K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei ole mitään varmuutta että K tulee olemaan monellakaan ulkkarifestarilla ens vuonna. Ei sinne niin vaan päästä. Ja alternatiivi-artistina ei voi pyytää liian korkeaa keikkapalkkiota ulkomailla kun tarjolla on tuhat muuta artistia tilalle.
Lähinnä luulen, että kyse on siitä haluaako K mennä. Suomessa keikkailu voi olla kesällä paljon kannattavampaa. Eiköhän K:n taustalla Euroopan festareille pääse. Sehän sai Viisujen jälkeen yli 70 maasta kutsuja. Tietysti aikaa on mennyt, mutta tunnetaan se edelleen. Ei tietysti kaikille festareille ja ei pääesiintyjäksi, mutta eiköhän pääsee. Pääsihän Joksutkin vaikka on paljon tuntemattomampi ja pienempi artisti.

vierailija
Saapa nähdä onko Mikkeli Joksujen eka Suomi-keikka ilman Kärpän läsnäoloa. Tai mistä me tiedetään, että K:n puolella pistetään aikatauluja uusiksi ja luvattu tuntuva alennus keikkahinnassa, että pääsee esiintymään samalla festareilla. Siinä torjutaan myös pari isoa Euroopan festarikeikkaa. 🤣
Äsh, tämä oli vain vitsi tuosta viikonlopusta. Tottakai K. keikkailee ulkomailla. Vai keikkaileeko sittenkään elokuun tuona viikonloppuna?? 🤭

vierailija
Lähinnä luulen, että kyse on siitä haluaako K mennä. Suomessa keikkailu voi olla kesällä paljon kannattavampaa. Eiköhän K:n taustalla Euroopan festareille pääse. Sehän sai Viisujen jälkeen yli 70 maasta kutsuja. Tietysti aikaa on mennyt, mutta tunnetaan se edelleen. Ei tietysti kaikille festareille ja ei pääesiintyjäksi, mutta eiköhän pääsee. Pääsihän Joksutkin vaikka on paljon tuntemattomampi ja pienempi artisti.
Eiköhän harkiten noita tule tekemään. Enemmän varmaan Suomessa, mutta en ihmettelisi, jos olisi joillakin muiden maiden festareilla ens kesänä. Baltian suurimmat festarit viime kesänä oli ainakin menestys.

vierailija
Sitä minäkin luulen, että K ei välttämättä halua Eurooppaan tarpeeksi vahvasti että ottaisi vastaan festarikutsuja joista ei makseta tarpeeksi. Eli niitä ulkkarifestareita saattaa hyvässä lykyssä olla tyyliin 1-2, tai jopa ei yhtään. Artistit joilla on intohimo ulkomaille ovat halukkaita tekemään mahdollisimman paljon festareita ensimmäiset vuodet vaikka tienestit ois maltilliset, kuten Joksut tekee, ja sillä kasvatetaan fanikuntaa.

vierailija
Sitä minäkin luulen, että K ei välttämättä halua Eurooppaan tarpeeksi vahvasti että ottaisi vastaan festarikutsuja joista ei makseta tarpeeksi. Eli niitä ulkkarifestareita saattaa hyvässä lykyssä olla tyyliin 1-2, tai jopa ei yhtään. Artistit joilla on intohimo ulkomaille ovat halukkaita tekemään mahdollisimman paljon festareita ensimmäiset vuodet vaikka tienestit ois maltilliset, kuten Joksut tekee, ja sillä kasvatetaan fanikuntaa.
Mä taas luulen, että K näkee ne realiteetit, mihin kannattaa mennä ja yrittää mennä. Suomen markkinoilta saa parhaan tilin, niin ei varmasti tule niitä keikkoja jättämään väliin. Eurooppaan on jo päässyt ja festarit, missä ollut isoja, joten ei ihan millä hinnalla vaan lähde. Ja tuo Eurosonic voi tosiaan tuoda uusia mahdollisuuksia, mutta uskon, että pääosin Suomessa kesän keikkailee. Ja ehkä pari kolme eurofestaria päälle hyvillä sloteilla.

vierailija
Mä luulen K:n Euroopan-ura on aikalailla tässä mikä nyt on ollut, eli varmaan toi kuukauden kiertue kerran vuodessa on se mikä tulevaisuudessakin tulee olemaan, plus ehkä yks festari jossain lähimaassa per kesä. Fanikunnan laajennykset ulkomailla vaatisi ihan liikaa töitä, ja kilpailu on kova. Siihen vaaditaan valtava intohimo ja valmius antaa enemmän kuin pienimmät mahdolliset panokset silloin tällöin, ja siloinkin se on vaikeaa.

vierailija
Mä taas luulen, että K näkee ne realiteetit, mihin kannattaa mennä ja yrittää mennä. Suomen markkinoilta saa parhaan tilin, niin ei varmasti tule niitä keikkoja jättämään väliin. Eurooppaan on jo päässyt ja festarit, missä ollut isoja, joten ei ihan millä hinnalla vaan lähde. Ja tuo Eurosonic voi tosiaan tuoda uusia mahdollisuuksia, mutta uskon, että pääosin Suomessa kesän keikkailee. Ja ehkä pari kolme eurofestaria päälle hyvillä sloteilla.
Jep uskon tähän myös. Strategia on luotu ja esim tuo Eurosonic on hyvä alusta luoda tulevaisuutta Euroopassa. En usko, että lähtee dinofestien kaltaisille keikoille Eurooppaan vaan yritetään kunnon festareille. Mutta sinänsä Suomen markkinat on niin isot nyt, ettei ole mikään pakko.

