Kesäkuiset 2025 ☀️

Meillä aloitellaan muuttoa ja oon miettinyt pitäisikö kuitenkin käydä vielä yhdessä ultrassa. Nyt ei tietysti viitsi mitään sohvia alkaa kantamaan ja harmittaa jos raskaus onkin loppunut ja sitten himmailee turhaan. 🤔 Muutossa olisi niin näppärää että olis täysillä mukana.

Mulla siis oireet edelleen loistaa poissaolollaan, ainoa että vatsaa ja suoraan sanoen emätintä vihloo ja särkee etenkin työpäivän jälkeen aika tavalla. Se on ollut onnistuneissakin raskauksissa ihan sama tilanne että sinänsä en huolehdi kipujen takia. Lähinnä vaan mietityttää kun ei niin mitään muuta oiretta ole. Ja tietysti sitten tämä ikäkin. Hyvin pieni osa mun ikäisistä enää luomusti raskautuu ja keskenmenon todennäköisyys oli 51 prosenttia jonkun gynekologin haastattelun mukaan. Mulla aiemmissa raskauksissa esimerkiksi vatsa pullahtanut esiin jo hyvinkin näillä viikoilla turvotuksen vuoksi, nyt turvotustakin vaan iltaisin.

Huhheijaa, että viikonlopun aamut ovat olleet haasteellisia. En tiedä, onko tää "vapaa" ja rauha syynä sille, että ehtii voimaan pahoin.
Keittiössä yökin, lapsetkin jo kyselee, mikä hätänä.

Siskolleni eilen lenkillä kerroin, tuntuu, että tässä on ollut niin yksin kaikkien ajatusten kanssa, kun vain miehen kanssa ajatuksia tulevasta vaihdettu. Sisko oli ihan hämmästynyt, ei osannut odottaa yhtään tuollaista uutista, kun olen kaikille vannottanut, ettei meille enempää, kun kuopuksen odotusaika ja vauva-aika sekä lapsuus 3 ikävuoteen asti oli aika haastavaa. Ja nyt kun elämä on helpottanut ja meillä on jo isot lapset niin harva varmaan osaa odottaa, että vielä yksi.

Ilmottaudun odotuslistaan ensi viikon ultran jälkeen, mikäli vauva on edelleen tulossa. Jännittävä viikko tulossa, toivottavasti aika menee nopeasti.

Aloitimme muuttopuuhat, saimme talon myytyä ja nyt pitäisi muuttaa väliaikaiseen vuokra-asuntoon rakennusprojektin ajaksi. Ennen joulua ajateltiin talo luovuttaa uusille, joten on tässä onneksi aikaa vielä katsoa tavaroita läpi ja hankkiutua mahdollisimman paljosta tavarasta eroon 🙏🏼

Tänään rv 6+0 ❤

Meillä aloitellaan muuttoa ja oon miettinyt pitäisikö kuitenkin käydä vielä yhdessä ultrassa. Nyt ei tietysti viitsi mitään sohvia alkaa kantamaan ja harmittaa jos raskaus onkin loppunut ja sitten himmailee turhaan. Muutossa olisi niin näppärää että olis täysillä mukana.

Mulla siis oireet edelleen loistaa poissaolollaan, ainoa että vatsaa ja suoraan sanoen emätintä vihloo ja särkee etenkin työpäivän jälkeen aika tavalla. Se on ollut onnistuneissakin raskauksissa ihan sama tilanne että sinänsä en huolehdi kipujen takia. Lähinnä vaan mietityttää kun ei niin mitään muuta oiretta ole. Ja tietysti sitten tämä ikäkin. Hyvin pieni osa mun ikäisistä enää luomusti raskautuu ja keskenmenon todennäköisyys oli 51 prosenttia jonkun gynekologin haastattelun mukaan. Mulla aiemmissa raskauksissa esimerkiksi vatsa pullahtanut esiin jo hyvinkin näillä viikoilla turvotuksen vuoksi, nyt turvotustakin vaan iltaisin.
minkä ikäinen olet? Kova keskenmeno prosentti kyllä 😬 on nää raskaudet vaan suuria ihmeitä ..

Mulla iskee vellova huono-olo jos liian nälkä tulee, iltasin JÄRKKY väsymys, palelee (normaalisti aina hiki) ja tuntuu paine alhaalla varsinkin pissalla käydessä. Ehkä meinaan yrittää malttaa odottaa NT- ultraan.. eikös se tuu joskus joulukuussa.
7. Viikko menossa ja edelleen soittamatta neuvolaan 😅 ens viikolla pitää soittaa että ehtii verikokeet yms ajallaan. Nipt tarjotaan vissiin 40+ odottajille?

• Tykkää
Reactions: Msrko31
minkä ikäinen olet? Kova keskenmeno prosentti kyllä on nää raskaudet vaan suuria ihmeitä ..

