K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voisitko kertoa, että miksi? Itsekin olin yli puolen vuoden ajan B&K shippari ja mielestäni näin heidän välissään jonkinlaista rakkautta. Se shippi vaan kuivui kasaan ja alkoi tuntua minusta tylsältä. En enää nähnyt sitä, mitä joskus näin. En mä silti halua mitään pahaa kellekään toiselle shipparille. Rakastan tätä saagaa ja siksi pyörin edelleen näissä ketjuissa. Damon tuo siihen oman lisänsä.
Niin kuin kirjoitinkin jo, niin ei minua kiinnosta yksittäisten ja anonyymien shippaajien tunteet sinänsä, vaan se kuinka he kollektiivina reagoivat silloin jos shippi kaatuu. Miten he reagoivat siihen porukkana, fandomina. Minusta se on kiinnostavaa, enkä nyt mieti yksittäisen shoppaajan tunteita siinä Ajattelen myös, että kyllä aikuisen shippaajan pitäisi olla jolllain tasolla varautunut siihen, että heidän shippinsä voi tulla päätökseen.
 
vierailija
Jos B onkin tavannut siellä Jenkeissä jonkun suuren ja kuuluisan näyttelijän, jonka kanssa seukkaa nykyään? Esim. Marilyn Monroe ois varmaa aika kova nimi ja soiva peli B:lle?
 
vierailija
Niin kuin kirjoitinkin jo, niin ei minua kiinnosta yksittäisten ja anonyymien shippaajien tunteet sinänsä, vaan se kuinka he kollektiivina reagoivat silloin jos shippi kaatuu. Miten he reagoivat siihen porukkana, fandomina. Minusta se on kiinnostavaa, enkä nyt mieti yksittäisen shoppaajan tunteita siinä Ajattelen myös, että kyllä aikuisen shippaajan pitäisi olla jolllain tasolla varautunut siihen, että heidän shippinsä voi tulla päätökseen.
Mutta kun shippi ei katso tosi asioita, joten se voi jatkua vuosikymmeniä. Shippi on fiktiota, ainakin minulle.
 
vierailija
Niin kuin kirjoitinkin jo, niin ei minua kiinnosta yksittäisten ja anonyymien shippaajien tunteet sinänsä, vaan se kuinka he kollektiivina reagoivat silloin jos shippi kaatuu. Miten he reagoivat siihen porukkana, fandomina. Minusta se on kiinnostavaa, enkä nyt mieti yksittäisen shoppaajan tunteita siinä Ajattelen myös, että kyllä aikuisen shippaajan pitäisi olla jolllain tasolla varautunut siihen, että heidän shippinsä voi tulla päätökseen.
Mun edellinen shippi kesti 20 vuotta. Tais shipin osapuolet mennä naimisiin, erota ja saada lapsia sinä aikana. Shippi on shippiä, ei todellisuutta.
 
vierailija
Niin kuin kirjoitinkin jo, niin ei minua kiinnosta yksittäisten ja anonyymien shippaajien tunteet sinänsä, vaan se kuinka he kollektiivina reagoivat silloin jos shippi kaatuu. Miten he reagoivat siihen porukkana, fandomina. Minusta se on kiinnostavaa, enkä nyt mieti yksittäisen shoppaajan tunteita siinä Ajattelen myös, että kyllä aikuisen shippaajan pitäisi olla jolllain tasolla varautunut siihen, että heidän shippinsä voi tulla päätökseen.
Minä en tajua nyt ollenkaan, kuvitteletko, että tulee joku shippaajien joukkoromahdus vai mitä ihmettä? Jos joku lopettaa shipin niin ei kai ne sitä palstalle pura vaan jättävät sen paikan, ei sinulle silloin mitenkään näyttäydy
 
vierailija
Minä en tajua nyt ollenkaan, kuvitteletko, että tulee joku shippaajien joukkoromahdus vai mitä ihmettä? Jos joku lopettaa shipin niin ei kai ne sitä palstalle pura vaan jättävät sen paikan, ei sinulle silloin mitenkään näyttäydy
Ai että ei tapahtuisi minkäänlaista mayhemia jos esim. B tulisi julki parisuhteensa kanssa? Aivan varmasti tulisi. Toki se käännettäisiin äkkiä joksikin muuksi.
Ja tuohon että shippi ei perustu todellisuuteen niin ei tietenkään kaikille, mutta jos todellisuus, joka shippiä kuitenkin ruokkii, muuttuu sellaiseksi että se tekee shippauksesta vaikeaa (tyyliin b:n parisuhde ja k:n kihlat, perheenlisäys tms) niin kyllähän se nyt shippajien määrään vaikuttaa.
 
vierailija
Mun edellinen shippi kesti 20 vuotta. Tais shipin osapuolet mennä naimisiin, erota ja saada lapsia sinä aikana. Shippi on shippiä, ei todellisuutta.
Hyvin eriskummallinen harrastus. Miksi niiden päähenkilöiden pitää olla todellisia henkilöitä. Eikö voisi vaan keksiä henkilöhahmot, kun heidän oikealla elämällään ei kuitenkaan ole mitään merkitystä siihen shippiin.
 
vierailija
Voisitko kertoa, että miksi? Itsekin olin yli puolen vuoden ajan B&K shippari ja mielestäni näin heidän välissään jonkinlaista rakkautta. Se shippi vaan kuivui kasaan ja alkoi tuntua minusta tylsältä. En enää nähnyt sitä, mitä joskus näin. En mä silti halua mitään pahaa kellekään toiselle shipparille. Rakastan tätä saagaa ja siksi pyörin edelleen näissä ketjuissa. Damon tuo siihen oman lisänsä.
Sama, mulla homma vaan kuivui kasaan, mutta mitään isompaa romahdusta ei todellakaan ole näköpiirissä. Saatan silti vielä shipata huumorilla jos siltä tuntuu, ja jokainen saa mun puolesta shipata niin kauan kuin huvittaa ja saa siitä itselleen jotain iloa.
 