vierailija
Mä luulen K:n Euroopan-ura on aikalailla tässä mikä nyt on ollut, eli varmaan toi kuukauden kiertue kerran vuodessa on se mikä tulevaisuudessakin tulee olemaan, plus ehkä yks festari jossain lähimaassa per kesä. Fanikunnan laajennykset ulkomailla vaatisi ihan liikaa töitä, ja kilpailu on kova. Siihen vaaditaan valtava intohimo ja valmius antaa enemmän kuin pienimmät mahdolliset panokset silloin tällöin, ja siloinkin se on vaikeaa.
Näin vois ajatella, mutta luulen, että yllättyi positiivisesti eurotourista, kun tuli lisäkeikat ja keikkapaikkoja korotettiin. Ja nyt voi vielä saada lisänäkyvyyttä ja keikkoja tuon Hollannin tammikuun jutun takia, niin uskon, että on kiinnostusta muuallekkin kuin Suomen markkinoille. Intohimo ja halukkuus ei välttämättä näy sillä tavalla, että sinkoilee joka paikkaan ja silti ei tule tulosta. Kun tekee harkitusti asiat usein johtaa parempaan tulokseen😊

vierailija
Jep uskon tähän myös. Strategia on luotu ja esim tuo Eurosonic on hyvä alusta luoda tulevaisuutta Euroopassa. En usko, että lähtee dinofestien kaltaisille keikoille Eurooppaan vaan yritetään kunnon festareille. Mutta sinänsä Suomen markkinat on niin isot nyt, ettei ole mikään pakko.
Jos yliarvioi oman menekkinsä ja suosionsa niin silloin voi jäädä nuolemaan näppejään. Jos käykin ilmi että Eurosonicinkin jälkeen mitkään "kunnon" festarit ei olekaan kiinnostuneita, niin sitten eletään jo kevättä ja kesän keikkalista ammottaa yhä tyhjyyttään. Silloin joutuu joko pitämään välivuoden tai kysymään jos jotkun pienemmät Suomi-festarit ottaisi messiin alennettuun hintaan, koska festarit ovat silloin jo käyttäneet isojen artistien buukkausbudjetit.

vierailija
Millä tavalla pienimmät mahdolliset panostukset? K sai Viisuista jo sen verran tunnettavuutta, että ei sen tarvitse ihan nollasta lähteä. Se että olet ylivoimainen yleisön suosikki maailman suurimmassa laulukilpailussa tarkoittaa, että ei ole ihan tuntematon artisti. Ja sen mitä on Euroopassa tehnyt niin täysillä on panostanut, eikä 17-19 ulkomaan keikkaa pelkästään syksyllä ole mitenkään vähän. Tietysti ei ole valmis vaihtamaan kieltä tai pelkästään kiertämään Eirooppaa kun Suomessakin on vielä jalasijaa varmistettava ja jollakin elettävä. En tiedä mitä K suunnittelee, ehkä nykyisen kaltaista tilannetta, mutta on sanonut haluavansa panostaa ulkomaille vielä isommin.

vierailija
K on suurimmalta osilta unohdettu Euroopassa. Sillä on oma pieni fanikuntansa ja viisufanit muistaa, ja ehkä jotkut alternatiivipiirin musiikki-ihmiset. Eihän levystäkään kukaan Euroopassa ollut kiinnostunut tekemään edes haastista.

vierailija
Näin vois ajatella, mutta luulen, että yllättyi positiivisesti eurotourista, kun tuli lisäkeikat ja keikkapaikkoja korotettiin. Ja nyt voi vielä saada lisänäkyvyyttä ja keikkoja tuon Hollannin tammikuun jutun takia, niin uskon, että on kiinnostusta muuallekkin kuin Suomen markkinoille. Intohimo ja halukkuus ei välttämättä näy sillä tavalla, että sinkoilee joka paikkaan ja silti ei tule tulosta. Kun tekee harkitusti asiat usein johtaa parempaan tulokseen
Tämä. K vaikuttaa harkitsevalta ja suunnitelmalliselta uransa kanssa. Siellä taustalla voi olla vaikka mitä suunnitelmia muhimassa, joista ei vielä tiedetä. Ei sinkoilu tai suuret puheet etukäteen ole yhtään K:n tyyliä. Ehkä on nyt päättänyt yrittää vähän kokeilla laajemmin ulkomaita. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä on tulossa.

vierailija
Jos yliarvioi oman menekkinsä ja suosionsa niin silloin voi jäädä nuolemaan näppejään. Jos käykin ilmi että Eurosonicinkin jälkeen mitkään "kunnon" festarit ei olekaan kiinnostuneita, niin sitten eletään jo kevättä ja kesän keikkalista ammottaa yhä tyhjyyttään. Silloin joutuu joko pitämään välivuoden tai kysymään jos jotkun pienemmät Suomi-festarit ottaisi messiin alennettuun hintaan, koska festarit ovat silloin jo käyttäneet isojen artistien buukkausbudjetit.
No tuskin tulee käymään, K:n tiimi on sen verran fiksu, ettei laske mitään jos-varaan. Mutta varmasti on mietitty myös jotain Euroopan keikkoja kesälle, pääosin varmasti Suomessa.

vierailija
K on suurimmalta osilta unohdettu Euroopassa. Sillä on oma pieni fanikuntansa ja viisufanit muistaa, ja ehkä jotkut alternatiivipiirin musiikki-ihmiset. Eihän levystäkään kukaan Euroopassa ollut kiinnostunut tekemään edes haastista.
Höpö höpö. Kyllä K muistetaan. Mistä tiedät mitään ihmisten kiinnostuksesta tehdä haastatteluja? Nämä on taas näitä omasta päästä keksittyjä. 😄

Yhteistyössä