Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eri kokemus. Ei se autistista auta kun kyse ei ole mistään miettimisestä vaan normista poikkeavasta tavasta tulkita asioita ja kokea asioita ja kommunikoinnin haasteista. Vastapuoli taas helposti tulkitsee rivien välejä joita ei tekstissä edes ole ja tykättyä palstailijaa helposti ns normit helposti puolustavat suoraan edes miettimättä asiaa. Usein se vastuu jää vain erilliselle ja se on ihan mahdotonta. Pitäisi ottaa puolin ja toisin huomioon
Mutta se nimimerkillisyys kannustaa myös sitä keskustelun toista osapuolta kohtelemaan eri tavalla tulkitsevaa ja kommunikoivaa vastapuolta asiallisesti ja ystävällisesti.
 
vierailija
Mutta se nimimerkillisyys kannustaa myös sitä keskustelun toista osapuolta kohtelemaan eri tavalla tulkitsevaa ja kommunikoivaa vastapuolta asiallisesti ja ystävällisesti.
Nimimerkillisyys myös estää tiettyjä asioita kuten estottoman kiimailun. En mä ainakaan kehtaa edes nimimerkin suojissa ensin kuolata Kärtsää tai kirjoitella raflaavia fantasioita Bojerestä ja seuraavassa hetkessä samalla nimimerkillä analysoida viileästi Joksujen streemilukuja.
 
vierailija
Joo. En minäkään mitään katastrofia noissa pätkissä näe. On ollut parempikin fiilis Bojanilla, mutta hänkin on ihminen. Ei kone
Voi vaan kuvitella millanen stressi Boitsullakin on... Se leikkaus ja vaikka siinä ei mitään kummempaa oiskaan niin varmasti stressaa, sitten lisäksi vielä koittaa saada levyä valmiiksi ja keikatkin hoitaa (onneksi niitä keikkoja ei kuitenkaan mikään kauhea määrä oo tuohon lisäksi vielä). Kyllähän näissäkin jo on paljon stressin aihetaa ja lisäksi vielä voi olla muutakin mistä ei oo ees tietoa
 
vierailija
Nimimerkeissä on se ongelma, että äkkiä leimaantuu. On jostain erimieltä jonkun kanssa ja muut tykkäävät vastapuolesta olet paska sen jälkeen hyvin äkkiä jatkossakin. Nimettömästi kukaan ei tiedä mitä puhuit viimeksi. Vaikeampi leimata
Samaa mieltä. Se menee sitten vielä enemmän sellaiseen sievistelyyn (vaikka onhan se jo nytkin aika paljon tätä). Jo nyt on ollut nähtävissä miten osa haluaa profiloida käyttäjiä ja tunnistaa heitä vaikka pieleenhän se menee. Nimimerkillisinä se on vaan astetta pahempaa ja alkaa olla näitä "mutta sinähän sanoit syyskuussa näin, katso nyt itse" ja kaivetaan vanhoja kommentteja.
 
vierailija
JATKOA

Keikan kesto oli tosiaan mukavat 1h15min ja tuli about kaikki yhtään aktiivisoitossa tällä hetkellä olevat biisit, esim. NGVOT ilman Krisin lauluja. Kun Bojan kyseli, että pitäisikö soittaa Vem da gres, niin siinä vaiheessa kiljuin spontaanisti. Muutama yleisöstä lauloi ihan kaiken ja vähän isompi osa lauloi kertsejä jne. Onneksi olin treenannut nyt biisejä tällä viikolla. EW:tä en ollut tajunnut, kun en ajatellut, että se tulee. Harmi ettei synalle löytynyt kuitenkaan muuta käyttöä, vaikka aikaa oli noin paljon. Yleisö oli varsin innoissaan SBJ:stä ja EW:stäkin yllättävän paljon. Sori, mutta en vain vieläkään lämpene SSOL:lle tai Bele sanjelle.

Bojan hyppäsi kohtuukorkealta lavalta laulattamaan UM:ää 4-5 tyypille, vaikka aika oli tosi vähissä siinä vaiheessa (lopettivat 1:48 kun keikan piti päättyä viim. 1:50). Ensimmäinen UM-laulaja oli niin hyvä, että yleisö aplodeerasi. Toinen kuulosti lähinnä itkevän. Propsit siitä, että kukaan ei nähdäkseni koskenut Bojaniin, edes ne rajattomat tyypit. Kolmas laulaja oli minun edessäni (ei kirkujia) joten sain ihastella Boitsua aivan lähietäisyydeltä. Harmi että valaistusolosuhteet pilasivat kuvat tästä. Keikan lopuksi heiteltiin plektroja ja rumpukapuloita ja Jan hyppäsi alas barrikadille tekemään jotain, en ole ihan varma mitä? Antoi plektran suoraan jollekulle käteen ehkä? Ja heitti käsiläpyt eturiville lopuksi.

