio koostuu sitten? Ja ainiin kuinka hyvä näkö sulla itellä on? Mistä se ergotamiini tulee?

Jahas..

"Sairaaloiden päivystyspalveluiden supistuksiin saattaa sittenkin tulla vielä muutoksia. Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps.) mukaan Oulaskankaan yöpäivystyksen lopettamista katsotaan vielä uudelleen.
– Tämä tuntuu nyt olevan kompastuskivi ja ja totta kai vielä katsomme sitä uudestaan, että onko sille mahdollista tässä vaiheessa jotakin tehdä, Juuso sanoo Ylelle.
Juuso sanoo samassa yhteydessä, että esitystä sairaaloiden päivystyspalveluiden supistuksista ei voida enää muuttaa. Esityksestä on tarkoitus äänestää eduskunnassa tiistaina."

Siis nyt tää taas muutti mieltään, ihme sekoilua!

"Juuso korjasi viestiään
Iltapäivällä ministeri Juuso korjasi lasuntoaan sosiaalisessa mediassa sekä sähköpostitse MTV Uutisille.
– Oulaskankaan perusterveydenhuollon yöpäivystys on vain yksi osa sairaalaverkkoesitystä, eikä esityksen muuttaminen sen osalta ole tässä vaiheessa enää mahdollista, Juuso kertoo."

Verikokeiden ottaminen ei ole mikään hätätilanne.
Koko pitkän elämäni aikana olen kerran tarvinnut yöpäivystyksen apua ja silloinkin Jämsä ei ottanut vastaan vaan lähetti suoraan Jyväskylään.
Kärsin eteisvärinästä ja sattumanvaraisista rytmihäiriöistä mutta ohje on että jos häiriö jatkuu 24 h niin sitten on hakeuduttava päivystykseen. Pisin on ollut 11 h mutta kun on lääkkeet niin ei mitään hätää koska yleensä läpätys loppuu.
Tarkoitin ettei n tunnin matka terveydenhuollon palveluihin ole mikään mahdoton.

Koko pitkän elämäni aikana olen kerran tarvinnut yöpäivystyksen apua ja silloinkin Jämsä ei ottanut vastaan vaan lähetti suoraan Jyväskylään.
Kärsin eteisvärinästä ja sattumanvaraisista rytmihäiriöistä mutta ohje on että jos häiriö jatkuu 24 h niin sitten on hakeuduttava päivystykseen. Pisin on ollut 11 h mutta kun on lääkkeet niin ei mitään hätää koska yleensä läpätys loppuu.
Tarkoitin ettei n tunnin matka terveydenhuollon palveluihin ole mikään mahdoton.

Ok. Hyvä, että sait avun!

Aika moni näitä päätöksiä kyseisillä alueilla kuitenkin vastustaa.

Siis mihin suuntaan se vilja vie näköä. Mä oon kyl syöny viljatuotteita siitä lähtien ku äidin tissistä loppui maidon imeminen 😁 siis tarkoitatko ettet pidä viljasta etkö syö esim puuroakaan koskaan. Mistä sun päiviytäinen ruokavalio koostuu sitten? Ja ainiin kuinka hyvä näkö sulla itellä on? Mistä se ergotamiini tulee?
se on torajyväsientä.
Luomulihaa ja munakkaita aamuisin. Mantelijauhoa tumman kaakaojauheen sekaan ja siihen nokare luomuhunajaa sekä pähkinätah aa. Luomukvinoaa riisin tilalla ja kanaruokiin kookoskermaa, jossa ei oo levää. Omakasvattamat marjat ja persiljat ja perunat sekä teet

se on torajyväsientä.
Luomulihaa ja munakkaita aamuisin. Mantelijauhoa tumman kaakaojauheen sekaan ja siihen nokare luomuhunajaa sekä pähkinätah aa. Luomukvinoaa riisin tilalla ja kanaruokiin kookoskermaa, jossa ei oo levää. Omakasvattamat marjat ja persiljat ja perunat sekä teet
Oletko koskaan käynyt mittauttamassa kolesteroliarvojasi? Kookoskermaa, kananmunia... armoton määrä kovaa rasvaa.

se on torajyväsientä.
Aah eikös torajyvän siemenistä saanut lsdtä vai oliko et muuten vaan ne siemenet aiheuttaa hallusinaatioita? En nyt muista. Vai ootko maistanut torajyvää koskaan? Onko sul lihas estoi et mitä lihaa et todellakaan syö? Me tehtiin just pitkä lenkki koirien kaa mustki tuli lumiukko ootko millon viimeks tehnyt lumiukkoi tai hangessa lumienkeleitä? Hei mulle tuli harmitus katoin et jee isompi pakkaus uncle bens riisiä ni koppasin mukaan. Nih himas huomasin et ne riisit oli jossain hiton muovipusseissa et mitä hyöytyy et ne on valmis pusseissa? siellä pakkauksen sisällä vaik juuri muovista pitää päästä eroon. Hmm en kyl tosta kvinoasta muista millaista on. Jooh aikoinaan yks hoitaja neuvoi et tee se kana kookokseen ni tulee hyvää. Kiitos muistutit siitä täytyy joku päivä tehdä. Yleensä jos ostan kanan suikaleita ni se on hunajamarinaadissa onko hunaja marinaadi sun mielestä ok?

