Koululaiset jättävät kasvisruoat syömättä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

Vihreää fasismia yrittää pakkosyöttää koululaisille kasvisruokaa.
Olihan tuo tiedossa. Sekopäinen sukupolvi on päässyt valtaan keittiöportaan kautta?
 
vierailija
Kummallisesti kotona maistuu kasvisruoat (ja liha- ja kalaruoat kasvisten kera) normaaliin tapaan. Koulussa pitää esittää kavereiden edessä, kun joku niistä on ”äijäillen” heittänyt väsyneen kommentin pupunruoasta.
 
Kummallisesti kotona maistuu kasvisruoat (ja liha- ja kalaruoat kasvisten kera) normaaliin tapaan. Koulussa pitää esittää kavereiden edessä, kun joku niistä on ”äijäillen” heittänyt väsyneen kommentin pupunruoasta.
Kasvava nuori tarvitsee monipuolista ja täyttävää ruokaa. Ymmärrän hyvin, ettei kasvisuikalekeitto juuri lämmitä nuoren miehen vatsaa.
 
vierailija
No sepä se! Jos kouluissa kireälle ajetussa säästökuurissa syötetään antibioottilihaa ulkomailta, niin terveellisempää olisi olla ottamatta.

Ja jos vedotaan ruoan maittamiseen, niin on loputon suo yrittää löytää kaikille kelpaavaa. Se olisi sitten karkkia ja ranuja -tyylinen menu. Jenkeistä tuli taannoin dokumentti, jossa paikalliset koululaiset eivät osanneet enää juoda maitoa maitona vaan sen piti olla sokerilla kyllästetty kaakao tai mansikkaesanssijuoma. Surullista.
 
No sepä se! Jos kouluissa kireälle ajetussa säästökuurissa syötetään antibioottilihaa ulkomailta, niin terveellisempää olisi olla ottamatta.

Ja jos vedotaan ruoan maittamiseen, niin on loputon suo yrittää löytää kaikille kelpaavaa. Se olisi sitten karkkia ja ranuja -tyylinen menu. Jenkeistä tuli taannoin dokumentti, jossa paikalliset koululaiset eivät osanneet enää juoda maitoa maitona vaan sen piti olla sokerilla kyllästetty kaakao tai mansikkaesanssijuoma. Surullista.
Omien lasteni koulussa tarjolla oleva liha on aina kotimaista. Mikä on aika hienoa. En tiedä onko tämä yleinen käytäntö.
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Mä teen vähintään kerran viikossa kasvisruokaa ja maistuuhan se, niin miehelle kuin lapsillekin.


Mut sanottava on, että kasvissuikalekeitto kuulostaa ja ajatuksen tasolla pahalta. Etenkin kun se on, niinko suurtalouskeittiössä aina, tehty valmiiksi suikaloiduista, kenties vielä pakastetuista kasvissuikaleista.


Tärkeää ois tehdä hyvää ruokaa.

Yhtälailla taitaa jäädä lautaselle kyseinen soppa, vaikka siinä ois seassa muutama murunen jauhelihaa.

Aihinen on mun mielestä oikea antisankari ruoanlaiton saralla mut se "maista, mausta" kohta sentäs pätee.
 
vierailija
kasvisruokien tekeminen vaatii taitoa, kotona sitä on mutta laitoskeittiössä ei

siinä syy miksi vege ei kelpaa koulussa
Totta on. Mun toinen nuoreni on ollut jo muutamia vuosia kasvissyöjä (siis ei syö lihaa, muu käy), ja kouluaterioissa on kyllä eroja. Välillä kehuu, että oli tosi hyvää. Mun lapsuudessani ja nuoruudessani oli kyllä esim. kesäkeittoa ja muita kasvisruokia, kyllä niitä söi.
 
vierailija

Vihreää fasismia yrittää pakkosyöttää koululaisille kasvisruokaa.
Voi sentään. Onneksi sinä voit kotonasi nauttia fileepihveistä vaikka joka päivä :)

Mikä on liharuokabravuurisi?
 
vierailija
Mä teen vähintään kerran viikossa kasvisruokaa ja maistuuhan se, niin miehelle kuin lapsillekin.


Mut sanottava on, että kasvissuikalekeitto kuulostaa ja ajatuksen tasolla pahalta. Etenkin kun se on, niinko suurtalouskeittiössä aina, tehty valmiiksi suikaloiduista, kenties vielä pakastetuista kasvissuikaleista.


Tärkeää ois tehdä hyvää ruokaa.

Yhtälailla taitaa jäädä lautaselle kyseinen soppa, vaikka siinä ois seassa muutama murunen jauhelihaa.

Aihinen on mun mielestä oikea antisankari ruoanlaiton saralla mut se "maista, mausta" kohta sentäs pätee.
Mä teen useamman kerran joko kaikille tai sitten osalle. Meidän nuorison kouluissa ei kyllä ole mainittua kasvissuikalekeittoa, ja luulisi siinä olevan jonkun sortin protskua, mutta kuten yllä totesin, kesäkeitto oli aika yleinen ruoka koulussa mun kouluajoilla. No olihan siinä se maito..


Joo Aihisen opit ovat kyllä hyvät! Eilen tuli Masterchefissä oivia vinkkejä kasvisten valmistukseen. Uunijuureksia teen usein, mutta nyt esim. se fondant kuulosti herkulliselta ja heti viikonloppuna aion tehdä.
 

Yhteistyössä