Onko täällä paikalla vanhempia jotka ette äänestä persuja mutta kuitenkin mietitte että olisi lapsen koulussa mahdollisimman vähän ma muja?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Persuja tai muita oikeistopuolueita äänestämättömistä sadoista tuhansista järjestäytyneistä työläisistä suuri osa on kriittisiä maahanmuuton suhteen, ja varmasti miettivät myös kouluja, joissa liikaa monikylttyyrisyyttä.
 
Äänestämällä persuja saisit mieleistäsi politiikkaa.
Et vastannu mulle, mutta huikkaan vierestä:

Yllättävän moni on ehkä persujen kanssa samaa mieltä asioista, ja mä olen asiakysymyksissä 90 % samaa mieltä. Mutta harvempi haluaa identifioitua heihin, ja uskon että ihminen äänestää asiakysymysten lisäksi myös persoonaa.

Mulle persut on aavistuksen liian risaisia ja huonosti käyttäytyviä. Joo oon mäkin tällä palstalla rääväsuu, mutta en mä täältä kavereita ole hakemassakaan.

Mutta poliitikolta vaaditaan enemmän.

Tykkäisin kepulaisesta käytöksestä, yhdistettynä persujen rohkeuteen ja kristillisten Jeesukseen, hehheh
 
vierailija
Äänestämällä persuja saisit mieleistäsi politiikkaa.
Juu ei. 1990-luvulla aloitin Perussuomalaisten äänestämisen ja viime vaaleissa sen lopetin kun äänestin Vasemmistoliittoa europarlamenttiin. Kun katson taaksepäin Perussuomalaisten harjoittamaa politiikkaa, siellä on miinapäätös ehdottomana helmenä. Ainoana puolueena PS äänesti Ottawan sopimusta vastaan. Mutta mitä muuta siellä on? Paljon puhetta, mutta hyvin vähän tekoja. Jos jätetään kaikki perseilyt pois siis. Niitä tekoja on kyllä ollut jatkuvasti ja itsekin olen saanut niitä puolustella tälläkin palstalla vuosikausia, mutta kyllähän oikeasti kyse on vaan siitä, että niin suuri osa persuista on yksinkertaisesti junttia ja sivistymätöntä porukkaa. Vaikka miten selittelee parhain päin, niin näin se vaan on. Sen takia niitä tekoja on niin paljon.

Mutta siis sen öyhötyksen ulkopuolelta persut eivät ole saaneet oikein mitään aikaiseksi. Ensimmäinen hallituskausi oli täysi fiasko. Hallitusneuvottelut onnistuivat silloin paremmin kuin tällä kertaa, mutta hallitus jätti systemaattisesti noudattamatta ohjelmaansa eli persut olivat puhtaasti statisteina. Sillä kerralla maahanmuuttokriittiset saivat vielä seliteltyä asian ja itsekin menin siihen lankaan, että Timo Soini oli itse piru.

Mutta tämä hallitushan onkin sitten vielä astetta pahempi. Jo hallitusneuvotteluissa näki, että persuille ei ole mikään ongelma kääntää takkiaan. Periksi annettiin ihan kaikessa, että vaan päästään ministeriaitioon. Sen sijaan, että vaa'ankieliasemassa ollut puolue olisi käyttänyt vipuvarttaan ajaakseen omaa politiikkaansa, se heittäytyi suosiolla Kokoomuksen apupuolueeksi. Soinilla oli sentään hyvä ohjelma, jota ei noudatettu, mutta Purralla on huono ohjelma, jota noudatetaan ainakin Kokoomuksen toiveiden osalta.