Jos ihminen lähtee päivystykseen yöaikaan, näkisin, että tilanne on silloin akuutti.
Ei ole tainnut mennä aikoihin enää niin. Kun on seurannut viimeisen viiden vuoden aikana Jodelissa kaupungissa nuoremman väen menoa, niin yöpäivystykseen mennään nykyään vain "Koska mulla on oikeus" ja "Koska mun pitää päästä just silloin samalla hetkellä kun sairastuin, kun oon veroja maksanut" ja "Miksi alkaisin kärsimään mistään vaivasta tuntiakaan, jos sen voi hoitaa pois heti" ja jopa "Kun mulla nyt vaan sattuu olemaan silloin yöllä parhaiten aikaa" Ei ihme että yöpäivystykset loppuu, kun siellä juostaan sellaisten vaivojen takia mitkä vois odottaa aamuun tai jotka ei ole edes minkäänlainen päivystysasia.

Hhmm..

"11 perussuomalaisten paikallisyhdistystä sanoutuu irti hallituksen esityksestä – haapavetiset mukana vetoomuksessa"

Taitaa aluevaaleissa PS:n kannatus sulaa oikein kunnolla.

"Lakkautusuhan alla olevan Oulaskankaan sairaala-alueen perussuomalaiset paikallisyhdistykset vaativat yöpäivystyksen säilyttämistä.
11 paikallisyhdistystä vaativat, että hallituksen esitys sairaalaverkon leikkauksista valmistellaan uudelleen. He ovat lähettäneet hallitukselle yhteisen vetoamuksen asiasta.
Yhdistysten mukaan esitys on Oulaskankaan osalta huonosti valmisteltu, eikä se tuo säästöjä. Esitys on heidän mukaansa ristiriitainen eikä sen vaikutuksia esimerkiksi potilasturvallisuudelle ole riittävästi huomioitu.
Oulaisissa järjestettiin eilen mielenilmaus, jossa tuotiin esiin samoja syitä lakkautuksen perumiselle."

Nelisenkymmentä kuulijaa..

Ministeri Riikka Purra pysähtyi maakuntamatkallaan Iisalmessa. Yöpäivystykseen hänellä ei ole riittävää kompetenssia, eikä hän tunne yksityiskohtia mielestään tarpeeksi hyvin.

Valtiovarainministeri Riikka Purran (ps.) pikainen vierailu Iisalmen torilla ei osoittautunut miksikään massatapahtumaksi, mutta nelisenkymmentä kiinnostunutta ympäröi ministerin perussuomalaisten toriteltan liepeillä ja ”tappituntumalle” päässeet saivat myös vaihtaa Purran kanssa ajatuksia haluamistaan aiheista."

"Perussuomalaisista eronnut Janne Kuoppamäki pettyi puolueen sairaalakantoihin – eikä hän ole ainoa Oulaskankaan alueella
Oulaskankaalla järjestettiin surumarssi päivystykselle. Iso osa mielenosoittajista uskoi, että hallituksen rivit voisivat rakoilla ja sairaalaverkkouudistus kaatuisi.

Paikalla oli myös sairaalan henkilökuntaa. Oulaskankaalla odotetaan lähipäivinä tietoa yt-neuvotteluiden tuloksista.
Sairaanhoitaja Jonna Hietajärvi sanoo, että jos hänelle ei ole töitä Oulaskankaalla, vaihtoehtona on esimerkiksi alanvaihto. Työt Oulussa eivät kiinnosta, sillä hänen kotipaikkakunnaltaan Ylivieskasta on matkaa Ouluun 130 kilometriä."

Ei ole tainnut mennä aikoihin enää niin. Kun on seurannut viimeisen viiden vuoden aikana Jodelissa kaupungissa nuoremman väen menoa, niin yöpäivystykseen mennään nykyään vain "Koska mulla on oikeus" ja "Koska mun pitää päästä just silloin samalla hetkellä kun sairastuin, kun oon veroja maksanut" ja "Miksi alkaisin kärsimään mistään vaivasta tuntiakaan, jos sen voi hoitaa pois heti" ja jopa "Kun mulla nyt vaan sattuu olemaan silloin yöllä parhaiten aikaa" Ei ihme että yöpäivystykset loppuu, kun siellä juostaan sellaisten vaivojen takia mitkä vois odottaa aamuun tai jotka ei ole edes minkäänlainen päivystysasia.
👍👍👍

ollaan oltu terveitä kaiken aikaa ja pari koronaqkin oli hyvin lieviä. Eikä oo asiaa ollut lääkäriin. Luulis et jossain olossa näkyisi.
Se Sydänmerkki ainakin on ihan hömppää - niitä ei osteta.
Kyllä se kolesteroli näkyy mm silmänpohjan kuvauksissa, UÄ tutkimuksissa, verikokeissa.... Ihmiselle petollinen aine koska voi tukkia ennen pitkää jonkin henkeä ylläpitävän suonen. Toisaalta lähtö on nopea.

Yhteistyössä