Haaveena vauva 2024

Kiitos tiedosta. Mielenkiintoista kuulla Itsekin mietin noita letroja että jos ne sais testiin jo nyt. Millä annoksella syöt niitä nyt verrattuna aiempaan kiertoon?
tosi kiva ettei sun PCOS ole insuliiniresistanssista johtuvaa! Mulla kanssa paastosokeri otettu hiljattain ja se oli normaali. Jännitin tätä, kun suvussa on diabetes-rasitetta.. Kerrohan sitten kun lopuistakin tuloksista kuuluu

Niin juu, toi paastosokeri tosiaan myös otetaan multa ens viikolla labrassa samalla kun prolaktiini, fsh ym. jotka aiemmin mainitsin.
 
  • Tykkää
Reactions: tamuli
Täällä käyty tänään vielä ultrassa ja tilanne sama kuin viime viikolla. Eli ei ole mitään elämää kehittynyt. Toki nuo hcg-mittaukset sen jo kertoi, että ei ole raskaus jatkumassa. Nyt odotan aikaa naistenpolille ja edessä kai se lääkkeellinen tyhjennys (?).

Edelleen on raskausoireita tyyliin enemmän kuin kahdessa edellisessä raskaudessa eikä mitään kipuja/vuotoja ole. Tämä on niin hämmentävää. Jotenki outoa, että olen jopa helpottunut, että saan tämän episodin kohta toivottavasti nopeasti päätökseen ja ehkäpä jopa taas mahdollisuuden raskautua uudelleen. toki en tiedä onko mulla yhtään kehityskelpoista munasolua tallella enää tällä iällä; viime kokemusten perusteella ei.

Eniten harmittaa ehkä se, että taas mennyt aikaa "hukkaan" tai siis kun ikää on se 40 kohta niin ei nämä mahdollisuudet tästä ainakaan lisäänny. Ja miten sitten kierron nyt käy; meneekö kuinka kauan sen tasoittumiseen.
Voi harmi, oon pahoillani teidän tilanteesta. Paljon voimia ja jaksamisia sinne. Toivotaan, että kierto palautuu nopeasti. Itsellä ainakin palautui🌸❤
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Täällä dpo13 ja nega testissä.
Yritys aloitettiin 2/22, ensikäynti oli lapsettomuus polille 5/23. Diagnoosiksi tuli selittämätön lapsettomuus. Ensikäynnillä sanottiin, että koska kummassakaan ei ollut vikaa ja kaikki testit näyttivät hyvältä ja ollaan vielä nuoria niin vuosi piti yrittää vielä luomusti. Noh tästä tasan 2viikon päästä teinkin positiivisen r-testin, joka todettiin silloin 12+2 vkolla NT-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi.

Tänään soitin polille ja kysyin pitääkö odottaa sinne toukokuulle tai heinäkuulle, että päästään aloittamaan hoidot ja hämmästyksekseni sanoi ettei tarvitse ja varasi ajan 3vkon päähän hoitojen suunnittelukäyntiä varten erikoislääkärille.

Jotenkin helpottunut olo, ettei tarvitse enään pidempään odottaa, sillä alkaa tämä odottelu jo tympäämään. Vaikka harmittaa, että kk alkaa sieltä kohta niin nytten on ainakin jotain muuta mitä odottaa☺.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin.🌸

@marik91 mut voi poistaa piinailijoista.
 
vierailija
Täältä taustalta kirjoittelen minäkin. Mistä saisi voimaa kestää läheisen raskautumisen, kun itse tekee surutyötä sen kanssa, että lasta ei taida tulla? Miten te kestätte läheisten raskausuutiset? On vaikeaa elää toisen raskausonnessa mukana, joka kerta näkemisen jälkeen itkettää. Enkä tahdo olla tällainen katkera ja epäreilu ja tottakai toivon läheisille kaikkea hyvää. Mutta oma surutyö ja luopuminen haaveesta on niin kesken ja pinnalla, että en pysty nyt parempaan.
 
