Muusikko Paula Vesala ryhtyi auttamaan kenialaisopiskelijoita MOT-jutun jälkeen - Suomalaisista ei löydy autettavia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Muusikko Paula Vesala ryhtyi auttamaan kenialaisopiskelijoita MOT-jutun jälkeen - Suomalaisista ei löydy autettavia
"Pienten lasten äidit ottivat valtavat lainat päästäkseen Suomeen opiskelemaan. Opinto-ohjelma perustui valheisiin ja rahoja kavallettiin. Kun MOT kertoi tilanteesta, alkoi tapahtua."

Hanna Vesala on nyt parempi ihminen, kun auttaa kenialaisia naisia, ja Yle vielä hehkuttaa Vesalaa, joka saa roppakaupalla puoli-ilmaista mainosaikaa.
En sano, etteikö kenialaisten kohtalo olisi erittäin ikävä asia, mutta vastaavia löytyy Keniasta ja varsinkin maailmasta pilvin pimein. Itse lahjoitan huomattavia summia anonyyminä suomalaisiin kohteisiin. Ylen hehkutus tässä on se hämmästyttävin asia. Aivan kuin ulkomaalaisten avustaminen olisi jotenkin yle:vämpää.
 
vierailija
Kuka tuo Hanna sitten on?
Paula Vesala. käyttää nykyään vain sukunimeään laulajana. Olin kerran Kampin torilla ilmaiskonsertissa kauan sitten. Paula vaikutti silloin muutaman metrin päästä katsottuna teinitytöltä. Siihen aikaan hän esiintyi PMMP:ssä Mira Luodin kanssa.
Luin aikoinaan tuon kohujutun.
En viitsi enää perehtyä asiaan. Näköjään kenialaisen opiskelijan alkuperäinen ammattihaave vaihtui lähihoitaksi, jos oikein ymmärsin.
 
vierailija
Kenian kaverikapitalistit kusettivat köyhän maan kansalaisia, ei yllätä, ja Suomen koulutusvienti otti takkiinsa saamalla menoja, jotka maksaa suomalainen veronmaksaja. Nämä kaksi kusetettua kenialaista ahkeraa naista tekevät kahta työtä 9-13 tuntia päivässä, kiinnostaisi tietää maksaako mm. Attendo ja siivousfirma TESin mukaista palkkaa, kun yhdelläkin työllä pitäisi tulla Suomessa toimeen, kun vielä Vesala ja muut lahjoittajat maksoivat heidän koulutusmatkavelkansa.
 
vierailija
Koronarajoituksista älähtänyt Paula Vesala takoi jättitulot – Roope Salmisen tulot romahtivat
Monet suomalaismuusikot ovat pitäneet jo puolentoista vuoden ajan kovaa ääntä kulttuurialan ahdingosta. Mutta näkyikö koronatilanne heidän omissa palkkapusseissaan?
 
vierailija
Luin jutun kokonaan.
Autetut naiset itse halusivat tavata Paulan.
Naiset tekivät kahta työtä velkojen maksuun.
Tapaus on monimutkainen, ja vaatii asiaan perehtymistä. En ole koskaan ollut Paula-fani. Olen joskus lukenut jutun hänen lapsuusperheestään.
 

Yhteistyössä