K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En kyllä muista että levy-yhtiöstä oisivat puhuneet, eivätkä paskanpuhumisesta, vaan p*rseennuolijoista. Eli ihmiset musa-alalla usein vaan liehittelevät toisiaan, eivätkä halua olla se joka sanoo rehellisesti toiselle vaikka että jokin biisi ei vaan toimi tai esiintymisessä ois petrattavaa ym. Ja K totesi siitä että Joost ei ole sellainen p*rseennuolija (no lips ass), vaan sanoo suoraan kritiikitkin. Eli K ei tykkää yes-miehistä ympärillään.
Eikö tuo ole sama asia
 
vierailija
Ei, ne on vastakkaisia. Se että joku puhuu jostakusta paskaa viittaa negatiiviseen puheeseen, kuten selän takana haukkumiseen tai juorujen levittämiseen. Perseen nuoleminen viittaa taas siihen että sanoo jollekulle yltiöpositiivisia juttuja saadaksee kyseiseltä henkilöltä positiivista huomiota.

Sekoitat nyt itse. Siinähän puhuttiin tuosta ja rehellisyydestä yms. Monialainen asia
 
vierailija
Musa-alan ihmiset nyt laskin myös levy-yhtiön ihmisiksi. Jopstillahan oli itsellä vaikeuksia näiden kanssa. Siksi oletin että tarkoitti nimenomaan levy-yhtiöitäkin
Tää on nyt vähän outo loppupäätelmä, kun levy-yhtiön ihmisethän on just olleet niitä jotka ei ole persnuolleet K:ta, vaan jopa sanoivat että CCC:täkään ei kannata lähettää viisuihin. Pikemminkin kyseessä on ollut ihmisiä jotka on halunneet päästä K:n piireihin sisään kun siitä tuli suosittu, ja yhtäkkiä ollaankin niin maireina. Ja Joostilla ei ole koskaan ollut mitään tekemistä minkään levy-yhtiön kanssa, omasta tahdostaan, niin mitä tarkoitat että "on vaikeuksia"?
 
vierailija
Sekoitat nyt itse. Siinähän puhuttiin tuosta ja rehellisyydestä yms. Monialainen asia
Luovuta jo. Et ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin ja vedit omat väärät johtopäätökset, ei siihen kannata nyt jumittaa. Johtopäätöksesi oli niin outo että haastiksen kuvauksen perusteella emme meinanneet edes tajuta mikä haastis oli kyseessä, vaikka olimme kaikki nähneet sen.
 
vierailija
Yksi syy miksi JO:n kuuntelijat on olleet ehkä vähän enemmän laskussa kuin olisi voinut olettaa viisujen jälkeen, on että aika monet nuoret teinifanit on siirtynyt kesän mittaan fanittamaan Joostia ennemin. Huomasin tätä ainakin Twitterissä. JO sai viisuista paljon 12v-16v teinityttöfaneja, mutta teinityttöfaneilla on tyypillistä fanittaa tosi intensiivisesti vain yhtä kohdetta kerrallaan, ja kohde vaihtuu melkein joka vuosi. Teinit käyttää Spotifyta paljon.

Tuli uudet viisut ja uudet draamat, ja Joost vei traagisella menneisyydellään ja dramaattisella viisukokemuksellaan teinien huomion. K:lla tätä tapahtui vähemmän koska 12-16v fanit oli vain pieni osa hänen fandomiaan,kun taas aikuiset osaa jo fanittaa useaa artistia samaan aikaan, niin uuden kivan artistin löytyminen ei poista edellisten fanitusta.
En tiedä juuri tuosta ikäluokasta, mutta parikymppisistä faneista moni tuntuu olevan myös taylor swiftin fani ja se vie tällä hetkellä tietysti tuhansien eurooppalaisten huomion. Mä seuraan twitterissä lähinnä JO faneja, ja mun fiidi on ollut parin viikon ajan täynnä Tayloria. Ainakin sen saksan ja Puolan keikat on selvästi syöneet JO keskustelua. Ei siis välttämättä niin että he jättäisivät kokonaan joksut, mutta moni on odottanut Tayloria tyyliin vuoden ja sen konsertti on taatusti kesän kohokohta, kun sellaista ei ihan heti ole uudestaan tulossa. Ymmärrän hyvin että muut bändit jää hetkeksi sivuun.
 