vierailija
Tieto lisää tuskaa vai auttaa 🤔

Koin tänään pienen yllätyksen. Olen käynyt muutamia kertoja yksityisellä gynekologilla, kun julkinen ei vielä tee mun kohdalla mitään (ei ihan vuotta yritystä takana), ja hyvin malttamaton olen. Eka siis yrityksessä ja ikää 31 vuotta. Olen myös diagnosoinut itselleni netin ja oireideni perusteella pcos:n 🙈 Verikokeet eivät tue pcos-diagnoosia, joten sitä gynekologi ei mulle antanut. Muutenkin kaikki hyvin gynekologin mielestä, mutta yksi asia löytyi, ja se on alhainen testosteronitaso, sain lääkityksen, jolla sitä yritetään nostaa. Tämä lähinnä tänne tiedoksi, että myös alhainen testosteroni voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa ja se jää helposti myös huomioimatta lääkäreiden määräämissä verikokeissa yms.
 
Täällä käyty tänään vielä ultrassa ja tilanne sama kuin viime viikolla. Eli ei ole mitään elämää kehittynyt. Toki nuo hcg-mittaukset sen jo kertoi, että ei ole raskaus jatkumassa. Nyt odotan aikaa naistenpolille ja edessä kai se lääkkeellinen tyhjennys (?).

Edelleen on raskausoireita tyyliin enemmän kuin kahdessa edellisessä raskaudessa eikä mitään kipuja/vuotoja ole. Tämä on niin hämmentävää. Jotenki outoa, että olen jopa helpottunut, että saan tämän episodin kohta toivottavasti nopeasti päätökseen ja ehkäpä jopa taas mahdollisuuden raskautua uudelleen. ❤ toki en tiedä onko mulla yhtään kehityskelpoista munasolua tallella enää tällä iällä; viime kokemusten perusteella ei. 🤔

Eniten harmittaa ehkä se, että taas mennyt aikaa "hukkaan" tai siis kun ikää on se 40 kohta niin ei nämä mahdollisuudet tästä ainakaan lisäänny. Ja miten sitten kierron nyt käy; meneekö kuinka kauan sen tasoittumiseen.
Voimia 💕 tosi kurja tilanne. Toivottavasti ei mene pitkään kierron palautumiseen, niin pääsette uudestaan yrittämään. Itselläni palautui tosi nopeasti km jälkeen, joten on hyvin mahdollista. 🙏🏻

Ja tsemppiä kaikille muillekin!

Täällä odotellaan jännityksellä alkaako menkat parin päivän sisään (tänään kp32/28-32), vai uskaltaudunko testien ostoon. Joskus joku 34 päivänkin kierto kyllä ollut. Tänään ehkä dpo14 (epävarma oviksesta...), jännittää!
 
Kiitos tiedosta. Mielenkiintoista kuulla Itsekin mietin noita letroja että jos ne sais testiin jo nyt. Millä annoksella syöt niitä nyt verrattuna aiempaan kiertoon?
tosi kiva ettei sun PCOS ole insuliiniresistanssista johtuvaa! Mulla kanssa paastosokeri otettu hiljattain ja se oli normaali. Jännitin tätä, kun suvussa on diabetes-rasitetta.. Kerrohan sitten kun lopuistakin tuloksista kuuluu
Ekan kierron söin 1 x2.5mg päivässä eli yhden tabletin. Tässä kierrossa oli joka toinen päivä kaksi tablettia ☺ Tuskin ainakaan on ovis siis myöhemmin nyt!

Meillä on kanssa diabetestä suvussa, joten sitä jännitin myös, kun en muista oliko koskaan otettu aiemmin sokereita. En myöskään tiedä, vaikuttaako viime kierron letrot verikokeisiin, esim. FSH arvoon🤔 No, raportoin sitten tulokset 😄

ON: Siis aivan järkky toispuoleinen kipu toisessa muniksessa tänään n. 1h! Jos olisi vähän myöhäisempi kp, sanoisin ehdottomasti että oviskipuja, mutta nyt vasta kp 7.. Mitähän tämäkin nyt voi olla, ei ole kyllä ennen ollut 😅 No talleteltiin silti varuiksi, tikutkin vielä kaapissa
 