Yleisöä oli mielestäni parisataa, mutta luotan enemmän jonkun muun arvioon kuvista. Randomporukkaa siis oli, hevareita yms, mutta pakko sanoa, että mitä nyt näin, niin eivät vaikuttaneet innostuneelta keikasta. Yllätyin kun jossain vaiheessa Bojan kysyi, ketkä ovat olleet festareilla koko kolme päivää ja tosi paljon käsiä nousi ylös aika edestäkin. Sitten hän kysyi vain yhden päivän olleita ja sanoi, että olisi itsekin festareilla vain yhden päivän tms

Miehiä oli aika paljon, monet tyttisten tuomia, mutta väitän että pari saattoi olla poikkistenkin tuomia. Mm. eräs kaksikko miesoletettuja, joilla oli kädet täynnä rannekoruja. Myös muutama aika selkeä naispari näkyi (siellä toki halittiin paljon kavereitakin, mutta paljon queerpiireissä liikkuneena väitän tunnistavani. Kiva että Balkanilla on tällaisia turvallisia paikkoja olla. Yhdellä nuorukaisella oli Serbian lippu ympärillään ja hän oli yksi hyväntuulisimman oloisia tyyppejä paikalla. Toinen kundi huuteli innoissaan Boitsulle ohjeita, kun tyttiksensä heitti lavalle pehmon, jonka sisällä oli piirroksia bändin jäsenistä. Hän moshasikin jotain biisiä.

Sori pituus.

- Joymuffin
Kiitos, mitä pidempi sen parempi 😄🥰!
 
vierailija
Tottakai nimimerkillisyys varmasti rauhoittaisi keskustelua, mutta kyllä anonyymiteetti silti on mulle ainakin tärkeämpi arvo. Monihan silti täälläkin käyttää nimimerkkiä omasta halustaan. Ja valtaosa ei halua.

Itsellä se liittyy esim. just tuohon leimautumisen pelkoon. Ja sitten hassusti myös siihen, että fiiliksestä riippuen saatan yhtenä päivänä olla jotain mieltä ja toisena päivänä toista. 😅 En ankeuta, kiusaa tai trollaa, mutta silti en ole kovin koherentti itseni kanssa.

Tähän ehkä liittyy myös se, että välillä voin olla vakavamielinen ja analyyttinen pohdiskelija, välillä taas hyvinkin villi ja älyvapaa ”sokka irti”-kiimailija. Nimimerkin kanssa en ehkä kehtaisi olla, mitä Marketat varmaan toki arvostaisivat. 😜

PS. Korostan vielä, että kyllä mun mielestä on ihan Ok olla Marketta, ei kaikkien tarvi kiimailla ja kuumistella. Mutta heiltä toivoisin suvaitsevaisuutta ja kykyä hypätä yli itselle ei-mieluisat viestit (ja ficit ja linkit).

Rauhaa ja rakkautta kaikille! 💚💙
 
vierailija
Tässä on se Bojanin PTSD-spiikki. Hänelle siis ”tuli PTSD” kun yleisöstä heitettiin se nalle ja pyydettiin ”look inside” missä oli piirrettyjä kuvia heistä lahjaksi, ja siitä lähti sitten kertomaan tarinaa lampaansyönnistä ja refluksista. Ja lopuksi sanoo naureskellen ”so please don’t look inside”. En kyllä saa tuosta assosiaatiosta kiinni, kuka ymmärtää? :D Ei saa katsoa vatsan sisälle vai mitä ihmettä? Toisaalta onhan Bojanin oudot assosiaatiot näkyneet aiemminkin oudoista IG-päivityksistä.

 
vierailija
Ja seison sanojeni takana, mitään en ole liioitellut tai ylidramatisoinut. Tiesin että tästä tulee polemiikkia, enkä halua aiheuttaa yhtään ylimääräistä draamaa, mutta käytin ilmauksia, jotka olivat mahdollisimman totuudenmukaisia omalle kokemukselleni. Olin itse hyvissä fiiliksissä ja mitään ennakko-odotuksia minulla ei ollut, että keikka olisi mitään muuta kuin korkeintaan lievästi vähäenerginen kun yleisöä oli vähemmän. En myöskään näe, miten yleisö voisi vaikuttaa niin, että Bojan on jo välittömästi lavalle astellessaan todella omituisen oloinen?

Jos ette huomaa videoista jotain, mutta ainakin kaksi keikalla ollutta on huomannut, niin ehkä se ei sitten näy videoissa niin hyvin. Kiinnostaa jos joku löytää muiden keikalla olleiden kommentteja, oli positiivisia tai negatiivisia. :) Joudun kirjautumaan kohta pois hotellista ja olen iltaan asti huonosti paikalla.

