Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No siis minua ainakin lähinnä naurattaisi. Naurattaa nytkin kun edes ajattelen asiaa. Ja osaisin erottaa, että siinä en ole minä, vaan jonkun luoma mielikuva ja mielikuvitushenkilö. Tiedän että esim. BC:n tyypit ovat lukeneet itsestään kirjoitettuja ficcejä, ja heitäkin nauratti. Että mitä kaikkea sitä voikaan fanien mielikuvitus tuottaa.
Tää on mielenkiintonen kysymys (siis että miten ite suhtautuis jos näkisi itestään tehtyä materiaalia), ja väitän, että siihen ei voi vastata ennen kuin päätyy sen ite joskus kokemaan.

Opiskeluaikana yks kanssaopiskelija oli kirjottanut musta blogiinsa kaikenlaista tekstiä arvaamatta että kukaan mut tunteva sitä koskaan löytää, ja se oli kyllä yksinomaan ahdistavaa. Ei paljoa naurattanu, kun mietti että missäköhän se mua milloinkin on kyttäämässä ja mitä seuraavaks kirjottaa. Ja tää tapahtu 20 vuotta sitten, ennen netin valtakautta, ja tyyppi oli ajatellu samoin ku me täällä, että ei tekstit tuu ikinä päätymään asianosaisille.
 
vierailija
Tää on mielenkiintonen kysymys (siis että miten ite suhtautuis jos näkisi itestään tehtyä materiaalia), ja väitän, että siihen ei voi vastata ennen kuin päätyy sen ite joskus kokemaan.

Opiskeluaikana yks kanssaopiskelija oli kirjottanut musta blogiinsa kaikenlaista tekstiä arvaamatta että kukaan mut tunteva sitä koskaan löytää, ja se oli kyllä yksinomaan ahdistavaa. Ei paljoa naurattanu, kun mietti että missäköhän se mua milloinkin on kyttäämässä ja mitä seuraavaks kirjottaa. Ja tää tapahtu 20 vuotta sitten, ennen netin valtakautta, ja tyyppi oli ajatellu samoin ku me täällä, että ei tekstit tuu ikinä päätymään asianosaisille.
Mutta toi on eri asia jos on ollut kyttäämistä, panettelua ja juoruja. Mutta jos olisi kirjoittanut fiktiota perustuen sinuun, miltä se olisi tuntunut?
 
vierailija
Mutta toi on eri asia jos on ollut kyttäämistä, panettelua ja juoruja. Mutta jos olisi kirjoittanut fiktiota perustuen sinuun, miltä se olisi tuntunut?
Ei siis ollu panettelua tai juoruja, vaan ihastumisesta kirjottamista ja mun tosielämän ihmissuhteesta raivoamista.

Ja nyt kun kirjotan tätä, niin mulle tulee tunne että en uskois tätä itekään jos lukisin, mutta valitettavasti tää on totta. Silloin ei vielä samalla tavalla tunnettu stalkkaamista ilmiönä, eikä asiaa viety mihinkään eteenpäin, tyyppiä pidettiin vaan vähän reppanana. Joku kai kävi sille sanomassa että ei ehkä kannattais kirjotella tommosia.
 
vierailija
Tää on mielenkiintonen kysymys (siis että miten ite suhtautuis jos näkisi itestään tehtyä materiaalia), ja väitän, että siihen ei voi vastata ennen kuin päätyy sen ite joskus kokemaan.

Opiskeluaikana yks kanssaopiskelija oli kirjottanut musta blogiinsa kaikenlaista tekstiä arvaamatta että kukaan mut tunteva sitä koskaan löytää, ja se oli kyllä yksinomaan ahdistavaa. Ei paljoa naurattanu, kun mietti että missäköhän se mua milloinkin on kyttäämässä ja mitä seuraavaks kirjottaa. Ja tää tapahtu 20 vuotta sitten, ennen netin valtakautta, ja tyyppi oli ajatellu samoin ku me täällä, että ei tekstit tuu ikinä päätymään asianosaisille.
Mistä tiedät et oli sinusta? Oliko ihan siis nimellä mainittu?
 
vierailija
No tuo on normaalin ihmisen reaktio. Ei kyllä jättänyt Bn puheet enää mitään arvailun varaan, joten ihan käsittämätöntä tämä joittenkin "minähän shippaan kun haluan, eikä B sitäpaitsi edes mitään tuollaista sanonut"-meininki.
Vaikutti siltä, et B nimenomaan halusi tuoda esille tämän asian, ja nämä kirjeet Suomesta, aika voimakkaasti, jotenkin vaan jatkoi puhetta, vaikka ei olis "tarvinnut", selkeästi painoi mieltä. Tuntui kyllä pahalta sen puolesta. Toivottavasti ei ikinä törmää noihin ao3 ficceihin tai ainakaan lue niitä. Ne on valtaosa niin hirveetä törkyä hänestä ja Jerestä (ja muista Jokereista jne), et varmastikaan ei tunnu mukavalta.
 
vierailija
Vaikutti siltä, et B nimenomaan halusi tuoda esille tämän asian, ja nämä kirjeet Suomesta, aika voimakkaasti, jotenkin vaan jatkoi puhetta, vaikka ei olis "tarvinnut", selkeästi painoi mieltä. Tuntui kyllä pahalta sen puolesta. Toivottavasti ei ikinä törmää noihin ao3 ficceihin tai ainakaan lue niitä. Ne on valtaosa niin hirveetä törkyä hänestä ja Jerestä (ja muista Jokereista jne), et varmastikaan ei tunnu mukavalta.
Ficeistähän he ovat kuitenkin keskustelleet Jeren kanssa Bojanin itsensä mukaan.
 
vierailija
Kertoikin se syytä tähän? Aika karmivaa kyllä.
Ei siltä varmaan koskaan kukaan kysyny syytä, ja ite en halunnu sille enää puhua sen jälkeen ku olin nähny tekstit. Mutta niiden kesken jotka teksteistä ties, arveltiin syyn olevan se, että se oli ihastunu muhun ja sillä ei ilmeisesti ollu kauheesti kavereita paitsi sit kai sen aikasissa nettiyhteisöissä.
 

Yhteistyössä