Tieto lisää tuskaa vai auttaa

Koin tänään pienen yllätyksen. Olen käynyt muutamia kertoja yksityisellä gynekologilla, kun julkinen ei vielä tee mun kohdalla mitään (ei ihan vuotta yritystä takana), ja hyvin malttamaton olen. Eka siis yrityksessä ja ikää 31 vuotta. Olen myös diagnosoinut itselleni netin ja oireideni perusteella pcos:n Verikokeet eivät tue pcos-diagnoosia, joten sitä gynekologi ei mulle antanut. Muutenkin kaikki hyvin gynekologin mielestä, mutta yksi asia löytyi, ja se on alhainen testosteronitaso, sain lääkityksen, jolla sitä yritetään nostaa. Tämä lähinnä tänne tiedoksi, että myös alhainen testosteroni voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa ja se jää helposti myös huomioimatta lääkäreiden määräämissä verikokeissa yms.
Eikös pcos:sä ole yleensä korkea testotaso 🤔
Minkälaiset pcos verikokeet pitäisi olla? Itsellä on diagnoosi ultran ja epäsäännöllisen kierron perusteella, verikokeet otettiin vasta nyt vuosia diagnoosin jälkeen.
Jännä nähdä oma testotaso kohta, aknesta kärsin ennen ja edelleen iho reagoi herkästi, joten oletettavasti on koholla 😅
 
vierailija
Eikös pcos:sä ole yleensä korkea testotaso 🤔
Minkälaiset pcos verikokeet pitäisi olla? Itsellä on diagnoosi ultran ja epäsäännöllisen kierron perusteella, verikokeet otettiin vasta nyt vuosia diagnoosin jälkeen.
Jännä nähdä oma testotaso kohta, aknesta kärsin ennen ja edelleen iho reagoi herkästi, joten oletettavasti on koholla 😅
Joo, pcos pitäisi olla korkeat testotasot. Näiden verikokeiden avulla lääkäri selvitti mahdollista pcos: uraatti, lh, fsh, amh, insuliini ja testosteronit. Mulla kaikki oli muuten normaalit, paitsi testosteroni liian alhainen. Ja pcos on tyypillistä, että lähestulkoon kaikki arvot olisi koholla tai ainakin osa noista, joten en saanut pcos-diagnoosia. Itellä myös iha järkyttävä akne leuassa ennen ovulaatiota ja menkkoja, lisäksi yksittäisiä finnejä siellä täällä joskus. Ja ultraamalla munarakkuloita oli viimeeks toisella puolella n. 16 ja toisella n. 25. Myös pienesti epäsäännöllinen kierto löytyy. Tässä itellä siis aika paljon oireita, joilla voisi kuvitella, että mulla olis pcos, joten verikokeiden tulokset oli aika yllätys.
 
  • Tykkää
Reactions: tamuli
Eilen oli aloitus ultra toisen pitkän ivf kierroksen aloitus. Elikkäs oik. Oli 15 ja 8vas. Palluraa kasvamassa. Jospa näistä olisi nyt se meidän pieni ihme. Jännittää kovasti miten tämä nyt menee. Ja se punktio. Apua. Maanantaina uusi ultra. Siellä sit katellaan miten ovat kasvaneet.
Ovaleap mulla käytössä annostus 200 ja synarela jatkuu 1+1 annostuksella.
Tuoresiirtoon ei nyt varmaan päästä kun sieltä löytyi joku lima klöntti. En muista mikä sen virallinen nimi oli. Mutta se pitää sit poistaa ennen ku voi alkion siirtää. Eli kaikki mitä saadaan kerättyå niin menee pakkasen kautta. Jospa niistä nyt vain joku onnistuisi.
Viime kerralla alkion laatu ei ollut priimaa. Onko kellään kokemusta että voiko tällä kertaa alkion laatu olla parempi? En muistanut lääkäriltä eilen kysyä.
 
Nyt oli tullut kaikki loput labrat, paitsi testot. AMH oli peräti 12 :D :D Tiedän, että pcos yleensä nostaa sitä, mutta eikö tuo nyt ole silti super hyvä ja kertoo, että tavaraa on?