- Joymuffin
 
vierailija
Nimimerkillisyys myös estää tiettyjä asioita kuten estottoman kiimailun. En mä ainakaan kehtaa edes nimimerkin suojissa ensin kuolata Kärtsää tai kirjoitella raflaavia fantasioita Bojerestä ja seuraavassa hetkessä samalla nimimerkillä analysoida viileästi Joksujen streemilukuja.
Ei kai siinä hävettävää olisi, mutta suhtautumistapa voisi olla se, että ihmiset näkisi sinussa vain sen kiimailijan ja se asiallinen suhtautuminen voisi olla monella vaikeaa
 
vierailija
Samaa mieltä. Se menee sitten vielä enemmän sellaiseen sievistelyyn (vaikka onhan se jo nytkin aika paljon tätä). Jo nyt on ollut nähtävissä miten osa haluaa profiloida käyttäjiä ja tunnistaa heitä vaikka pieleenhän se menee. Nimimerkillisinä se on vaan astetta pahempaa ja alkaa olla näitä "mutta sinähän sanoit syyskuussa näin, katso nyt itse" ja kaivetaan vanhoja kommentteja.
Jep.
"Sinä se aina olet tuollainen ja tälläinen" ja siihen sitten kumoutuu toisen oikeus keskustella tasavertaisena muiden kanssa
 
vierailija
Tässä on se Bojanin PTSD-spiikki. Hänelle siis ”tuli PTSD” kun yleisöstä heitettiin se nalle ja pyydettiin ”look inside” missä oli piirrettyjä kuvia heistä lahjaksi, ja siitä lähti sitten kertomaan tarinaa lampaansyönnistä ja refluksista. Ja lopuksi sanoo naureskellen ”so please don’t look inside”. En kyllä saa tuosta assosiaatiosta kiinni, kuka ymmärtää? Ei saa katsoa vatsan sisälle vai mitä ihmettä? Toisaalta onhan Bojanin oudot assosiaatiot näkyneet aiemminkin oudoista IG-päivityksistä.

Tulee mieleen sellainen mahdollinen assosiaatio, että juuri silloin ei olisi hyvä hetki katsoa hänen vatsansa sisälle, kun se yrittää sulattaa raskasta lammasateriaa.
 
vierailija
Nytkin kun olisi ollut nimimerkki tuo yksi saattaisi muistaa valheellisesti 6kk päähän miten olen loukkaantunut ja valittanut vaikka en edes ollut ja muut kommentoijat voivat uskoa sen koska eivät muista mitä tapahtui. Ja syylliseksi väitetty helposti syyllisenä pidetään
 
vierailija
Ja seison sanojeni takana, mitään en ole liioitellut tai ylidramatisoinut. Tiesin että tästä tulee polemiikkia, enkä halua aiheuttaa yhtään ylimääräistä draamaa, mutta käytin ilmauksia, jotka olivat mahdollisimman totuudenmukaisia omalle kokemukselleni. Olin itse hyvissä fiiliksissä ja mitään ennakko-odotuksia minulla ei ollut, että keikka olisi mitään muuta kuin korkeintaan lievästi vähäenerginen kun yleisöä oli vähemmän. En myöskään näe, miten yleisö voisi vaikuttaa niin, että Bojan on jo välittömästi lavalle astellessaan todella omituisen oloinen?

Jos ette huomaa videoista jotain, mutta ainakin kaksi keikalla ollutta on huomannut, niin ehkä se ei sitten näy videoissa niin hyvin. Kiinnostaa jos joku löytää muiden keikalla olleiden kommentteja, oli positiivisia tai negatiivisia. Joudun kirjautumaan kohta pois hotellista ja olen iltaan asti huonosti paikalla.

- Joymuffin
Oon katsonut useampia videoita keikalta ja minusta nuo kuvailemasi off fiilikset välittyy hyvin jokaiselta videolta. Ihan kun Bojan olisi jossain lääkepöllyssä tai jotain, vaikka toki laulu kulkee hyvin niinkuin yleensä.
 
vierailija
Oon katsonut useampia videoita keikalta ja minusta nuo kuvailemasi off fiilikset välittyy hyvin jokaiselta videolta. Ihan kun Bojan olisi jossain lääkepöllyssä tai jotain, vaikka toki laulu kulkee hyvin niinkuin yleensä.
Samalla tavalla pystyn itsekin näkemään Bojanin vaikka ihan hyvin hän kyllä keikan vetää. Jos sillä on lääkitys siihen kaulaan tai ahdistukseen?
 
vierailija
Varmasti paikan päällä tunnelma voi olla erilainen kuin videoissa, ja jokainen tietysti kokee tunnelmat omalla tavallaan. Me voimme vain toivoa, että kaikki olisi hyvin eikä mitään vakavaa. Hieman erikoista kyllä, ettei igssä mitään kiitos-postausta tms.
 
vierailija
Nimimerkillisyys myös estää tiettyjä asioita kuten estottoman kiimailun. En mä ainakaan kehtaa edes nimimerkin suojissa ensin kuolata Kärtsää tai kirjoitella raflaavia fantasioita Bojerestä ja seuraavassa hetkessä samalla nimimerkillä analysoida viileästi Joksujen streemilukuja.
Itsessäni on monia eri puolia. Töissä olen oman alani ammattilainen, mutta heitän siellä myös reipasta huumoriakin. En pystyisi olemaan asiallisessa työroolissa kaiken aikaa, koska en ole sellainen 247. En osaa ajatella että kukaan meistä on pelkästään yhdenlainen/tietynlainen ihminen irl. Miksei täällä voisi välillä kuumistella ja toisessa hetkessä analysoida, olla oma itsensä kaikkine puolinensa, koska sellaisia olemme muuallakin.
 

Yhteistyössä