K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
??? Eli minulla olikin lopulta pointtia, mutta voihan sen näin väännönkin jälkeen todeta
Kyllähän viime kiertue myytiin myös hyvin? Suomen ja Puolan lisäksi myös Hollanti myyttiin lähes loppuun, Pariisi oli loppuunmyyty, UK keikoista kaksi ainakin oli loppuunmyyty. Ainoastaan pari keikkaa pienennettiin. Ei tuo nyt huonosti mennyt niin kuin väität. Ja Hollannin keikkapaikka oli suht iso
 
vierailija
no myikö ne viime kiertueella sun mielestä jos suomea ja puolaa ei lasketa? Oli 1000 hengen saleja jossa n. 200 ihmistä
Teeskenteletkö tyhmää? Toi on kotimarkkina-kiertue, jossa heidän edelliset keikat on olleet areena-kokoa. Kymmeniä tuhansia lippuja myyty! Siinä jää piskuinen Suomen Jo-keikkojen lipunmyynnit kaukaiseksi kakkoseksi. Eli sama tilanne kuin K:lla on kierrellä Suomea. Eikö sinusta olisi vähän hassua jos K kiertelisi koko vuoden ulkomailla, ja sitten tekisi vain 3 keskikokoista keikkaa Suomessa loppuvuotena?
 
vierailija
Kyllähän viime kiertue myytiin myös hyvin? Suomen ja Puolan lisäksi myös Hollanti myyttiin lähes loppuun, Pariisi oli loppuunmyyty, UK keikoista kaksi ainakin oli loppuunmyyty. Ainoastaan pari keikkaa pienennettiin. Ei tuo nyt huonosti mennyt niin kuin väität. Ja Hollannin keikkapaikka oli suht iso
Mä en tiedä missä kaikkialla oli vain tosi vähän porukkaa, mutta eihän keikkoja aina suinkaan myydä loppuun eikä se silti tarkoita sitä että myynti ja suosio olisi jotenkin tosi heikkoa.
 
vierailija
Mä en tiedä missä kaikkialla oli vain tosi vähän porukkaa, mutta eihän keikkoja aina suinkaan myydä loppuun eikä se silti tarkoita sitä että myynti ja suosio olisi jotenkin tosi heikkoa.
Juuri näin. Esim BC taisi tehdä just areenakeikan joka ei todellakaan ollut täynnä. Ei varmaan kukaan silti ajattele että nyt niillä menee tosi huonosti.
 
vierailija
Teeskenteletkö tyhmää? Toi on kotimarkkina-kiertue, jossa heidän edelliset keikat on olleet areena-kokoa. Kymmeniä tuhansia lippuja myyty! Siinä jää piskuinen Suomen Jo-keikkojen lipunmyynnit kaukaiseksi kakkoseksi. Eli sama tilanne kuin K:lla on kierrellä Suomea. Eikö sinusta olisi vähän hassua jos K kiertelisi koko vuoden ulkomailla, ja sitten tekisi vain 3 keskikokoista keikkaa Suomessa loppuvuotena?
Mikä muuten on ollut K:n isoin oma keikka?
 
vierailija
Se alue missä ne viime kiertueen salit ei myyneet JO:lla hyvin oli Saksa.Ruotsi-Norja akseli, ja Latvia ja Italia. Muut alueet, eli Suomen ja Puolan lisäksi Hollanti, Britit ja Viro ja Liettua möi oikein hyvin, eli ei nyt ylidramatisoida miten viime kiertue meni. Se oli aika 50/50.
 
vierailija
Se alue missä ne viime kiertueen salit ei myyneet JO:lla hyvin oli Saksa.Ruotsi-Norja akseli, ja Latvia ja Italia. Muut alueet, eli Suomen ja Puolan lisäksi Hollanti, Britit ja Viro ja Liettua möi oikein hyvin, eli ei nyt ylidramatisoida miten viime kiertue meni. Se oli aika 50/50.
Latviassa oli kyllä ihan hyvin porukkaa. En tiedä kuinka paljon se palladium vetää, mutta ei se mitenkään tyhjillään ollut.
 
vierailija
Kotimarkkinoiden keikoillahan ne rahat juuri tienataan, ei toisin päin. Eli jos rahat ois lopussa niin pitäisi mahdolisimman nopeasti järkätä mahdollisimman paljon keikkoja Sloveniaan ja lähibalkanille.

Minä taas luulen että levy oli suunniteltu julkaistavaksi reilusti aikasemmin ja keikkapaikkojakin oli katsottu vähän sen mukaan, mutta nyt kun julkaisu siirtyi ihan loppuvuodelle niin kiertuekin on jouduttu siirtää. Ja näin myöhään vuodesta on vaikea löytää keikkapaikkoja joilla on vapaita slotteja loppuvuodesta. Joulukuussa varasinkin on niin paljon tapahtumia (konsertteja, yksityisjuhlia ym) että keikkapaikat ois varmaan pitänyt varata jo keväällä. Eli loput kiertueesta on ollut varmaan ollut pakko siirtää ens vuoden puolelle, kun keikkapaikkoja on taas saatavilla.
Tää kuulostais ihan järkeenkäyvältä.
 
vierailija
Minä luulen, että joksuilla petti aikataulu. Albumin piti ilmestyä aiemmin ja sen myötä keikkapaikkojen varaukseksissa on otettu mitä on ollut jäljellä. Esim. oletin, että Ljubljanassa olisi voinut olla lisäkeikka, mutta ainakin sen keikkapaikan kalenterin mukaan seuraava päivänä esiintyy joku toinen. Ehkä tällä aikataululla ei saanut mitään järkevää kiertuetta keikkapaikkojen suhteen kasaan, joten siirtyy/siirtynee ensi vuoteen. Harmi vaan, että tämä voi tarkoittaa, että Suomekaan ei taideta tulla keikalle ihan heti keväällä, ellei sitten joksut tule tänne jollekin pistokeikalle.

