Työpaikkoja on vaikka kuinka paljon auki, mutta eipä tunnu elämäntapatyöttömiä työt kiinnostavan

vierailija
Mikä siinä on niin helvetin vaikee ymmärtää, että sä et voi vaan mennä mihin tahansa työhön, mihin sulla ei oo koulutusta? Edes siivoomaan ei tahdo enää päästä ilman laikkarin koulutusta.

Ja kyllä, olen itse töissä "varmalla alalla", mutta ymmärrän myös työttömien puolta. On toki työttömiä, jotka ei edes halua työllistyä, mutta paljon myös sellasia, jotka haluaa töihin, mutta jotka ei pääse oman koulutuksensa takia tai sen puutteesta minnekään. Ja turha kitistä myöskään, että hae kouluun... Milläs opiskelet, kun aikuiskoulutustukikin lakkautettiin... Ja se sama työpaikka tuskin on enää auki monen vuoden opiskelun jälkeen.
 
vierailija
Ei työtä noin vain saa. Täytyy olla sopiva koulutus, suhteita, työkokemusta. Toki joukossa on sellaisia joita työnteko ei kiinosta mutta ne nyt on aika harva. Sellaiset jotka sanoo että työtä ei ole niin uskon sen olevan näin.
 
vierailija
"Työpaikkoja on vaikka kuinka paljon auki, mutta eipä tunnu elämäntapatyöttömiä työt kiinnostavanTyöpaikkoja on vaikka kuinka paljon auki, mutta eipä tunnu elämäntapatyöttömiä työt kiinnostavan"
Tämä on seurausta siitä, kun työttömiä on paapottu erilaisilla tuilla kotiin päin. Monet elämäntapatyöttömät ovatkin aina silloin tällöin avautunut julkisesti kerskailemaan eduillaan, eikä ole ollut tarkoituskaan mennä töihin. Koulutusta on aina ollut mahdollisuus hankkia.
 
vierailija
"Työpaikkoja on vaikka kuinka paljon auki, mutta eipä tunnu elämäntapatyöttömiä työt kiinnostavanTyöpaikkoja on vaikka kuinka paljon auki, mutta eipä tunnu elämäntapatyöttömiä työt kiinnostavan"
Tämä on seurausta siitä, kun työttömiä on paapottu erilaisilla tuilla kotiin päin. Monet elämäntapatyöttömät ovatkin aina silloin tällöin avautunut julkisesti kerskailemaan eduillaan, eikä ole ollut tarkoituskaan mennä töihin. Koulutusta on aina ollut mahdollisuus hankkia.
👍
 
vierailija
Käyttääkö joku vielä sanaa elämäntapatyötön, tsiisus auta
Näitäkin valitettavasti on, elämäntapatyöttömiä siis. Vähemmistö työttömistä toki, mutta jokunen joukkoon mahtuu. Kyllähän se vituttaa itse raataa niska limassa aamusta iltaan ja maksaa veroja, että sitten toisille maksetaan makaamisesta.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että vaikeassa tilanteessa olevia ihmisiä pitää auttaa, mutta työttömyyden ja tuilla elämisen pitäisi aina olla väliaikaista eikä pysyvä olotila.
 
vierailija
Näitäkin valitettavasti on, elämäntapatyöttömiä siis. Vähemmistö työttömistä toki, mutta jokunen joukkoon mahtuu. Kyllähän se vituttaa itse raataa niska limassa aamusta iltaan ja maksaa veroja, että sitten toisille maksetaan makaamisesta.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että vaikeassa tilanteessa olevia ihmisiä pitää auttaa, mutta työttömyyden ja tuilla elämisen pitäisi aina olla väliaikaista eikä pysyvä olotila.
Eikö olisi jo aika vaihtaa työpaikkaa tai ammattia?
Hallitus lopetti vuorotteluvapaan ja aikuiskoulutustuen. Niiden avulla olisit päässyt uuden elämän alkuun, ja tämä palsta olisi vapautunut yhdestä tyhjän louskuttajasta.
Suosittelin tänään aamupäivällä tällä palstalla podcastia Yle Areena, Maarit Tastulan vieraana Anne Brunila. Anne oli lukuisissa huipputehtävissä, ja elämä alkoi pyöriä hänellä yhtä ja samaa rataa. Eräänä päivänä hänen assistentti neuvoi Annea hommaamaan elämän. Anne irtisanoi itsensä työstään ja hommasi itselleen elämän. Hänen tarina elämänsä miehestä muistuttaa osin omaani. Tänne on tultu kasvamaan henkisesti. Mitä vaikeampien asioiden kanssa kamppailet, sitä enemmän kehityt.
 
vierailija
Tämän palstan palstajumien päivän mantra on: Elämäntapatyötön. Mene töihin.
Lauseen kirjoittajat ovat tuskin olleet työelämässä puolta päivääkään.
Uuninpankolla köllöttely ikälopun äidin ruokittavana on heille paljon parempi elämäntapavalinta.
Kiitos peukuista! Tehdään tästä syksystä oikein iloinen ja valoisa.🌞
Oloni on leppoisa pizzeriassa käynnin jälkeen. Mamma mia mikä päivä.
Jäin tänään suustani kiinni kotikulmilla perusteellisesti.
 

Yhteistyössä