Vassariliiton Li Andersson kehuu persujen Jani Mäkelää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kuuleman mukaan Janilla on ollut vain yksi työpaikka, joten ei hänellä nyt hirmuista kokemusta yritysjohtajista ole.

Mutta sinänsä mielenkiintoinen kommentti Anderssonilta. Mäkelä ei liene juuri tottunut kehuihin, miten mahtaa suhtautua tähän.

Sillä välin Kokoomuksen väki haluaa päästä Mäkelästä eroon.
 
vierailija
Kuuleman mukaan Janilla on ollut vain yksi työpaikka, joten ei hänellä nyt hirmuista kokemusta yritysjohtajista ole.

Mutta sinänsä mielenkiintoinen kommentti Anderssonilta. Mäkelä ei liene juuri tottunut kehuihin, miten mahtaa suhtautua tähän.

Sillä välin Kokoomuksen väki haluaa päästä Mäkelästä eroon.
Harmitti, kun Ylen aamun naistoimittaja tyssäsi kammottavan palautteen takia keskustelun Jani Mäkelän työurasta. Sen ehdimme kuulla, että Jani on ollut vain yhdessä työpaikassa. Oliko se Mäkkäri, miesten housukauppa vai peräti alepan kassa. Kansa haluaa tietää. Miksi toimittajat pelkäävät asian kertomista?
Tässä olisi herkullinen jutun aihe sekoilevalle Sanna Ukkolalle.
 
Harmitti, kun Ylen aamun naistoimittaja tyssäsi kammottavan palautteen takia keskustelun Jani Mäkelän työurasta. Sen ehdimme kuulla, että Jani on ollut vain yhdessä työpaikassa. Oliko se Mäkkäri, miesten housukauppa vai peräti alepan kassa. Kansa haluaa tietää. Miksi toimittajat pelkäävät asian kertomista?
Tässä olisi herkullinen jutun aihe sekoilevalle Sanna Ukkolalle.
Mäkelä on ollut 13 vuotta it-firmassa asiantuntijatehtävässä ennen poliittista uraa

firma on iso joten tuskin on edes tavannut johtajaa
 
vierailija
Ei Suomesta juuri ole huippujohtajia noussut. Lätkänpelaajia on noussut. Tiedemiehiä on noussut. Taitelijoitakin on ponnistanut kansainväliselle huipulle. Suomalaisia merikapteeneita ja lentäjiä työskentelee ympäri maailmaa. Mutta huippujohtajia ei.

Johtajan onnistumisen olennaisin mittari on yhtiön arvon kehitys ja suomalaiset firmat harvemmin ovat maailman huippua. Helsingin pörssi on yleensä aina vähän huonommin menestyvä kuin ulkomaalaiset pörssit. Kun joku Suomessa edes vähän onnistuu, firma tosiaan myydään ulkomaille. Se on suora ja selvä signaali siitä, että ei uskota itsellä olevan rahkeita kilpailla kansainvälisesti. Nousu piirisarjasta mestaruussarjaan on liian kova ja pelottava.

Ja piirisarjaahan Suomi on. Ei täällä kierrä talent scoutteja kovin ahkeraan. Asukkaita on saman verran kuin Minnesotassa, mutta Minnesotan BKT on 50 % isompi. Minnesotassa on 15 Fortune 500 -yhtiön päämaja. Niistä suurin, United Health Group, on markkina-arvoltaan n. 500 miljardia dollaria eli enemmän kuin koko Helsingin pörssin yhteenlaskettu markkina-arvo. Ja Minnesota on jenkkien perämetsää.
 
vierailija
Yksi huippujohtaja sanoo seuraavaa:

"Nokian Sari Baldauf varoittaa johtajia: ”Ei saa olla liian iso ego”
Sari Baldauf luonnehti puheessaan johtamista palvelutehtäväksi, jossa pääasia on varmistaa, että alaisilla on edellytykset onnistua. Johtaja ei saa pelätä, että alaisesta tulee johtajaa etevämpi, hän uskoo."