Mulla iskee vellova huono-olo jos liian nälkä tulee, iltasin JÄRKKY väsymys, palelee (normaalisti aina hiki) ja tuntuu paine alhaalla varsinkin pissalla käydessä. Ehkä meinaan yrittää malttaa odottaa NT- ultraan.. eikös se tuu joskus joulukuussa.
7. Viikko menossa ja edelleen soittamatta neuvolaan ens viikolla pitää soittaa että ehtii verikokeet yms ajallaan. Nipt tarjotaan vissiin 40+ odottajille?
Joo, yli 40- vuotiaille tarjotaan ja täytän 43. Kauheeta ajatellakin. 😟

Muakin jännittää tää alkuraskaus. Ikä tietenkin, mutta yhden km kokeneena jännittäis, vaik en 4-kymppinen olisikaan..
Jos ekassa ultrassa löytyy pikkuinen ja kaikki on hyvin, sitten vasta huokasen kunnolla eka kerran.😁

Tää sokeri ja makeat juttu on kyllä tosi hassua. Nyt en enää pysty syömään punasia omenoita, on liian makeaa, nyt menee keltanen/vihreä omena.😆 Kirsikkatomaatit ja piimä.😋
Karkkilakko jatkuu edelleen.💪

Etova olo on helpottanut ja väsymys on tullu tilalle.😵😴

Täällä alkoi rv 10 ja eka neuvolakäynti takana. Eipä vielä kuunneltu sydänääniä. Seuraavaa ultraa odotellessa pitää nyt jännittää vielä muutama viikko. Täällä kaikki saavat Nipt-verikokeet halutessaan. Neuvolan"täti" (varmaan itseäni nuorempi 🤭) oli mukava ja paljon oli asiaa. Sokerirasitukseen täytyy mennä myös.

Olo ollut melko oireeton paitsi väsymys vaivaa. Nyt tuli yöllä kurkkukipu myös. Ummetus myös aiheuttaa turvotusta eli ei tämä olo kovin energinen ja hehkeä ole.😆

Täällä alkoi rv 10 ja eka neuvolakäynti takana. Eipä vielä kuunneltu sydänääniä. Seuraavaa ultraa odotellessa pitää nyt jännittää vielä muutama viikko. Täällä kaikki saavat Nipt-verikokeet halutessaan. Neuvolan"täti" (varmaan itseäni nuorempi ) oli mukava ja paljon oli asiaa. Sokerirasitukseen täytyy mennä myös.

Olo ollut melko oireeton paitsi väsymys vaivaa. Nyt tuli yöllä kurkkukipu myös. Ummetus myös aiheuttaa turvotusta eli ei tämä olo kovin energinen ja hehkeä ole.
Joo, eihän ne neuvolassa kuuntele sydänääniä vielä noin aikasessa vaiheessa, kun ne eivät todennäköisesti vielä kuulu. Sitten kun alkaa olee 11 viikkoa täynnä, niin hyvin voi jo kuulua. Riippuu monesta tekijästä kuuluuko vielä tuolloinkaan.

Mulla olis huomenna eka neuvola.

• Tykkää
Reactions: RLiisukka
Voiko hcg arvoista päätellä keskenmenoa? Vai voiko arvo nousta normaalisti vaikka alkio olis jo kuollut? Epäilen että olis kkm mut muistelen että edellisissä kkm se hcg olis lähtenyt laskemaan aika nopeasti mutta nyt arvo on jatkanut tasaista nousua. Raskaus oireet kuitenkin hävisi kuin tuhka tuuleen. Huomenna ultra, pelottaa hitosti et löytyykö sieltä enää mitään.

vierailija
Voiko hcg arvoista päätellä keskenmenoa? Vai voiko arvo nousta normaalisti vaikka alkio olis jo kuollut? Epäilen että olis kkm mut muistelen että edellisissä kkm se hcg olis lähtenyt laskemaan aika nopeasti mutta nyt arvo on jatkanut tasaista nousua. Raskaus oireet kuitenkin hävisi kuin tuhka tuuleen. Huomenna ultra, pelottaa hitosti et löytyykö sieltä enää mitään.
Mikä viikko sulla menossa?
Oireethan voi hävitä, vaikka kaikki ok. Jollain helpottaa jo 8-9 viikoilla, mut viileistään 12 viikkoon mennessä pahaolo ja väsymys helpottaa jo paljonkin tai kokonaan.
Nää on aina niin yksilöllisiä.

Onneksi huomenna selviää sulle, toivottavasti kaikki on hyvin.❤

• Tykkää
Reactions: aries90
Mikä viikko sulla menossa?
Oireethan voi hävitä, vaikka kaikki ok. Jollain helpottaa jo 8-9 viikoilla, mut viileistään 12 viikkoon mennessä pahaolo ja väsymys helpottaa jo paljonkin tai kokonaan.
Nää on aina niin yksilöllisiä.

Onneksi huomenna selviää sulle, toivottavasti kaikki on hyvin.
Pitäis olla 8+0 mutta viime ultrassa sanoivat että muutaman päivän pienempi eli ehkä 7+4 .. viikonloppuna oli tosiaan vuotoa ja kipuja, kaksi edellistä mennyt kesken just näin, eka on vähän vuotoa ja sit pitää lähteä tyhjennykseen kun onkin alkio jo kuollut 🙄

Yhteistyössä