K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hyvin on Joksujen kiertue myynyt tähän asti. Slovenian eka loppuunmyyty, Serbian Belgradin loppuunmyyty, vienna myyty joku 80% Slovenian toka puolet lipuista Joksujen mukaan jäljellä ja Mariborkin oli puolet lipuista myyty! Kiva että Joksut pitävät meitä ajantasalla!
Tää on selvästi Krisin sometusvuoroa taas. Mä kaipaan Janin epäkaupallisia tiedotteita tyyliin tuhkakuppi, keksipakettiin photoshopattu nace, ja tekstinä joku dubbi dubbuy tickets
 
vierailija
Mäkin tykkään että on kevyempi osio mut ne osuudet on jotenkin melodialtaan vähän liian yksinkertaisia rallatuksia ja itse kyllästyn niihin osioihin nopeammin kuin muihin osiin biisistä. Muut osiot on todella hyviä, niin itselläni biisejä tulisi kuunneltua paljon ja pidempään, jos ne kertsit olis vähän parempia. Ja kokonaisuutena tykkään kyllä K:n musiikista, sekä vanhoista että uusista biiseistä. Mutta omaan makuun nuo uudempien biisien kertosäkeet on se, mihin toivoisin jotain lisää.
Onkohan yksi syy se että K:n laulutaito rajoittaa? Laulutunteja se varmaan on jo ottanutkin. Vois siis kuvitella että kun sävellyshommissa opitaan lisää ja äänenkäyttökin venyy vähän, niin ihan hyvää on luvassa.
 
vierailija
Mäkin tykkään että on kevyempi osio mut ne osuudet on jotenkin melodialtaan vähän liian yksinkertaisia rallatuksia ja itse kyllästyn niihin osioihin nopeammin kuin muihin osiin biisistä. Muut osiot on todella hyviä, niin itselläni biisejä tulisi kuunneltua paljon ja pidempään, jos ne kertsit olis vähän parempia. Ja kokonaisuutena tykkään kyllä K:n musiikista, sekä vanhoista että uusista biiseistä. Mutta omaan makuun nuo uudempien biisien kertosäkeet on se, mihin toivoisin jotain lisää.
Just tää! Kevyemmät osiot on hieno osa K:n biisejä, ja usein tosi tärkeitä, ja osa hänen genremiksiään. Mutta ne eivät ole yhtä taidokkaasti sävellettyjä kuin ne muut osat, joihin tiimiläisillä on selkeästi paljon syvempää ammatotaitoa ja korvaa. Jos poppiosat saisi näissä biiseissä nostettua samalle innovaatiotasolle kuin d&b/tekno/metalli/räppi osat niin koko biisipaketti olisi aikamoista kultaa.
 
vierailija
Onkohan yksi syy se että K:n laulutaito rajoittaa? Laulutunteja se varmaan on jo ottanutkin. Vois siis kuvitella että kun sävellyshommissa opitaan lisää ja äänenkäyttökin venyy vähän, niin ihan hyvää on luvassa.
Ei ole laulutaidoista kiinni. Hyvä sävelmä on hyvä vaikka olisi heikko lauluääni, ja monet mahtavimmista poppisäkeistäistä sopivat myös keskinkertaisille laulajille. Ongelma on että biisinkirjoittajilla tiimissä ei ole sitä "jotain" mitä tulee poppibiitteihin ja niiden keksimiseen.
 