Muuten oli kaikki viitteissä, estrogeeni ja HB vähänmatalat. Samoin ferrit 89, mikä on mulle aika hyvä, mutta punasolujen koko vähän iso, mikä viittaa silti mahdolliseen lievään anemiaan.

LH ja FSH myös nätisti viitteissä, mutta voi olla että viimekierron letrot niitä vielä vähän boostaavat.

Lopputulema se, että näyttää ihan hyvältä. Seuraavaksi jännitetään sitten, pääseekö huhtikuussa aukkariin. Nuoruuden tyhmyyksissä olen joskus klamydian sairastanut, niin teoriassa mahdollista, että voi olla putkistossa tuketta..
 
  • Tykkää
Reactions: marik91
vierailija
Täältä taustalta kirjoittelen minäkin. Mistä saisi voimaa kestää läheisen raskautumisen, kun itse tekee surutyötä sen kanssa, että lasta ei taida tulla? Miten te kestätte läheisten raskausuutiset? On vaikeaa elää toisen raskausonnessa mukana, joka kerta näkemisen jälkeen itkettää. Enkä tahdo olla tällainen katkera ja epäreilu ja tottakai toivon läheisille kaikkea hyvää. Mutta oma surutyö ja luopuminen haaveesta on niin kesken ja pinnalla, että en pysty nyt parempaan.
Itse olen puhunut ihan avoimesti omasta tilanteestani muille, mikä taas on auttanut muita ymmärtämään omaa nihkeää suhtautumistani raskaus uutisiin...ja pieniin vauvoihin. Ajan kanssa olen oppinut myös elämään omien tuntemuksieni kanssa. Katkeruus ja suru on tulleet tutuiksi vuosien aikana, mutta nykyään osaan jo olla onnellinenkin toisten puolesta, vaikka itseen sattuukin. Tekemistä omien tunteiden kanssa riittää vieläkin, mutta eihän roomaakaan rakennettu päivässä.
Anna itsellesi aikaa. ❤ Toivon, että jonakin päivänä kuitenkin saisit oman pikkuisen.
 
Nyt oli tullut kaikki loput labrat, paitsi testot. AMH oli peräti 12 Tiedän, että pcos yleensä nostaa sitä, mutta eikö tuo nyt ole silti super hyvä ja kertoo, että tavaraa on?

Muuten oli kaikki viitteissä, estrogeeni ja HB vähänmatalat. Samoin ferrit 89, mikä on mulle aika hyvä, mutta punasolujen koko vähän iso, mikä viittaa silti mahdolliseen lievään anemiaan.

LH ja FSH myös nätisti viitteissä, mutta voi olla että viimekierron letrot niitä vielä vähän boostaavat.

Lopputulema se, että näyttää ihan hyvältä. Seuraavaksi jännitetään sitten, pääseekö huhtikuussa aukkariin. Nuoruuden tyhmyyksissä olen joskus klamydian sairastanut, niin teoriassa mahdollista, että voi olla putkistossa tuketta..
Muoks! Luin itse tuosta amh-sta, ja ilmeisesti liian korkea arvokin on huono, koska voi estää oviksen. Eli tämä on todennäköisesti omalla kohdalla isoin syy, miksi luomuna en ole juurikaan ovuloinut, vaikka muut arvot ovatkin kunnossa
 
