Veriviiru ulosteen päällä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen siis yleensä aika kovavatsainen. 5 vk sitten oli pienen pieni verirantu ulosteen pinnalla. Aloin systemaatisesti listätä kuituja ruokavaliooni ja sain vatsan toimimaan kunnolla ilman kovia ulosteita ja sen koommin ei moista ole ollut. . Sitten vähän herpaannuin asian suhteen ja vatsa meni taas kovalle. Tänään sitten oli taas tosi pieni veriviiru ulosteen päällä, yhdellä kerralla vain ja sitten uloste olikin jo pehmeämpää. Uloste on normaalin väristä ollut koko ajan. Ajattelisin, että syytä huoleen tuskin on, mutta kyselisin onko kellään mahdollisesti kokemuksia vastaavasta?
Jäin kyllä miettimään, että voisiko tomaattikeitto mennä läpi niin, että jäisi rannuksi ulosteen pinnalle? Onko kokemuksia.
Minulla siis kovavatsaisuutta aiheuttaa juurikin vähäinen kuitumäärä ruokavaliossa ja liian vähäinen veden juonti..
 
vierailija
Yleensä jos ulosteessa näkyy selkeää punaista verta tulee se aivan suolen loppupäästä. Jos uloste on mustaa ja tervaista tulee veri syvemmältä.
Rektaalivaivoja helpottaa supot ja voide, joita saa apteekista.
Kuituja, marjoja, hedelmiä, vettä, puuroja... joillekin sopii ViSiblin.
 
vierailija
Kuivattu luumu yön yli lasillisessa vettä liotettuna pehmentää ulostetta ja nopeuttaa ulosteen kulkeutumista. Joku 5 kuivattua luumua ja haluttaessa hieman pellavansiemeniä mukaan likoamaan.
 
vierailija
Kiitos kaikille vastauksista, myös persulle joka nosti ketjua ylöspäin.

Näin mä vähän ajattelinkin, että asia olisi ja lisäsinkin uudelleen kuituja ruokavaliooni jotta saisin mahan toimimaan kunnolla. Minulla tekee myös kilpirauhasjutut tuota ummetusta ja oikeasti pitäisi huolehtia siitä, ettei pääsisi ummelle. Jotenkin se vaan aina sit lipsahtaa takaisin vähäkuituisempaan jossain vaiheessa...
 

Yhteistyössä