"Muslimien määrä kasvaa, mutta suomalaisten asenteet heitä kohtaan pysyvät samana – tutkija: Tottumista ei ole tapahtunut"

vierailija
En koe saaneeni pataan missään keskustelussa. Itsehän aloit jauhaa jostain kuvitelluista ongelmistani. Typeräähän sellainen on.
Ai ei se
Katujengit ovat ongelma. Maahanmuuttajien kielitaidon puute on ongelma. Maahanmuuttajien työllisyysaste on ongelma. Maahanmuuttajien rikollisuusaste on ongelma. Voihan sitä sulkea korvansa ja silmänsä ja väittää, että mitään ongelmia ei ole. Tämä ei kuitenkaan poista ongelmia mihinkään.
Sit ollukkaan lista ongelmista.

vierailija
Voi kultapieni, nämä ovat yhteiskunnallisia ongelmia, vaikka miten haluaisit sulkea silmäsi niiltä. Ja sinä vain pahennat ongelmia kieltämällä niiden olemassaolon.
Et sä oo osoittanu mitään yhteiskunnallista. Heittelet vaan päästäs jotain ihme juttuja, joihin uskot ja sanot typeräksi niitä, jotka ei lähe näihin sun juttuihin mukaan.
Eli nyt minä olen osa ongelmaa. Kerro ihmeessä lisää! (Sarkasmia, älä oikeesti kerro).

Et sä oo osoittanu mitään yhteiskunnallista. Heittelet vaan päästäs jotain ihme juttuja, joihin uskot ja sanot typeräksi niitä, jotka ei lähe näihin sun juttuihin mukaan.
Eli nyt minä olen osa ongelmaa. Kerro ihmeessä lisää! (Sarkasmia, älä oikeesti kerro).
Maahanmuuttajien huono kotoutuminen on yhteiskunnallinen ongelma, eikä mikään "ihme juttu". Ruotsista voimme seurata, miten käy, kun ongelma kielletään vuosien ajan ja lopulta ongelma on niin suuri, että sitä on lähes mahdotonta enää korjata. Ihmiset, jotka kieltävät ongelman, ovat osa ongelmaa. Tämä liittyy ihan kaikkiin ongelmiin.

vierailija
Maahanmuuttajien huono kotoutuminen on yhteiskunnallinen ongelma, eikä mikään "ihme juttu". Ruotsista voimme seurata, miten käy, kun ongelma kielletään vuosien ajan ja lopulta ongelma on niin suuri, että sitä on lähes mahdotonta enää korjata. Ihmiset, jotka kieltävät ongelman, ovat osa ongelmaa. Tämä liittyy ihan kaikkiin ongelmiin.
Kato, eka argumentti. Ruotsista löytyy esimerkki.
Nyt vaan puuttuu perustelut enää aiemmille väitteille. No, ehkä joskus.ä vielä. Toivo elää!

Yhteistyössä