Felicitaksen hedelmällisyysneuvolassa käyty. Oikein mukava kokemus, eikä laskuksikaan tullut kampanjan ansiosta kuin reilu 140€ sis ultran.
Pcoslaisena halusin lähinnä lähetteen labroihin, ja päädyttiinkin siihen, että testataan proge ja prolaktiini, kun päivät kierron puolesta molemmille suotuisat.
Ultra oli ”hienoinen” yllätys. Olen ollut siinä käsityksessä, että ovispäivät tuli ja meni ja korkean ovistikkujen osoittaman korkean lh-pitoisuuden vuoksi ovulaatiota ei ehkä tapahtunutkaan. Tänään kp26 ultrassa kuitenkin näkyi KAKSI 18mm follikkelia kypsymässä, yksi kummallakin puolella😲
Ovulaationi näyttäisi olevan vielä edessäpäin ja nyt sitten jännitetään milloin ovulaatio tapahtuisi oikeasti, jotta voidaan määrittää koska proge testataan (5-7 päivää ovulaatiosta.) Prolaktiinin kanssa hieman helpompi, sen voi testata kierron ensimmäisinä päivinä.
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. yhteinen
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@esme94 ★ 09/23 ★ 1. ★ km 12/23
@Piccolina ★ 12/23 ★ 1. yhteinen
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Mmohini ★ 01/24 ★ 3.
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3.
@Andune ★ 02/24 ★ 2.
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1 yhteinen)


★★★★★★★★★★★★★★★

14.3.2024 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä


@S0nj4 kp 36/27
@esme94 kp 33/28-32
@Dinaas kp 29/27-33
@marik91 kp 24/27-33
@Liilja kp 23/30-34
@haaveillen kp 19/25-28
@Min204 kp 14/22-30
@jauhopeukalo kp 13/?
@Päivänsäde84 kp 12/25-31
@Andune kp 8/28-30
@tamuli kp 8/24-27
@Cara-mel kp 6/24-27
@Noups kp 5/26-28
@Frija kp 1/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★


★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/23 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1. ★ 09/23
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2. ★ 09/23
@Leonida ★ 08/23 ★ 2. ★ 11/23
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2. ★ 11/23
@tesssa__ ★ 11/23 ★ 3. ★ 11/23
@Jonna_83 ★ 10/23 ★ 4.★ 11/23
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22 ★ 12/23
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 12/23
@Nelly31 ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@nobelius ★ 06/22 ★ 4. ★ 12/23
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4. ★ 12/23
@Sunsetcoast ★ 10/23 ★ 1. ★ 12/23
@aninna ★ 11/23 ★ 2. ★ 12/23
@__PikkuMyy__ ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@idapieni ★ 08/23 ★ 2. ★ 01/24
@muumimamma__ ★ 10/23 ★ 3. ★ km 11/23 ★ 01/24
@viivaviivi ★ 07/23 ★ 7. ★ km 11/23★ 01/24
@aida91 ★ 09/21 ★ 1. ★ 01/24
@sarlei ★ 10/23 ★ 3. ★ 02/24
@ykslokki ★ 12/23 ★ 4. lapsi, 1. yhteinen ★ kkm -16, tuntematon ku -23 ★ 02/24
@mamarski ★ 11/23 ★ 2. ★ 02/24
 
vierailija
Onpa hassua miten kroppa on nykyään erilainen kun ennen lapsia/ hormonaalista ehkäisyä. Nykyään ennen menkkoja kivut ei suinkaan ole kuhdussa, vaan tuntuu ns liitoskipuina nivusissa ja polttaa reisiä. Onks muilla?
varmaan alettava tikuttelemaan sitä ovulaatiota ens kierrossa. Mikä on teidän mielestä helpoin testi? Ja 1 vai 2 x päivässä?
 
  • Tykkää
Reactions: Browneye2023
Onpa hassua miten kroppa on nykyään erilainen kun ennen lapsia/ hormonaalista ehkäisyä. Nykyään ennen menkkoja kivut ei suinkaan ole kuhdussa, vaan tuntuu ns liitoskipuina nivusissa ja polttaa reisiä. Onks muilla?
varmaan alettava tikuttelemaan sitä ovulaatiota ens kierrossa. Mikä on teidän mielestä helpoin testi? Ja 1 vai 2 x päivässä?
Olen ollut tyytyväinen pregcheckin testeihin. Tehnyt aluksi kerran päivässä ja sitten kun viiva on alkanut selkeästi vahvistumaan, oon pyrkinyt testaamaan aamuin illoin, jotta ei mene huippu ohi.
 
