itse menisin sinne, missä olen lapsuuteni viettänyt. vaikka kyllä siellä pelottais, ei sota vaan ihan joku muu asia, mutta sinne minä menisin
No joo, näin hoitajana joutuis varmaan jonnekin rintamalle kenttäsairaalaan, mut jos leikkis vaikka kuollutta tai menis jonnekin korpikuoppaan piiloon, mistä kukaan ei osaa hakea?Valtio käskee mihin te menette, eli sitä omaa pikkupäätä ei tarvitse sillä asialla vaivata.
Toki sitä voi paeta vastuuta, mutta miten ajattelit hommata itsellesi ruoka, juomaa ja suojaa säältä?No joo, näin hoitajana joutuis varmaan jonnekin rintamalle kenttäsairaalaan, mut jos leikkis vaikka kuollutta tai menis jonnekin korpikuoppaan piiloon, mistä kukaan ei osaa hakea?
Oho, mamutkin joutuis töihin. Mitä tähän sanoo ihmisoikeussopimukset?"Työvelvollisuus on Suomen laissa tunnettu poikkeusolojen aikainen velvollisuus, joka koskee kaikkia Suomessa asuvia 18–67-vuotiaita henkilöitä.
ei se valtio eläkelläisiä mihinkään käskeValtio käskee mihin te menette, eli sitä omaa pikkupäätä ei tarvitse sillä asialla vaivata.
Kyllä se voi. Eläkeläisetkin ovat valtion omaisuutta.ei se valtio eläkelläisiä mihinkään käske
Muistitestiin kuulemma. Siihen saavat kantaaei se valtio eläkelläisiä mihinkään käske
Pitäisikö sinun vaihtaa hieman harhaanjohtavaa nimimerkkiä? Eläkeläisenä olet ainakin kuusikymppinen isoäiti tai ehkä jopa seitsemänkymppinen isoäiti.ei se valtio eläkelläisiä mihinkään käske
Sitähän voi ola vaikka kolmekymppinen eläkeläisisoäiti.Pitäisikö sinun vaihtaa hieman harhaanjohtavaa nimimerkkiä? Eläkeläisenä olet ainakin kuusikymppinen isoäiti tai ehkä jopa seitsemänkymppinen isoäiti.
Turussa on lentokenttä, rautatieasema ja satama, joten ohjusta lentää sinne vaikka kuinka paljon. Niin kävi viime sodissakin.Riippuu siitä mihin sota kohdistuu.
Asun Turun lähellä maaseudulla, luulen ettei ihan heti tarvitse lähteä mihinkään.
Anoppini asui samoilla seuduilla toisen maailmansodan aikaan, ja hän kertoi, että neuvostosotilaat tulivat kinumaan heiltä ruokaa, oli siis oma maatila. Lisäksi myös Turkua pommitettiin rajusti.Riippuu siitä mihin sota kohdistuu.
Asun Turun lähellä maaseudulla, luulen ettei ihan heti tarvitse lähteä mihinkään.
Turun suunnalla on ollut neuvostosotavankeja, mut ei neuvostosotilaita.Anoppini asui samoilla seuduilla toisen maailmansodan aikaan, ja hän kertoi, että neuvostosotilaat tulivat kinumaan heiltä ruokaa, oli siis oma maatila. Lisäksi myös Turkua pommitettiin rajusti.
Aha, no näin anoppi kertoi, että sotilas tuli pyörällä maatilalle.Turun suunnalla on ollut neuvostosotavankeja, mut ei neuvostosotilaita.
Sotavanki ollut. Niitähän kävi maatiloilla töissä ja emäntiä viihdyttämässä.Aha, no näin anoppi kertoi, että sotilas tuli pyörällä maatilalle.
Sotilaista tuli sotavankia.Sotavanki ollut. Niitähän kävi maatiloilla töissä ja emäntiä viihdyttämässä.
Ei joudu jos ei ole erityistä osaamista. Sairaanhoito ajetaan aika pitkälti alas. Omaiset hoitaa ne ketä pystyy hoitamaan jne.No joo, näin hoitajana joutuis varmaan jonnekin rintamalle kenttäsairaalaan, mut jos leikkis vaikka kuollutta tai menis jonnekin korpikuoppaan piiloon, mistä kukaan ei osaa hakea?
Toki vihollismaan siviilit vangittiin ja leiritettiin. Niin tehtiin kaikissa sotaan osallistuneissa maissa. Esim Usa leiritti kaikki Usassa asuvat japanilaiset, jopa ne joilla jo oli Usan kansalaisuus.Sotilaista tuli sotavankia.
Tuskin venäläisiä siviiliä vangittiin Suomessa.