vierailija
En tiedä juuri tuosta ikäluokasta, mutta parikymppisistä faneista moni tuntuu olevan myös taylor swiftin fani ja se vie tällä hetkellä tietysti tuhansien eurooppalaisten huomion. Mä seuraan twitterissä lähinnä JO faneja, ja mun fiidi on ollut parin viikon ajan täynnä Tayloria. Ainakin sen saksan ja Puolan keikat on selvästi syöneet JO keskustelua. Ei siis välttämättä niin että he jättäisivät kokonaan joksut, mutta moni on odottanut Tayloria tyyliin vuoden ja sen konsertti on taatusti kesän kohokohta, kun sellaista ei ihan heti ole uudestaan tulossa. Ymmärrän hyvin että muut bändit jää hetkeksi sivuun.
Jos ne pois tippuneet on niitä teinifaneja niin en usko, että palaavat. Jokerit oli vielä viime vuonna aktiivisempi fanien suuntaan ja käyttivät enemmän hyväkseen niiden ulkonäköä ja vetovoimaa. Pukeutuminen ja esiintyminen oli seksikkäämpää. Kaikki se on nyt poissa, sometus on tylsiä keikkamainos- ja kiitospostauksia, keikka-asut löysiä ja roikkuvia, puuttuu enää perusverkkarit... ei kun joo nekin oli Janin päällä joskus keväällä.
Plus se että ikää tulee koko ajan lisää, katoaa se nuori habitus.
Kaikki sellaisia asioita mitkä teineihin vetoaa.
 
vierailija
Kuten jo tossa aiemmin sanoin Joksujen kuuntelijan laskumäärä on vähentynyt koko ajan. Ennen laski parilla tuhannella tai enemmän nyt se on laskenut viimeiset päivät ainoastaan noin tuhannella, joten lasku hiipuu koko ajan. Uskoisin itse siis myös että Joksuilla on samankokoinen fanikunta kuin Otp:lla jonka kuuntelijat myös ovat laskeneet.
 
vierailija
Jos ne pois tippuneet on niitä teinifaneja niin en usko, että palaavat. Jokerit oli vielä viime vuonna aktiivisempi fanien suuntaan ja käyttivät enemmän hyväkseen niiden ulkonäköä ja vetovoimaa. Pukeutuminen ja esiintyminen oli seksikkäämpää. Kaikki se on nyt poissa, sometus on tylsiä keikkamainos- ja kiitospostauksia, keikka-asut löysiä ja roikkuvia, puuttuu enää perusverkkarit... ei kun joo nekin oli Janin päällä joskus keväällä.
Plus se että ikää tulee koko ajan lisää, katoaa se nuori habitus.
Kaikki sellaisia asioita mitkä teineihin vetoaa.
Joksut on sanoneet, että musiikin pitäis olla se ensimmäinen asia, joka ihmisiin vetoaa heissä ja varmaan sen takia onkin tuo kaikki vähentyneet ja keskittyvät enemmän musiikin tuomiseen somessaan ja esiintymisessään.
 
vierailija
Kuten jo tossa aiemmin sanoin Joksujen kuuntelijan laskumäärä on vähentynyt koko ajan. Ennen laski parilla tuhannella tai enemmän nyt se on laskenut viimeiset päivät ainoastaan noin tuhannella, joten lasku hiipuu koko ajan. Uskoisin itse siis myös että Joksuilla on samankokoinen fanikunta kuin Otp:lla jonka kuuntelijat myös ovat laskeneet.
Tää ei nyt kyllä sikäli pidä paikkaansa, että vielä alkukesästä se lasku oli luokkaa 500 päivässä, että tuosta ei kyllä mun mielestä pysty sanomaan mitään. Ne vaihtelee.
 
