4-vuotiaan hiki haisee kainaloissa

  • Viestiketjun aloittaja äiti mami
  • Ensimmäinen viesti
äiti mami
Olen viikon aikana kiinnittänyt huomiota että 4-vuotiaan poikani kainalohiki on alkanut haista. Pitäisköhän olla huolissaan, yleensä ei tuon ikäisellä paidan kainalot tuoksahda hieltä ......googlettamalla epämääräistä tietoa.....huolestuttavaa, joidenkin mielestä ihan normaalia.....onko kellään omakohtaista kokemusta?
 
äiti mami
tuli mieleen se ennenaikainen puberteetti, aivokasvain ja aineenvaihdunnan häiriöt.
Eikö kukaan ole kuullut vastaavasta, omia kokemuksia tai kavereiden lapsella ?
 
Eläpä nyt hermoile siellä.
Juoko poika paljon vettä?

Kyllä mä muistelisin että meidänkin pojalla joskus ihan pienenä
tuoksahti kainalot ja kyllä se ihmetytti. Ihan terve poika oli.
 
"ABCDEFG"
Siskoni lapsi (5-vuotias) tutkittiin juurikin samasta syystä - kainalohiki haisi kuin rankkitynnyri. Veri- /hormonikokeet osittivat, että puberteettihormonit (tai jotkin sennimiset) olivat koholla, mutta mihinkään toimenpiteisiin ei ryhdytä, koska arvot olivat kuitenkin vielä melko lievät. Kolmen kk:n välen pitää käydä testeissä, etteivät arvot vaan nouse. Jos nousevat, niin hormoneililla lääkitään.
 
äiti mami
ABCDEFG oliko siskollasi tyttö vai poika ?
Kyllä tässä pitää vähintään neuvolaan ottaa yhteyttä, jos ei siellä selviä niin lastenlääkärille.
Poika on isokokoinen muutenkin , ja tuli mieleen että juo kyllä tosi vähän vettä.
Diabetes oire on kai aina kova juominen, janotus ja pissattaminen.
Karvoitusta ei sentään näy, tutkin jo kainalot ja alapään....mutta huolestuttaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti mami;30410618:
ABCDEFG oliko siskollasi tyttö vai poika ?
Kyllä tässä pitää vähintään neuvolaan ottaa yhteyttä, jos ei siellä selviä niin lastenlääkärille.
Poika on isokokoinen muutenkin , ja tuli mieleen että juo kyllä tosi vähän vettä.
Diabetes oire on kai aina kova juominen, janotus ja pissattaminen.
Karvoitusta ei sentään näy, tutkin jo kainalot ja alapään....mutta huolestuttaa....
Tottahan sitä kannatta käydä tsekkaamassa tilanne.

Koita saada poika juomaan.
Olen huomannut että mitä enempi lapset juo vettä niin sitä
vähemmän hiki haisee. Ja omalla kohdalla sama juttu.
Voiko hikoamista yhdistää johonkin poikkeavaan, esim. lääkekuuri,
mausteisetn ruoat tms.
 
äiti mami
Ei ole ollut mitään lääkekuuria, vain 1 antibiootti koko elämän aikana ollut.
Ei olla mielestäni syöty mitään uutta ruokaa, eikä erityisiä mausteita.
Juomaan tuota pitää kyllä ihan pakottaa, ei taida oikein tuntea janon tunnetta. Kotona pakotan, päiväkodissa juo tosi vähän.
 
..-..
Tunnen parikin ikäänsä nähden isokokoista tyttöä, joilla on hiki alkanut haista nuorena (toisella 2 ja toisella 3 v) ja toiselle tullut myös finnejä. Kummankin tilannetta vain seurailtu lääkärissä, ei mitään hälyttävää ainakaan vielä 6-vuotiaana.
 
äiti mami
mä seurailen tilannetta, hetken, ja tehostan saippupesuja entisestään, ja otan sitten yhteyttä terveydenhuoltoon jos tämä jatkuu / pahenee. Päiväkotiin vaatteet olen aina vaihtanut joka päivä. Likaisena ei olla.
 

Yhteistyössä