vierailija
Silloin kun Ruoska oli vielä Suomen spotify listoilla niin noita lukuja pystyi katsomaan... päiväkohtainen jakauma loppukeväällä oli tyyliin 20t kuuntelua Suomessa ja 10-15 t kuuntelua ulkomailla, päivässä siis vähän reilu 30t. Kokonaisuutena koko keväältä vaikutti että jakauma olisi tyyliin 7-8m Suomi, 4-5m ulkomaat. Yhdessä vaiheessa kevättä se päätyi jollekin euroopa-soittolistalle jossa oli joka maasta 2 suosittua biisiä (toinen oli Mirellan biisi) joka nosti sen ulkkarikuuntelut joksikin aikaa melkein samalle päivätasolle Suomen kaa. Eli Ruoska on ulkomailla kolmanneksi eniten kuunneltu K:n biisi, Trafik menee edelle koska sen kuuntelut on enimmäkseen ulkomailta. Mutta enitenhän se on fanien kuuntelussa, ei ulkomailla kuunnella normaalisti suomenkielistä musaa sen enempää kuin Suomessa kuunnellaan Islannin kielistä.
Suomimusa on muuten ihan yllättävässä nousussa! Tästä menee tietty kiitokset kärtsälle ja ccc:lle ❤ Sen siivellä esim. Kuumaa-faneja on pitkin Eurooppaa (ja Australiaa😀). Ei nää määrät nyt mitään merkittäviä ole, mutta näkyy ehkä samaan tapaan kuitenkin kuin vaikka täällä nyt tunnetaan useampiakin slovenialaisia bändejä. Ehkä siis lähinnä merkki taas siitä, että ihmiset ei nykyään jumiudukaan pelkkään englanninkieliseen musaan vaikka sen valta-asema tietysti on edelleen ehdoton.
 
vierailija
Ei ole laulutaidoista kiinni. Hyvä sävelmä on hyvä vaikka olisi heikko lauluääni, ja monet mahtavimmista poppisäkeistäistä sopivat myös keskinkertaisille laulajille. Ongelma on että biisinkirjoittajilla tiimissä ei ole sitä "jotain" mitä tulee poppibiitteihin ja niiden keksimiseen.
Mä oon muuten viime aikoina miettinyt että nyt kun Robinissa on vähän enemmän asennetta kuin ennen niin saisko sen ja K:n sävellystiimejä jotenkin ristiinnaitettua. Siellä ois sitä poppiosaamista ainakin.
 
vierailija
Tää on selvästi Krisin sometusvuoroa taas. Mä kaipaan Janin epäkaupallisia tiedotteita tyyliin tuhkakuppi, keksipakettiin photoshopattu nace, ja tekstinä joku dubbi dubbuy tickets
Jan on varmaan sulkenut somensa ku fandom on löytänyt sen stock-kuvat. Tai ei varmaan niiden takia vaan siksi kun fanit on luonnollisesti löytäneet niitä mainoksiakin joissa sen kuvia on käytetty 😂
 
vierailija
Suomimusa on muuten ihan yllättävässä nousussa! Tästä menee tietty kiitokset kärtsälle ja ccc:lle Sen siivellä esim. Kuumaa-faneja on pitkin Eurooppaa (ja Australiaa). Ei nää määrät nyt mitään merkittäviä ole, mutta näkyy ehkä samaan tapaan kuitenkin kuin vaikka täällä nyt tunnetaan useampiakin slovenialaisia bändejä. Ehkä siis lähinnä merkki taas siitä, että ihmiset ei nykyään jumiudukaan pelkkään englanninkieliseen musaan vaikka sen valta-asema tietysti on edelleen ehdoton.
Tää on hieno juttu ehdottomasti!
 
vierailija
Jan on varmaan sulkenut somensa ku fandom on löytänyt sen stock-kuvat. Tai ei varmaan niiden takia vaan siksi kun fanit on luonnollisesti löytäneet niitä mainoksiakin joissa sen kuvia on käytetty
Mä luulen että se seuraa kiinnostuneena mitä löytyy, koska eihän sillä itsellään ole välttämättä mitään tietoa mihin niitä kuvia on ostettu.
 
vierailija
Kris on vallannut Joksujen somen, ettei Jan mainostaisi pelkällä Nacella keikkalippuja
Nace on kutsunut Krisin kahville ja pyytänyt siltä apua ettei aina joudu lähikuvillaan mainostamaan jotain. Kris on tarjonnut täysmittaista interventiota, mutta eihän se Nace nyt sellasta sentään. Jan saa kuvata sitä niin paljon kuin haluaa kunhan julkaisee vähän vähemmän.
 

Yhteistyössä