vierailija
Mutta mun mielestä niitä lukuja ei ihan joka päivä tarvitse vahtia, kuten täällä sanottu se vaihtelee. Eikä Joksujen tarvitse tehdä asialle mitään erityistä. Heiltä on kuitenkin tulossa uus levy ja sinkku tänä vuonna vielä ja oletettavasti Balkanin kiertue. Ei aina tarvitse kuuntelijoiden eteen sen ihmeempää tehdä, jos ei koe siihen tarvetta
 
vierailija
Musta on selvä, ettei Jokereiden kuuntelumäärä voi kovin paljoa nousta. Ongelma on ihan tosissaan kieli. Joku ranska, italia ja portugali olis vielä mahdollinen maailmanvalloitukseen, mutta toistaiseksi tässä maailmassa kynnys on liian iso näille itäblokin perilliskielille. Mun mielestä.
Bojan on söpö, tykkään niiden melodioista, mutta kieli tökkii.
 
vierailija
Mutta mun mielestä niitä lukuja ei ihan joka päivä tarvitse vahtia, kuten täällä sanottu se vaihtelee. Eikä Joksujen tarvitse tehdä asialle mitään erityistä. Heiltä on kuitenkin tulossa uus levy ja sinkku tänä vuonna vielä ja oletettavasti Balkanin kiertue. Ei aina tarvitse kuuntelijoiden eteen sen ihmeempää tehdä, jos ei koe siihen tarvetta
Monia muita täällä kiinnostaa nämä luvut. Ja nimenomaan suhteessa heidän omiin lukuihinsa, ei niitä tarvitse verrata muihin. Mutta minusta on mielenkiintoista nähdä miten tämä kehitys menee ja luvuistahan sen parhaiten näkee. Voihan se olla, että heillä ei enää olekaan halua suurempaan suosioon, että tämä on heille ihan ok, kunhan sillä pystyy laskut maksamaan. Että ei tätä tarvitse surkutella, maailma on pullollaan pieniä bändejä, jotka tekee ihan mittavan uran sillä pienemmälläkin fanimäärällä.
 
vierailija
Monia muita täällä kiinnostaa nämä luvut. Ja nimenomaan suhteessa heidän omiin lukuihinsa, ei niitä tarvitse verrata muihin. Mutta minusta on mielenkiintoista nähdä miten tämä kehitys menee ja luvuistahan sen parhaiten näkee. Voihan se olla, että heillä ei enää olekaan halua suurempaan suosioon, että tämä on heille ihan ok, kunhan sillä pystyy laskut maksamaan. Että ei tätä tarvitse surkutella, maailma on pullollaan pieniä bändejä, jotka tekee ihan mittavan uran sillä pienemmälläkin fanimäärällä.
Mutta tarviiko joka päivä vahtia? Eikö riitä esim kerran viikkoon tai jotain? Tai esim kun festareita ja biisejä on tulossa, että miten ne vaikuttaa
 
vierailija
Musta on selvä, ettei Jokereiden kuuntelumäärä voi kovin paljoa nousta. Ongelma on ihan tosissaan kieli. Joku ranska, italia ja portugali olis vielä mahdollinen maailmanvalloitukseen, mutta toistaiseksi tässä maailmassa kynnys on liian iso näille itäblokin perilliskielille. Mun mielestä.
Bojan on söpö, tykkään niiden melodioista, mutta kieli tökkii.
Voit olla hyvinkin oikeassa. Toisaalta meitä on moneksi. Mulle juuri tuo kieli on suurimpia syitä, miksi kuuntelen juuri Joker Outia enkä jotakin toista, englanninkielistä indierockbändiä.
 
vierailija
Voit olla hyvinkin oikeassa. Toisaalta meitä on moneksi. Mulle juuri tuo kieli on suurimpia syitä, miksi kuuntelen juuri Joker Outia enkä jotakin toista, englanninkielistä indierockbändiä.
Sama, mua kiinnostaa bändissä juuri Balkanin kulttuurivaikutteet ja kieli. Maailmassa on jo tarpeeksi enkkua soittavia indierock-bändejä ja on ihanaa että JO tekee omanlaistaan musaa.
 
vierailija
Joksut on sanoneet, että musiikin pitäis olla se ensimmäinen asia, joka ihmisiin vetoaa heissä ja varmaan sen takia onkin tuo kaikki vähentyneet ja keskittyvät enemmän musiikin tuomiseen somessaan ja esiintymisessään.
Ehkä näin joo, mutta siltä nyt näyttää, että se ei riitä. Siis heidän musiikki ei ole tarpeeksi kiinnostavaa pitämään fanijoukot mukana alkuhuumaa pidempään.
 

Yhteistyössä