vierailija
Ai että ei tapahtuisi minkäänlaista mayhemia jos esim. B tulisi julki parisuhteensa kanssa? Aivan varmasti tulisi. Toki se käännettäisiin äkkiä joksikin muuksi.
Ja tuohon että shippi ei perustu todellisuuteen niin ei tietenkään kaikille, mutta jos todellisuus, joka shippiä kuitenkin ruokkii, muuttuu sellaiseksi että se tekee shippauksesta vaikeaa (tyyliin b:n parisuhde ja k:n kihlat, perheenlisäys tms) niin kyllähän se nyt shippajien määrään vaikuttaa.
Höpö höpö opettele shippaamaan . Minä shippaan Kärppää ja Tommya loppuelämän vaikka tulis kuin paljon mulikoita ja vaikka eivät edes näkisi koskaan enää toisiaan. 😂
 
vierailija
Niin kuin kirjoitinkin jo, niin ei minua kiinnosta yksittäisten ja anonyymien shippaajien tunteet sinänsä, vaan se kuinka he kollektiivina reagoivat silloin jos shippi kaatuu. Miten he reagoivat siihen porukkana, fandomina. Minusta se on kiinnostavaa, enkä nyt mieti yksittäisen shoppaajan tunteita siinä Ajattelen myös, että kyllä aikuisen shippaajan pitäisi olla jolllain tasolla varautunut siihen, että heidän shippinsä voi tulla päätökseen.
Tuskin on yhtä sellaista asiaa, joka romahduttaa shipin, esim. päähenkilöiden seurustelu muiden kanssa ei nähtävästikään ole sellainen. Toki koko ajan tapahtuu luonnollista poistumaa, kun ihmiset siirtyy muihin kiinnostuksen kohteisiin tai muuten vaan menettää kiinnostuksen. Esim. B&K shippaajien määrä pienenee koko ajan, kun mm. kontenttia tulee vähemmän ja osa menee uusien viisuehdokkaiden perässä.
 
vierailija
Hyvin eriskummallinen harrastus. Miksi niiden päähenkilöiden pitää olla todellisia henkilöitä. Eikö voisi vaan keksiä henkilöhahmot, kun heidän oikealla elämällään ei kuitenkaan ole mitään merkitystä siihen shippiin.
Vaikea sanoa, miksi joidenkin henkilöiden ympärille syntyy ns. shippi fandom. Onkohan tätä tutkittu? Siinä pitää olla ainakin jokin sytyke, mistä juttu saa alkunsa. Jotain kiehtovaa ja koukuttavaa, jotta ihmiset jaksavat shipata tiettyä paria. Se ei ihan toimi niin, että keksitään vaan henkilöitä, näiden shipattavien täytyy koskettaa sua tietyllä tavalla ja saada sussa heräämään tunteita. Toki elokuva ja TV-sarjan hahmoja shipataan yhteen, mutta niidenkin suhteen toimii samat periaatteet kuin oikein ihmisten.
 
vierailija
Niin kuin kirjoitinkin jo, niin ei minua kiinnosta yksittäisten ja anonyymien shippaajien tunteet sinänsä, vaan se kuinka he kollektiivina reagoivat silloin jos shippi kaatuu. Miten he reagoivat siihen porukkana, fandomina. Minusta se on kiinnostavaa, enkä nyt mieti yksittäisen shoppaajan tunteita siinä Ajattelen myös, että kyllä aikuisen shippaajan pitäisi olla jolllain tasolla varautunut siihen, että heidän shippinsä voi tulla päätökseen.
Omituinen ajatus, että shippaajat olisivat jokin yhtenäinen lahko, joka reagoisi kollektiivisesti fandomissa tapahtuviin asioihin. Halusit tai et, shippaus on hyvin yksilöllinen kokemus. Shippaaja voi toki seurata muita shippaajia ja se voi olla myös yhteisöllistä, mutta aivan hyvin voi myös shipata vain lukemalla ao3, seuraamalla instaa jne. Jokainen shippaaja poimii "polttoainetta" shippiinsä eri tavoin, toisille riittää vain mielikuvitus toiset tarvitsevat jotain konkreettista. Jos yhtään olet esim. ficceihin tutustunut, niin huomaat, että shippi ei välitä realiteeteista. Jos B ja K suutelevat toisiaan vampyyreina, niin mitä luulet, kiinnostaako sellaisten ficcien lukijaa mahdolliset irl suhteet?
Koska lähtökohdat ja "tavoitteet" jokaisella shippaajalla ovat niin erilaiset, ei sellaista yhtäkkistä romahdusta voi koko shippifandomiin tulla. Tavallisinta kai on, että shippi hiipuu hiljalleen, kun jotain muuta tulee tilalle. Ja saattaa syttyä uudelleen jopa vuosien päästä.
 
vierailija
Höpö höpö opettele shippaamaan . Minä shippaan Kärppää ja Tommya loppuelämän vaikka tulis kuin paljon mulikoita ja vaikka eivät edes näkisi koskaan enää toisiaan.
Mut myönnä pois. Kyllä sullekin tulis lisää kierroksia, jos Käärijä ja T ois tekemisissä oikeassa todellisuudessa.

Mä ainakin ootan "ilolla" (=pikkarit 💦) oman shippicoupleni jälleennäkemistä (mikä on jo tiedossa 🤭)
 

Yhteistyössä