Yrityksilläkin monesti kestää saada toiminta käynnistymään kunnolla ja olemaan tuottoisaa.
Näen itse jotenkin tämänkaltaisen toiminnan hyvänä kuin esimerkiksi suurten tukien ohjaaminen turkistarhaukselle.
”HALLITUS aikoo lakkauttaa osatyökykyisiä työllistävän valtionyhtiön Työkanavan. Asiasta kertoo Helsingin Sanomille yhtiö itse.
”Tällaista viestiä on virkakunnan suunnasta tullut meille loppuviikosta. Ei meillä aivan varmaa tietoa lakkauttamisesta ole, sillä päätöksethän tehdään kehysriihessä, mutta kyllä viesti vakavalta kuulostaa”, sanoo Työkanavan toimitusjohtaja
Sari Nikkola.
Olemme puolitoista vuotta tehneet perustyötä. Mutta nyt meille on tulossa toimeksiantoja. Tässä vaiheessa kun kaikki alkuinvestointi on tehty ja toiminta on kunnolla käynnistynyt, tuntuu yhtiön alas ajaminen liiketaloudellisesti aika omituiselta. Ei siinä valtion rahoja säästetä”, toimitusjohtaja Nikkola katsoo."
Marinin hallituksen perustaman Työkanavan lakkauttamisaikeista kertoo Helsingin Sanomille yhtiö itse. Työministeri ei kommentoi asiaa.
www.hs.fi