Relaatio 15

vierailija
Jälkijunassa olen aloittanut relaatioiden tekemisen järjestyksessä. Tämä relaatio tyssäsi yhteen sanaan. Mikä tulee ruis-sanasta 6,7 ? Vinkkinä on ollut toisella kielellä. Millä kielellä ja kyllä ruis-sana on aika lyhyt useimmilla yleisillä kielillä.
Vieläkö joku olisi linjoilla, jolta sanat löytyisivät? Voin vastapalveluksena antaa kaikki muut sanat.
 
Jälkijunassa olen aloittanut relaatioiden tekemisen järjestyksessä. Tämä relaatio tyssäsi yhteen sanaan. Mikä tulee ruis-sanasta 6,7 ? Vinkkinä on ollut toisella kielellä. Millä kielellä ja kyllä ruis-sana on aika lyhyt useimmilla yleisillä kielillä.
Vieläkö joku olisi linjoilla, jolta sanat löytyisivät? Voin vastapalveluksena antaa kaikki muut sanat.
secale cereale
 
vierailija
Tekeeköhän kukaan enää näitä vanhoja relaatioita? :D
Mie aloin tekeen näitä alusta asti, ja nyt oon tosiaan tässä 15:ssä menossa. Jos nyt joku sattuisi lukemaan ja auttamaan seuraavien sanojen kanssa näin alkajaisiksi?

Kruunupää:
kuningas 8+2 onkohan joku nimi ja siten jotain järjestyslukuja perässä? minkä maan?

Taruolento:
vampyyri 12
vesi 9 HAKUAMMUNTAA MUTTA JOS SATUT LUKEMAAN, MIKÄ TÄMÄ ON OLISI TOISIKSI VIIMEINEN SANA ENKÄ KEKSI

TSH:
Peter Jackson 9

Kalevala:
Väinämöinen 6

Pääkaupungit:
Montevideo 12
Vietnam 14
Columbo 3+5+5+4+8
Rooma 13+7
 
vierailija
3.1
kazak 9 10 Nursultan Nazarbajev -suora vastaus koska oli niin vaikea
3.2
meteoro vasen 12 sama kuin mitä kysyit lisää yksi vokaali loppuun
ympäristö 7 7 luonnon suojeluun liittyvä asia, kaukaa haettua mutta myös iso asia politiikassa
3.3
tanja alas 15 13 tietty eläinsairaala
taatalo ylös 27 10 maatalouteen liittyvä, liittyy myös korkeamman asteen opiskeluun, tuo 15 13 auttaa paljon
 
  • Tykkää
Reactions: MAG1

Yhteistyössä