Hei miten nykyisin toimitaan kun myy kalliin, vaikkapa 10K€ tuotteen, ettei ostaja vaan huijaa. Rahat kun ei näy heti pankkitilillä jos on eri pankit.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siirto Osuuspankista näkyy heti ainakin Nordeaan ja S-Pankkiin. Siirto S-Pankista muihin pankkiin näkyy vasta parin päivän kuluessa. Huijarilla voi olla käytössään huijaussovellus. Siksi tavaraa ei kannata luovuttaa, ennen kuin rahat ovat tililläsi.
 
vierailija
Jos sulla on tietokone tai kännykkä niin ostaja voi maksaa sen siinä paikanpäällä. Näet tositteesta, että raha on siirtynyt.
Tällä tapaa on huijattu. Pyydetään vaihtamaan käteistä ja luvataan siirtää rahojen luovutusta ennen vastaava määrä rahaa tilille antajan nähden. Kun rahojen antaja tarkistaa myöhemmin tilinsä, siirtoa ei ole tehtykään. Feikki-mobiilipankkiohjelma vain näyttää kuin raha siirtyisi.

Kannattaa pyytää aina jo ennakkoon käteismaksua, jos kauppa tehdään paikan päällä.
 
vierailija
Tällä tapaa on huijattu. Pyydetään vaihtamaan käteistä ja luvataan siirtää rahojen luovutusta ennen vastaava määrä rahaa tilille antajan nähden. Kun rahojen antaja tarkistaa myöhemmin tilinsä, siirtoa ei ole tehtykään. Feikki-mobiilipankkiohjelma vain näyttää kuin raha siirtyisi.

Kannattaa pyytää aina jo ennakkoon käteismaksua, jos kauppa tehdään paikan päällä.
Setelit voi olla väärennettyjä
 
vierailija
Tällä tapaa on huijattu. Pyydetään vaihtamaan käteistä ja luvataan siirtää rahojen luovutusta ennen vastaava määrä rahaa tilille antajan nähden. Kun rahojen antaja tarkistaa myöhemmin tilinsä, siirtoa ei ole tehtykään. Feikki-mobiilipankkiohjelma vain näyttää kuin raha siirtyisi.

Kannattaa pyytää aina jo ennakkoon käteismaksua, jos kauppa tehdään paikan päällä.
Sen takia se myyjä tarkastaakin oman tilinsä ennen kuin luovuttaa mitään ostajalle. Eihän sillä ostajan nettipankilla eli feikkiohjelmalla pitäisi olla mitään merkitystä siinä asiassa. Siirtäköön rahansa vaikka savumerkeille, mutta kauppa toteutuu vasta kun raha näkyy tilillä. Jos ei tänään, niin huomenna tai viikon päästä.
 
vierailija
Sen takia se myyjä tarkastaakin oman tilinsä ennen kuin luovuttaa mitään ostajalle. Eihän sillä ostajan nettipankilla eli feikkiohjelmalla pitäisi olla mitään merkitystä siinä asiassa. Siirtäköön rahansa vaikka savumerkeille, mutta kauppa toteutuu vasta kun raha näkyy tilillä. Jos ei tänään, niin huomenna tai viikon päästä.
Mutta kun se ei näy samana pvnä kuten yllä jo totesin kun ja jos on eri pankit

niin siksi MOBILE PAY taitaa olla ainoa vaihtoehto nyk

kokemuksia max siirtosummista? Onko Kellään?

ap
 
Itselleni riittäis ihan buster magnum
Älä, älä.
Hommaa joku paremmin aaltoja halkova korkealaitaisempi kotimainen. Esim alumiininen Faster. Mulla ei ole kokemuksia siitä mutta naapuri kyllä kehui sitä.

Busterin XXL:n kyydissä olen kyllä ollut montakin kertaa isolla järvellä mutta se on kyllä aika ikävän kova ja hakkaava aallokossa. Itse en sitä valitsisi kun olen tottunut enimmäkseen merellä liikkumaan, ja lasikuituveneellä, 6,5 m HT
 

Yhteistyössä