Miettikääpä Perussuomalaisten suuria teemoja. Maahanmuutto kasvaa vuosi vuodelta. Aina kun PS on hallituksessa, rikotaan ennätyksiä. Tiukennukset maahanmuuttopolitiikkaan ovat mallia 1600 €/kk, niin saat muuttaa maahan ilman rajoituksia. Oikein kunnon natsismia siis :rolleyes: . Mites pakkoruotsi? No sehän on tietenkin jo kaikessa hiljaisuudessa unohtunut sekin ja nyt tehdään myönnytyksiä, että saadaan RKP hallituskaveriksi, mutta viimeksi ei edes ollut RKP hallituksessa. Persut vaan oli niin munaton porukka, että sitäkään ei saatu hoidettua. Parempi silloin lopettaa asiasta puhuminen. Entäpä EU? Takki on kääntynyt täysin. Tukipaketit on hyväksytty, eroa ei ajeta jne. yms. Tämäkö on sitä "saat mieleistäsi politiikkaa" -politiikkaa, jota kaikki Suomen EU-vastustajat hakivat viimeiset 30 vuotta äänestäessään persuja?

Ja sitten on se duunarijuttu. Historian pahin takinkääntö. Suoranainen kusetus. Englanniksi sanottaisiin long con koska sitä rakennettiin niin pitkään. Vuosikymmeniä jopa. Alkujaan Perussuomalaisten tarkoitus oli tehdä kabinettivallankumous ay-liikkeessä. Persuilla on valtava kannatus Dimexiin pukeutuvan kansanosan keskuudessa maahanmuuttopolitiikan takia, ja niinpä jäseneksi alettiin haalia erityisesti ay-aktiiveja. Strategiaa rakentamaan palkattiin työmies Matti Putkonen, joka oli vanhan liiton ay-jyrä ja tunsi kaikki ja tiesi kaiken. Voikkaan oma poika luottamusmies Jari Lindström eteni jopa työministeriksi asti.

Mutta valitettavasti liitoissa valtaa pitävät liittoaktiivit ja he taas ovat perinteisesti jotain muuta kuin jäsenkirjapersuja. Vallankumous tuolla tasolla ottaisi vuosikymmeniä koska se dimex-väki ei noin yleisesti ottaen ole kiinnostunut osallistumaan ay-toimintaan. Luottamusmiesvaali työpaikan ruokalassa vielä menettelee, mutta jos pitäisi alkaa uhrata viikonloppuja kokouksissa, niin siihen loppuu kiinnostus. Ja persutkin tämän tajusivat. Ay-politiikasta ei ollut saatavissa helppoja voittoja. Niinpä se kärki haudattiin kaikessa hiljaisuudessa.

Nyt näyttää siltä, että Perussuomalaiset luottaa siihen, että vanha maine ja toisaalta maahanmuuttopuheet riittävät lunastamaan heidät duunarien silmissä. Itse en tähän usko. Duunarit eivät ole niin tyhmiä kuin Purra ja Halla-aho tuntuvat uskovan. Vähän hitaita ehkä reagoimaan, mutta sitten kun se ymmärretään laajasti, että persut on vain Kokoomuksen apupuolue eikä edes saa mitään aikaiseksi maahanmuuttopolitiikan saralla, niin kyllä se on sitten siinä.
 
vierailija
Et vastannu mulle, mutta huikkaan vierestä:

Yllättävän moni on ehkä persujen kanssa samaa mieltä asioista, ja mä olen asiakysymyksissä 90 % samaa mieltä. Mutta harvempi haluaa identifioitua heihin, ja uskon että ihminen äänestää asiakysymysten lisäksi myös persoonaa.

Mulle persut on aavistuksen liian risaisia ja huonosti käyttäytyviä. Joo oon mäkin tällä palstalla rääväsuu, mutta en mä täältä kavereita ole hakemassakaan.

Mutta poliitikolta vaaditaan enemmän.

Tykkäisin kepulaisesta käytöksestä, yhdistettynä persujen rohkeuteen ja kristillisten Jeesukseen, hehheh
Kepulla on vankeustuomion saanut henkilö puheenjohtajana...
 

Yhteistyössä