Mutta kysyn täälläkin, mitä hittoa ne aikoo tehdä loka- ja joulukuun, jos loppuvuoden keikat oli tässä? Lomailla? Ehkä joksujen kannattaisi oikeasti järjestää manageriasiat kuntoon kunnolla.
 
vierailija
Se alue missä ne viime kiertueen salit ei myyneet JO:lla hyvin oli Saksa.Ruotsi-Norja akseli, ja Latvia ja Italia. Muut alueet, eli Suomen ja Puolan lisäksi Hollanti, Britit ja Viro ja Liettua möi oikein hyvin, eli ei nyt ylidramatisoida miten viime kiertue meni. Se oli aika 50/50.
Saksassa oli vissiin aika paljon keikkoja, mutta eikö niistä osa myynyt ihan hyvin? Oliko ne sit ne ekat, Berliini ja Leipzig? Oliko Ranska, Belgia ja Italiakin ihan täynnä? Jotain Italian keikkaa piti siirtää mutta oliko se kiinni lipunmyynnistä vai kävikö siinä jotain muuta loppujen lopuksi?

Musta näillä ei oo ollu mitenkään huonoja myyntejä. Monet bändit esiintyy vuosikausia pienille yleisöille ja pystyvät silti elättämään itsensä, ja muut työntekijät, niillä tuloilla.
 
vierailija
Minä luulen, että joksuilla petti aikataulu. Albumin piti ilmestyä aiemmin ja sen myötä keikkapaikkojen varaukseksissa on otettu mitä on ollut jäljellä. Esim. oletin, että Ljubljanassa olisi voinut olla lisäkeikka, mutta ainakin sen keikkapaikan kalenterin mukaan seuraava päivänä esiintyy joku toinen. Ehkä tällä aikataululla ei saanut mitään järkevää kiertuetta keikkapaikkojen suhteen kasaan, joten siirtyy/siirtynee ensi vuoteen. Harmi vaan, että tämä voi tarkoittaa, että Suomekaan ei taideta tulla keikalle ihan heti keväällä, ellei sitten joksut tule tänne jollekin pistokeikalle.

Mutta kysyn täälläkin, mitä hittoa ne aikoo tehdä loka- ja joulukuun, jos loppuvuoden keikat oli tässä? Lomailla? Ehkä joksujen kannattaisi oikeasti järjestää manageriasiat kuntoon kunnolla.
Manageria ei vaan ole niin helppoa ja yksinkertaista löytää, helpommin sanottu kuin tehty. Ja Joksuilla on ollut kiireinen vuosi albumin ja keikkailun suhteen niin kyllä hekin ansaitsevan vähän lomaa mikäli sellaisen pitävät.
 
vierailija
Minä luulen, että joksuilla petti aikataulu. Albumin piti ilmestyä aiemmin ja sen myötä keikkapaikkojen varaukseksissa on otettu mitä on ollut jäljellä. Esim. oletin, että Ljubljanassa olisi voinut olla lisäkeikka, mutta ainakin sen keikkapaikan kalenterin mukaan seuraava päivänä esiintyy joku toinen. Ehkä tällä aikataululla ei saanut mitään järkevää kiertuetta keikkapaikkojen suhteen kasaan, joten siirtyy/siirtynee ensi vuoteen. Harmi vaan, että tämä voi tarkoittaa, että Suomekaan ei taideta tulla keikalle ihan heti keväällä, ellei sitten joksut tule tänne jollekin pistokeikalle.

Mutta kysyn täälläkin, mitä hittoa ne aikoo tehdä loka- ja joulukuun, jos loppuvuoden keikat oli tässä? Lomailla? Ehkä joksujen kannattaisi oikeasti järjestää manageriasiat kuntoon kunnolla.
Joo ovat tehneet tosi vähän keikkaa SYS kiertueen jälkeen, en tiedä ettei ois jotkut muut esim. terveyteen liittyvät syyt taustalla, että tahti halutaan pitää tosi rauhallisena?
 
vierailija
Minä luulen, että joksuilla petti aikataulu. Albumin piti ilmestyä aiemmin ja sen myötä keikkapaikkojen varaukseksissa on otettu mitä on ollut jäljellä. Esim. oletin, että Ljubljanassa olisi voinut olla lisäkeikka, mutta ainakin sen keikkapaikan kalenterin mukaan seuraava päivänä esiintyy joku toinen. Ehkä tällä aikataululla ei saanut mitään järkevää kiertuetta keikkapaikkojen suhteen kasaan, joten siirtyy/siirtynee ensi vuoteen. Harmi vaan, että tämä voi tarkoittaa, että Suomekaan ei taideta tulla keikalle ihan heti keväällä, ellei sitten joksut tule tänne jollekin pistokeikalle.

Mutta kysyn täälläkin, mitä hittoa ne aikoo tehdä loka- ja joulukuun, jos loppuvuoden keikat oli tässä? Lomailla? Ehkä joksujen kannattaisi oikeasti järjestää manageriasiat kuntoon kunnolla.
Jos levy on nyt miksattavana, heitä tarvitaan siinä edelleen. Ja varmaan jossain kohtaa on ihan pakko ollakin lomaa, koska ne on sieltä huhtikuusta saakka olleet studiossa ja välillä festarikeikoilla oikeastaan koko ajan. Kesäkuussa ne tais pitää sen pari viikkoa oikeasti lomaa, vai millon se jure lähtikään sillä mopollaan retkelle. Mutta siis jatkuvastihan ne on olleet hommissa.
 

Yhteistyössä