 
vierailija
#7
Edesmennyt isäni kertoi vasta viimeisinä elinvuosinaan, että hänen setä muutti aikoinaan Amerikan Minnesotaan.
Kun olin nuori, minulle aina jankutettiin, että olen Euroopan omistaja ja kuvittelen itsestäni liikoja. Suomalaiset arvostavat tapettiin sulautujia, harmaahiirulaisia ja itsensä mitätöijiä. No sellainen sitten olen ollut, mutta ei sekään satele kehuja. Minua on rohkaistu tekemään sitä ja tätä. Sain kerran jopa lahjakortin muuttumiskäsittelyyn, johon en mennyt.
Suomalaisten aika tärvääntyy tyhjään vatvomiseen. Nyt eduskunta polttaa rahaa tyylikoulutukseen yhden naiskansanedustajan rypistyneen puseron takia. Eikö olisi tullut halvemmaksi ostaa silitysrauta eduskunnan yleiseen käymälään?
Olen aikoinaan innostanut ihmisiä ties mihin. Autuaallisessa joutilaisuudessa isot ideat muhivat eikä yksinkertaisen ja tylsistyttävän työn nyhräämisessä.
Pilkunviilaajat ja virheiden kyttääjät ovat ehkäisseet monen Nobel-tasoisen kirjan kirjoittamisen. Rallienglannista jankuttajat varmistavat sen ettei kukaan uskalla puhua kieliä kuin pakon sanelemana. Puhuin ulkomailla takellellen toista kotimaista, kun erehdyin ovesta ja jouduin aseen tähtäimeen. Puhumalla säilytin henkiriepuni.
Kiittäkää itseänne, kun haukutte minua tällä palstalla jatkuvasti. En taatusti tee enää yhtään mitään Suomen nousun eteen. Se juna jo meni. Suomen metsät voivat hyvin. Hoitakaa niitä ja muistelkaa samalla minua ja entisiä työkavereitani, jotka teimme niiden eteen töitä pienillä valtion palkoillamme.
 
vierailija
Koska totuus ei sopinut Ylen narratiiviin.
[/QUOT
Luultavasti toimittaja Sanna Savikko pelkäsi somen paskamyllyä aiheesta. Joillakin on kanttia arvostella milloin mitäkin.
Olen yrittänyt perehtyä Purran sopimiin EU-ratkaisuihin. En luota hänen harkintakykyyn rahojen käsittelyssä. Joku kirjoittaja tsemppaa tällä palstalla Riikkaa. Kirjoittaja pitää järkevänä ratkaisuna ihmisten elämän kurjistamista. Olemme muka eletty lähes 20 vuotta liian leveästi, ja nyt on maksun aika.
Kansanedustaja Aki Linden on kertonut tänään eduskunnassa esimerkin miten kallista on käydä yksityisellä lievän flunssan takia. Esimerkkitapaus 475 € per lääkärikäynti on hänen lähipiiristä.
 
vierailija
Luultavasti toimittaja Sanna Savikko pelkäsi somen paskamyllyä aiheesta. Joillakin on kanttia arvostella milloin mitäkin.
Olen yrittänyt perehtyä Purran sopimiin EU-ratkaisuihin. En luota hänen harkintakykyyn rahojen käsittelyssä. Joku kirjoittaja tsemppaa tällä palstalla Riikkaa. Kirjoittaja pitää järkevänä ratkaisuna ihmisten elämän kurjistamista. Olemme muka eletty lähes 20 vuotta liian leveästi, ja nyt on maksun aika.
Kansanedustaja Aki Linden on kertonut tänään eduskunnassa esimerkin miten kallista on käydä yksityisellä lievän flunssan takia. Esimerkkitapaus 475 € per lääkärikäynti on hänen lähipiiristä.
Jani on ollut pörssiyhtiö Tieto Oyj:n palveluksessa.

Suomi on elänyt yli varojen 35 vuotta. Nyt on laskun aika.
 

Yhteistyössä