vierailija
Samaistuuko kukaan tähän? Kun on pitkää yrittänyt niin tuntuu että koko homma aiheuttaa vaan ahdistusta. Viikko jokaisesta kuukaudesta menee pettymyksen virittämässä alakulossa ja vihdoin kun sieltä nousee niin aletaankin melkein jo jännittää uusia piinapäiviä. Lapsihaave oli ihana asia mutta nyt tää on kääntynyt ihan päälaelleen. Piinaviikot luen manaattisesti näitä keskustelupalstoja ja kuvittelen itselleni mitä selkeimpiä oireita. Aina päätän että nyt loppuu varsinainen yritys, mutta huomaan kuukaudesta toiseen toistavani samaa oravanpyörää.. huoh.. todella kuormittavaa. Nyt vaan pitäisi tyynesti blokata kaikki mielestä ja keskittyä elämään. Joka tuntuu menevän ohi tällä meiningillä
Tuttua juttua. Yritystä vasta reilu vuosi takana, on ollut vain yksi plussaus, joka hävisikin melkein heti. Kierto 23-25 päivää, testasin 28 päivän kohdalla plussan ja lopulta vuoto alkoi 40 päivän kohdalla. Nyt ootellaan kutsua lapsettomuushoitoihin ensikäynnille, mutta odotukset ei ole kovin korkealla, kun nelkyt on mittarissa tän vuoden puolella.

Onko kokemuksia, miten edetään jos hoitoihin pääsisi juuri kun täyttää 40?

Vaikea oikeastaan kuvailla, miten pyörii oman navan ympärillä tämä suru. Miten ootte kumppanin kanssa käsitelly asiaa?
Meillä on vielä ainakin riittäny rakkautta ja ollaan hitsauduttu yhteen. Mutta menen johonkin koteloon joka kerta, kun kuukautiset alkaa. Tähän voisi jonkun terveemmän toimintatavan keksiä, vinkkejä saa laittaa. 😅
 
vierailija
Tuttua juttua. Yritystä vasta reilu vuosi takana, on ollut vain yksi plussaus, joka hävisikin melkein heti. Kierto 23-25 päivää, testasin 28 päivän kohdalla plussan ja lopulta vuoto alkoi 40 päivän kohdalla. Nyt ootellaan kutsua lapsettomuushoitoihin ensikäynnille, mutta odotukset ei ole kovin korkealla, kun nelkyt on mittarissa tän vuoden puolella.

Onko kokemuksia, miten edetään jos hoitoihin pääsisi juuri kun täyttää 40?

Vaikea oikeastaan kuvailla, miten pyörii oman navan ympärillä tämä suru. Miten ootte kumppanin kanssa käsitelly asiaa?
Meillä on vielä ainakin riittäny rakkautta ja ollaan hitsauduttu yhteen. Mutta menen johonkin koteloon joka kerta, kun kuukautiset alkaa. Tähän voisi jonkun terveemmän toimintatavan keksiä, vinkkejä saa laittaa.
Meillä kun päätettiin jättää ehkäisy niin sovittiin että tulee jos on tullakseen. Se tekee tätä raskasta että itse suoritan tahtomattani mutta mies on tyynen rauhallinen ja yrittää aina rauhoitella ettei pidä innostua kun meillä ei ole kiire minnekään. Joten meillä nää musertavat Fiilikset on vaan mulla…
 
Nyt on tämä kierto taputeltu talletusten osalta, tai ainakin luulen niin. En ole tikutellut ovista ja NC vahvista oviksen jälkijättöisesti, kun kiertojen pituudet vaihtelee. Ennuste nyt huomiselle, mutta lämpö oli jo hieman noussut tänään. Olo ollut rennompi. Huomenna lapsi lähtee yökylään, ja saadaan vuorokausi omaa aikaa. ❤

Ja kun jouluvauvasta puhuttiin, oli pakko kurkata laskettu aika, jos sattuisi nappaamaan tästä kierrosta. Sain osuman itsenäisyyspäivälle. Eka lapsi syntyi 38+6 niin marraskuinen olisi mahdollinen. No nyt meinaa lähteä haaveilu päälle, joten parempi lopettaa tähän. 😁
 

Yhteistyössä