Onnenarpa ja Janne Antin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitäs se kertoo? Lukihäiriöstä? Tai ettei ihminen puhu ja kirjoita suomea sujuvasti, kun ei ole suomalainen? Vai mitä? On se kiva, että sinä olet paras kaikessa ja että noin vain pystyt kertomaan millaisia ihmiset ovat, joita et tunne ollenkaan. Hyvä sinä. Mahtaa sinulla olla nyt hyvä mieli, että sait halveksia ihmisiä. Ja täällä sinä kuitenkin naputtelet itsekin, jollain hullujen sivulla. Kertoo sinusta aika paljon.
Jotkut voivat myös olla sen ikäisiä, että kun kävivät koulua, opetus koulussa oli vähän erilaista. Tuo ihminen, joka kritisoi ja sanoi, että hän tuntee ihmisen kirjoituksen perusteella, on todella ulalla elämästä. Ja tämän ajan nuoret eivät osaa edes kaunokirjoitusta enää, saati sitten kirjoittaa kokonaisia lauseita. Tuolla tyypillä tulee olemaan rankat vuodet edessä, jos tuomitsee ihmiset noilla perusteilla, joita hän kommentissaan kirjoitti.
 
vierailija
Ja tiätysti niistä pitää sitten kommentoida. Ei voi vain hypätä yli ja jatkaa lukemista. Ei täällä koulussa olla, että tarvitaan joku ope sormi pystyssä selittämään. Pikkumaista käytöstä.
Samaa mieltä, turha takertua kirjoitusvirheisiin, mun laite joskus vaihtaa sanamuodon, pitäs aina muistaa tarkastaa ennen lähetystä. Eri puolella Suomea on myös erilaisia puhe ja kirjoitus tapoja, ei aina tarvi kirjakieltä kirjoittaa.
 
vierailija
Samaa mieltä, turha takertua kirjoitusvirheisiin, mun laite joskus vaihtaa sanamuodon, pitäs aina muistaa tarkastaa ennen lähetystä. Eri puolella Suomea on myös erilaisia puhe ja kirjoitus tapoja, ei aina tarvi kirjakieltä kirjoittaa.
Samoin. Ja murresanat ja erilaiset kirjoitustavat ovat mukavia. Niistä oppii aina jotain uutta. Itse olen oppinut sanoja joita en tiennyt olevan olemassakaan aiemmin. Ja jos jollain nettikeskustelupalstalla aletaan opettamaan oikeaoppista kirjoitusta, niin jo on aikoihin eletty. Eikä hyvällä tavalla. Ne opetukset kuuluu ihan muualle.
 
vierailija
Jotkut voivat myös olla sen ikäisiä, että kun kävivät koulua, opetus koulussa oli vähän erilaista. Tuo ihminen, joka kritisoi ja sanoi, että hän tuntee ihmisen kirjoituksen perusteella, on todella ulalla elämästä. Ja tämän ajan nuoret eivät osaa edes kaunokirjoitusta enää, saati sitten kirjoittaa kokonaisia lauseita. Tuolla tyypillä tulee olemaan rankat vuodet edessä, jos tuomitsee ihmiset noilla perusteilla, joita hän kommentissaan kirjoitti.
Mua todella harmitti kun kaunokirjoituksen opetus lopetettiin, nuorempi poika allekirjoittaa tekstaten.
 

Yhteistyössä