Mitä tekisit Helsingissä? Maajussi kyselee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lautalla Suomenlinnaan käyskentelemään, uimaan ja syömään. Tai Seurasaareen nakurannalle eväiden kera.😏
Niijja Hernesaarenranta nelosesta löytyy saunaravintola Löyly.

Kauppatorille/kauppahalleihin?

Korkeasaaren edustalle Itäväylän puolelle oli näemmä noussut joku vesipuistokyhäelmä, ajoin siitä ohi tänään.

Kirppiksistä en kovin tiedä muita kuin keskustan Uffit. Fredalla ja Bulevardilla on kivoja, jos vaatteita tykkää katsella. Jos kalusteet kiinnostaa niin täältä vois löytyä jotakin:

Innostuin nyt itsekin katselemaan noita kirppareita! Ajattelin käydä seuraavaksi täällä, on kuulema nähtävä omin silmin - on niin valloittava paikka:

Tervetuloa Helsinkiin!

Mene mieluummin vaikka Porvooseen tai läntiselle Uudellemaalle. Porvoon vanha kaupunki on tietysti klassikko, mutta läntinen Uusimaa on kaunista vanhaa ruukkialuetta, kuten Mustio tai Fiskars.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mene mieluummin vaikka Porvooseen tai läntiselle Uudellemaalle. Porvoon vanha kaupunki on tietysti klassikko, mutta läntinen Uusimaa on kaunista vanhaa ruukkialuetta, kuten Mustio tai Fiskars.
No todella!
Jos nähtävyyksiä tai mukavuuksia haluaa niin lähdettävä täältä tosiaan on!😁
Itse pakenen täältä maalle/luontoon kauniisiin maisemiin!😬

Mutta jos nyt ehdoin tahdoin Helsinkiin haluaa niin…🤷‍♀️

• Tykkää
Reactions: Palstapesu
Porvoo on kiva joo.

Ja L-U alueella niiden välissä on Billnäsin ruukki, jota entisöidään. Löytyy jo hotelli, ravintola ja esim. suklaatehdas. Ostin sieltä kesäkuussa terveellistä tummaa suklaata, ei sisällä palmu- tai muita yöks -öljyjä. Kaakaorasvasta tehty 😋

Ja piskuinen Fagervikin ruukki Inkoossa. Kahvila taitaa edelleenkin löytyä sieltä?

Kaikissa paikoissa on virtaavaa vettä, jota en ikinä väsy ihastelemaan, vaikka olen vesistöjen äärellä asusteleva.

Eikä ole pitkä matka niistä kesällä vireään Tammisaareenkaan.

Mvh. ”han” 😉

Ateneumissa Eero Järnefeltin monipuoliset luontokuvaukset saavat miettimään, mikä on suhteemme luontoon ja maisemaan. Kiasmassa Simon Fujiwaran Pieni maailma pohtii mitä tarkoittaa olla aito minä 2000-luvulla ja kuulumisen, kodin ja ulkopuolisuuden tunteita peilaa kokoelmanäyttely Kuin kotonaan. Designmuseo on auki kesällä joka päivä ja FIX: huolla ja korjaa tuo yhteen arkkitehtuuria, muotoilua ja nykytaidetta. Myös HAMin kesä on täynnä taidetta!/Helsinki-info

Korkeasaari, Ateneum, Linnanmäki. Ne on meidän perheen pääkaupunkireissun vakiokohteita.
Kaupassa ollaan käyty redissä ja forumissa. Redissä on muutama hyvälaatuinen kirppiskin.

T. Maalaispirkko

Saahan sitä suositella.
Molemmat kivoja paikkoja. Minun entinen ”hoito” piti siellä aikoinaan jotain
matkailuaiheista pisnestä. Huomasin tällä vuosituhannella asian selatessani nettiä. Tuskin hän enää vaimoineen jaksaa pyörittää alaa. Olisin kai parempi Porvoon suosittelija, jos olisin aikoinaan sopinut toiset tärskyt. Minulla oli silloin jo tuleva aviomies kierroksissa, ja olen huono ajamaan kaksilla rattailla.
Super-Setiksen kannattaa skipa yli tämä viesti ettei testosteronitasonsa ala läikkyä.

Yhteistyössä